Mitsubishi vysvětluje, proč nemá žádný sportovní model

Pokud jde o auta která je radost řídit rychle, Mitsubishi dlouhá léta nabízelo všemožné modely. Ať už to byly ostré colty, galanty nebo přímo kupátka FTO, Eclipse až po kultovní záležitosti 3000GT a Lancery Evolution. Jenže tohle už je (dávná) minulost, která se už navíc nejspíš nikdy nevrátí.

Proč tomu tak je, vysvětloval šéf britského zastoupení Rob Lindley redaktorům webu CarThrottle na ženevském autosalonu. Japonská automobilka vidí situaci tak, že je příliš malá na to, aby sledovala všechny trendy (fajn, že si všimla, že mít sportovní auto je dneska už zase trend 😉 ) a musela si vybrat specializaci, které se bude do budoucna věnovat. Zvolila SUV a crossovery, protože to je další trend, na kterém se navíc dá docela dobře vydělat.

Naproti tomu byznys sportovních aut není zase takové obchodní terno, tím méně pro značku, která vyrobí všehovšudy 1,2 milionu vozů ročně. Tolik tedy oficiální vyjádření. Netřeba však podotýkat, že jak už to v takových případech bývá, trošku nám pokulhává.

Tak předně – Mitsubishi je součástí velké aliance Nissanu a Renaultu, což jsou značky se slušným portfoliem sportovních, respektive sportovně laděných aut a rozhodně by se nebránily tomu, udělat něco pro image Tří diamantů a o příslušnou techniku se podělit, ať už by zdrojem dílů byl Nissan nebo Mitsubishi (Renault si tu svojí může klidně nechat 🙂 ).

Jistě, ani Nissan nemá zrovna teď zájem o kompaktní sportovní sedan s torque vectoringem a se subkompaktním Note to také vypadá bledě, ale minimálně v případě nového modelu Z/Eclipse by se spolupráce klidně vymyslet dala. Jenže ona nějak chybí vůle. Svůj vliv ale může mít i fakt, že si Mitsubishi své sportovní modely vlastně pohřbilo samo.

Model Eclipse byl generaci od generace horší a změna filozofie EVO u desítky také byla pořádným hřebem do jeho rakve. Jenže zákazníci rychle a snadno zapomínají a promíjejí, stačilo pár týdnů a jako by snad ani nikomu nevadilo, že Toyota Supra je BMW Z4. Nové evo nebo eclipse by tak určitě také ochotně vzali na milost. Ovšem Mitsubishi je dnes výrobcem crossoverů, ba co víc – o zákulisních spekulacích o možnosti návratu klasických aut se pan Lindley ani slůvkem nezmínil… Jednou se sice možná Evo vrátí, ale trošku jiné, než bychom si přáli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *