Civic Type R: příště s pohonem 4×4 a výkonem přes 400 koní?
Před pár dny Honda oficiálně oznámila, že už v roce 2025 bude v Evropě prodávat pouze elektrifikovaná auta, tedy hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a vodíkové vozy. A tím pádem výjimkou nebude ani sportovní Civic Type R. Nyní britský Autocar přichází se zajímavou teorií…
Prestižní časopis informuje, že by ostrý Civic měl použít techniku SH-AWD, odvozenou od supersportovního NSX! To sice znamená stále použití přeplňovaného dvoulitrového turbomotoru (to turbo už možná bude elektrické) pro pohon přední nápravy, k němu však navíc budou přidány dva elektromotory pro zadní nápravu s funkcí vektorování točivého momentu.
To vlastně není technika NSX, které má spalovací motor (společně s elektromotorem) k pohonu zadních kol a dva elektromotory pro přední nápravu, ale spíše technika Hondy Legend (Acury RLX), ale to NSX zní přece jen lépe. 😉 Jinými slovy by se z Civicu Type R stala čtyřkolka a výkon celého systému by se hravě dostal před hranici 400 koní, což je sféra, kde nyní operuje Mercedes A45 AMG nebo Audi RS3. A míří tam údajně i nová generace Fordu Focus RS.
Popravdě řečeno to není úplně fantasmagorická teorie, Honda už asi mezi předokolkami nemá co dokázat, stále více konkurentů přechází na pohon všech kol a pokud chce být i nadále tím nejlepším kompaktním hot-hatchem na světě, musí udělat další (radikální) krok. Tak uvidíme, co přinesou další měsíce a roky, CTR XI by měl dorazit už za dva roky, tedy v roce 2021.
Tak ted ve 2020 Type R nebo počkat na dalši generaci, ale položme si otazku, pokud by opravdu tomu tak bylo, co mechanicka prevodovka? …4kolka by se mi mooooc libila, 400k by byl opravdu ulet i když i tech 320k je mazec, ale opet ta technika a elektrika, tudiž naklady na pripadnou opravu? …a každopadne cena, model 10 gen stoji 950.000kč, kolik bude pak cena 11 gen? Bude to ješte realne zaplatitelny pro bežneho človeka jako jsem ja a hodne z nas, kterym se libi tohle auto? …ruku na srdce, tohle auto je opravdu skvost a at si rika kdo chce co chce, ale vybornej vykon 320k, stabilita, ovladatelnost, samosvor, aerodynamika, Brembo brzdy, viceprvkova zadni naprava, 20 kola, perfektni sedačky, mechanicka prevodovka a motor (o kterych se rika, že jsou snad jedny z nejlepšich za posledni leta, co je k mani) v tom pripade je cena naprosto adekvatni a opravdu se divim, že tech Hond nejezdi daleko vic, ale co chci rict, kam se realne muže cena posunout pro pripadne zakazniky?
Obávám se, že to už by asi s manuálem nebylo. 😉
Na elektrice hybridů se toho moc nekazí.
Jinak každé auto má svého zákazníka, ale dostává se to už do trošku absurdních sfér. Honda, ale i další značky by se měly zamyslet a pokud mají ambice udělat z kompaktních HH taková monstra, měli by se třeba u malých hatchů, jako je Jazz, zaměřit na jiné hodnoty – nízkou váhu, ovladatelnost, hravost, zábavnost. Pokud by to tedy někdo vůbec chtěl. Teď to spíš vypadá, že lidé chtějí právě takhle nadupané hatche…
No, popravdě jsem hodně zvědavý, co vše bude Honda v EU nakonec prodávat. Civic 10G se podle mě v Evropě bude prodávat už jen pouze příští rok 2020. Od ledna 2021 začne platit emisní norma EURO7, kterou současná generace nedá. Jsem zvědavý, jestli se k nám vůbec dostane facelift, který už nyní v Americe je. Z toho mi vyplývá, že 11G bude muset přijít v roce 2021. Se vším může ještě ale zamíchat finanční krize o které se začíná mluvit čím dal víc.
Vymýšlíš zbytečné konspirační teorie. 😉 Swindon pojede do roku 2022, pokud by CX nedal Euro7 v lednu 21, co by se tam ještě více než rok vyrábělo? Výhradně 5D pro Ameriku? 😉
Facelift bude na 100 % v září ve Frankfurtu a klasicky si pojede své +- dva roky.
jj, to byl takový můj teoretický pohled na věc :-). Jestli ale se bude X prodávat i 2021 v EU, tak bez nějakých úprav to nepůjde. To že facelift bude je nějak ofiko potrvzený?
Teoreticky je samozřejmě možné všechno, ale je potřeba se na to koukat v širších souvislostech. A pak tedy samozřejmě záleží i na úhlu pohledu. 😀
Každý model má po 3 letech facelift, tam není co potvrzovat. 🙂
Přemýšlím jestli se radovat nebo být smutný… osobně mě hon za uber-hot-hatchi nechával vždy chladným, Mercedes ani Audi ve mě nikdy příliš tepovku nezvedli štěně jako STI (a že jsem s ním pár tisíc km najezdil)…rozpačitej jsem byl i z hysterického FRS a jediná čtyřkola co mě vcelku bavila byl překvapivě Golf R, který je ale oproti CTR dost uhlazený a ani bych nechtěl, aby se tudy CTR vydalo. Když k tomu připočtu cenu, která poskočí minimálně o 200 tis. nahoru a absenci jakéhokoliv zábavného vozítka s cenou kolem 500-600 tis v nabídce Hondy… moc veselý z toho nejsem
CTR už je überHH taky, už dvě generace po sobě. Časy se mění a zákazníci chtějí stále víc a víc a jsou přesvědčení, že víc všeho = líp. Jinak Mercedes je opravdu takový tupý HH, RS 3 je výrazně agilnější. Ono i STI bylo vedle EVA vždycky tupější – a kdo přežil. 😀
Cena samozřejmě půjde zase nahoru, proto píšu, že je nejvyšší čas udělat fun-to-drive Jazz a ideálně i nějaký warm-hatch Civic, jako má Seat FR. Klidně i jen jako lehkou evoluci 1.5 Sport, 220 koní, lepší sedadla a převodovka.
to uz je trosku divny… ty hothatche uz jdou pomalu po krku nejakym supersportum, co bude za par let? Civic 4×4 600 HP??? To uz je teritorium Ferrari apod., ale v „blbym hothatchi“
Ne pomalu, podívej se na supersporty z devadesátek, dnešní HH si je namažou na chleba. 😉
To ani nemusíš zacházet tak do historie, podívej kolik mnohem novějších supersportů si CTR namazalo ma Schleife na chleba 😀
Taky pravda 😉