Novinky

Honda Civic Type R: příští generace už bude hybrid!

Autosalony jsou užitečné nejen proto, že tam jsou k vidění nejnovější vozy, pohybuje se tam také spousta lidí od automobilek a občas se z někoho z nich dá získat i nějaká ta zajímavá informace. Teď přišel Pistonheads s tím, že současná generace CTR je asi poslední se spalovacím motorem!

Vývoj nového Civicu Type R samozřejmě ještě nezačal, ale už teď Honda tuší, že se kvůli emisním limitům nejspíš nevyhne nějaké formě elektrifikace. Ale rozhodně nepůjde o elektromobil! Šéf vývoje vozu Honda e sice říká, že dnes není problém dosáhnout výkonu CTR pomocí elektromotoru, ale „Type R není jen o výkonu. Je také o ovladatelnosti, a řiditelnosti“. Honda si tedy nemyslí, že by se to dalo vyřešit tak jednoduše pouze výměnou systému pohonu.

Z toho logicky vyplývá, že příští Type R bude téměř jistě hybrid, jen je otázkou který, Honda má těch systému hned několik, ten z nového CR-V to ale nebude docela určitě. 😉 Ale každopádně bychom asi měli počítat s tím, že CTR dá sbohem manuální převodovce. Takže pokud chcete oldschoolově pojatého tajpára, měli byste koupit desítku, od jedenáctky už bude s baterkami u zadní nápravy a (minimálně) dvěma motory pod kapotou.

10 komentářů: „Honda Civic Type R: příští generace už bude hybrid!

  • Předpokládám, že o manuál příde k klasický Civic. Teda jestli tam kvůli emisím nedají nějaký motor ze sekačky :-).

    • Včera se začalo psát, že chce Honda v EU od roku 2025 prodávat jen elektro a hybridy, ale C11G by měla přijít cca 2022. Spíš jsem někde zaznamenal, že by mohlo dojít k nahrazení 1,0T zpět atmosférou.

      Poláci mají hezky sepsané detaily spotřeby a emisí dle NEDC vs. WLTP -> „Pobierz Specyfikacje“
      Krásně to ukazuje, že jsou litry jen na tabulkové snižování hodnot EU NEDC a realita je jinde.

      • Jako že by Civic XI měl mít jako základní motor L15? Z pohledu řidičského by to bylo fajn, ale z pohledu běžného zákazníky by ty Nm citelně chyběly. Ten motor je fajn pro Jazz, ale je pro Civic. Samozřejmě R18/R20 by byla jiná písnička, ale tam se nedostaneš na spotřebu litru ani papírově, ani reálně.

        • Nic podrobnějšího bohužel nevím. Aktuálně cpou do CXG R16/18 i K20.
          U C11G bych očekával spíš „nahrazení atmosférou“ = atmosférou v hybridu.
          Jestli udrží i po 2022 1,5T v nabídce, tak bych čekal spíš její doplnění o elektro a hybrid. Honda nikdy nedávala moc motorových variant, takže pak ještě čistou atmosféru, asi ne.

          • Trochu doufám, že ta nová generace motorů budou hybridní turbobenziny, ne atmosféry. V případě základního motoru je to sice asi jedno, ale pro 1.5T by se asi špatně hledal atmo-hybrid.

  • ja myslim, ze casem asi vsechny auta prijdou o manualy… ale mozna nekdo zacne delat virtualni elektronickou radicku aspon. Neco jako razeni padlama u CVT, tak by byl fofrklacek v elektromobilu, kterej nema prevodovku, pro nejaky sportaky ala „retro klasika z dob spalovacich motoru“.
    No nevim, jestli se na budoucnost mam vubec tesit. Snad mi muj civic vydrzi jeste dlouho.

    • Právě že se máš na co těšit. Automaty s řazením na volantu budou rychlé a bude to šupec ???

      • Právě že řazení pádly u CVT je tragédie a EV mají pádla jen pro regulaci intenzity rekuperace. 😉

  • ne vzdy vsechno rychly je lepsi a poskytujici lepsi zazitek a prozitek z jizdy.

  • S tou rychlostí bych to zas tak nepřeháněl. Vždyť hybridy nemají klasickou automatickou převodovku, funguje to na úplně jiném principu. Všechny ty převody jsou v podstatě fake. Jel jsem v Lexusu IS 300h a že bych si nějak chrochtal při řazení pádly, tak to teda říct nemůžu – např. při podřazení se v podstatě z měnily otáčky motoru, ale nic jínýho se nedělo, pouze motor začal jinak hučet a výkon zůstal stejný. Takže za mě požitek z řazení pádly u hybridů bude o ničem.

Komentáře nejsou povoleny.