Novinky

Civic Type R: příště s pohonem 4×4 a výkonem přes 400 koní?

Před pár dny Honda oficiálně oznámila, že už v roce 2025 bude v Evropě prodávat pouze elektrifikovaná auta, tedy hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a vodíkové vozy. A tím pádem výjimkou nebude ani sportovní Civic Type R. Nyní britský Autocar přichází se zajímavou teorií…

Prestižní časopis informuje, že by ostrý Civic měl použít techniku SH-AWD, odvozenou od supersportovního NSX! To sice znamená stále použití přeplňovaného dvoulitrového turbomotoru (to turbo už možná bude elektrické) pro pohon přední nápravy, k němu však navíc budou přidány dva elektromotory pro zadní nápravu s funkcí vektorování točivého momentu.

To vlastně není technika NSX, které má spalovací motor (společně s elektromotorem) k pohonu zadních kol a dva elektromotory pro přední nápravu, ale spíše technika Hondy Legend (Acury RLX), ale to NSX zní přece jen lépe. 😉 Jinými slovy by se z Civicu Type R stala čtyřkolka a výkon celého systému by se hravě dostal před hranici 400 koní, což je sféra, kde nyní operuje Mercedes A45 AMG nebo Audi RS3. A míří tam údajně i nová generace Fordu Focus RS.

Popravdě řečeno to není úplně fantasmagorická teorie, Honda už asi mezi předokolkami nemá co dokázat, stále více konkurentů přechází na pohon všech kol a pokud chce být i nadále tím nejlepším kompaktním hot-hatchem na světě, musí udělat další (radikální) krok. Tak uvidíme, co přinesou další měsíce a roky, CTR XI by měl dorazit už za dva roky, tedy v roce 2021.

12 komentářů: „Civic Type R: příště s pohonem 4×4 a výkonem přes 400 koní?

  • Tak ted ve 2020 Type R nebo počkat na dalši generaci, ale položme si otazku, pokud by opravdu tomu tak bylo, co mechanicka prevodovka? …4kolka by se mi mooooc libila, 400k by byl opravdu ulet i když i tech 320k je mazec, ale opet ta technika a elektrika, tudiž naklady na pripadnou opravu? …a každopadne cena, model 10 gen stoji 950.000kč, kolik bude pak cena 11 gen? Bude to ješte realne zaplatitelny pro bežneho človeka jako jsem ja a hodne z nas, kterym se libi tohle auto? …ruku na srdce, tohle auto je opravdu skvost a at si rika kdo chce co chce, ale vybornej vykon 320k, stabilita, ovladatelnost, samosvor, aerodynamika, Brembo brzdy, viceprvkova zadni naprava, 20 kola, perfektni sedačky, mechanicka prevodovka a motor (o kterych se rika, že jsou snad jedny z nejlepšich za posledni leta, co je k mani) v tom pripade je cena naprosto adekvatni a opravdu se divim, že tech Hond nejezdi daleko vic, ale co chci rict, kam se realne muže cena posunout pro pripadne zakazniky?

    • Obávám se, že to už by asi s manuálem nebylo. 😉
      Na elektrice hybridů se toho moc nekazí.
      Jinak každé auto má svého zákazníka, ale dostává se to už do trošku absurdních sfér. Honda, ale i další značky by se měly zamyslet a pokud mají ambice udělat z kompaktních HH taková monstra, měli by se třeba u malých hatchů, jako je Jazz, zaměřit na jiné hodnoty – nízkou váhu, ovladatelnost, hravost, zábavnost. Pokud by to tedy někdo vůbec chtěl. Teď to spíš vypadá, že lidé chtějí právě takhle nadupané hatche…

  • No, popravdě jsem hodně zvědavý, co vše bude Honda v EU nakonec prodávat. Civic 10G se podle mě v Evropě bude prodávat už jen pouze příští rok 2020. Od ledna 2021 začne platit emisní norma EURO7, kterou současná generace nedá. Jsem zvědavý, jestli se k nám vůbec dostane facelift, který už nyní v Americe je. Z toho mi vyplývá, že 11G bude muset přijít v roce 2021. Se vším může ještě ale zamíchat finanční krize o které se začíná mluvit čím dal víc.

    • Vymýšlíš zbytečné konspirační teorie. 😉 Swindon pojede do roku 2022, pokud by CX nedal Euro7 v lednu 21, co by se tam ještě více než rok vyrábělo? Výhradně 5D pro Ameriku? 😉
      Facelift bude na 100 % v září ve Frankfurtu a klasicky si pojede své +- dva roky.

      • jj, to byl takový můj teoretický pohled na věc :-). Jestli ale se bude X prodávat i 2021 v EU, tak bez nějakých úprav to nepůjde. To že facelift bude je nějak ofiko potrvzený?

        • Teoreticky je samozřejmě možné všechno, ale je potřeba se na to koukat v širších souvislostech. A pak tedy samozřejmě záleží i na úhlu pohledu. 😀
          Každý model má po 3 letech facelift, tam není co potvrzovat. 🙂

  • Přemýšlím jestli se radovat nebo být smutný… osobně mě hon za uber-hot-hatchi nechával vždy chladným, Mercedes ani Audi ve mě nikdy příliš tepovku nezvedli štěně jako STI (a že jsem s ním pár tisíc km najezdil)…rozpačitej jsem byl i z hysterického FRS a jediná čtyřkola co mě vcelku bavila byl překvapivě Golf R, který je ale oproti CTR dost uhlazený a ani bych nechtěl, aby se tudy CTR vydalo. Když k tomu připočtu cenu, která poskočí minimálně o 200 tis. nahoru a absenci jakéhokoliv zábavného vozítka s cenou kolem 500-600 tis v nabídce Hondy… moc veselý z toho nejsem

    • CTR už je überHH taky, už dvě generace po sobě. Časy se mění a zákazníci chtějí stále víc a víc a jsou přesvědčení, že víc všeho = líp. Jinak Mercedes je opravdu takový tupý HH, RS 3 je výrazně agilnější. Ono i STI bylo vedle EVA vždycky tupější – a kdo přežil. 😀
      Cena samozřejmě půjde zase nahoru, proto píšu, že je nejvyšší čas udělat fun-to-drive Jazz a ideálně i nějaký warm-hatch Civic, jako má Seat FR. Klidně i jen jako lehkou evoluci 1.5 Sport, 220 koní, lepší sedadla a převodovka.

  • to uz je trosku divny… ty hothatche uz jdou pomalu po krku nejakym supersportum, co bude za par let? Civic 4×4 600 HP??? To uz je teritorium Ferrari apod., ale v „blbym hothatchi“

    • Ne pomalu, podívej se na supersporty z devadesátek, dnešní HH si je namažou na chleba. 😉

      • To ani nemusíš zacházet tak do historie, podívej kolik mnohem novějších supersportů si CTR namazalo ma Schleife na chleba 😀

Komentáře nejsou povoleny.