Novinky

Toyota: nová 86 bude určitě vyvíjená se Subaru

Musím říct, že jsem trochu zmaten. Poté, co značky Toyota a Subaru oznámily, že model 86/BRZ bude mít novou generaci, mě ani nenapadlo byť jen pomyslet na to, že by si automobilky postavily pokračovatele každá na vlastní pěst nebo dokonce s jiným partnerem. Zvlášť když se už kdovíjak dlouho mluví o tom, že nástupce (asi) dostane 2,4litrový boxer ze Subaru Ascent.

Ale jsou možná tací, kteří si mysleli něco jiného (a taky je prostě po autosalonu v Ženevě trošku okurková sezona…), protože manažeři Toyoty teď (překvapivě 😀 ) hovoří o tom, že společný projekt je „bezpečná domněnka“. 😉 Šéf evropského marketingu Toyoty Matt Harrison v rozhovoru pro Autocar také ujistil, že u projektu 86/BRZ není prioritou zisk, ale především přínos „v oblasti emocí a vzrušení“, takže relativně nízké prodeje nejsou úplně na závadu.

To by mě zajímalo, proč tedy nebyl doveden do výroby koncept kabrioletu… Že by tichá dohoda se spřátelenou Mazdou? Ale to jsem trošku odbočil. Takže abych to shrnul, pokud byste byli opravdu hodně skeptičtí a nedůvěřiví: Toyobaru bude mít novou generaci a zase to bude Toyobaru. To jen abyste japan-cars nepomluvili, že se to tady už asi pošesté nezopakovalo. 😉 Jediné, co je trošku mrzuté – stále neznáme ani sebemenší detail ohledně nástupců – kdy, jak, s jakým motorem, velikost, váha atd…

2 komentáře: „Toyota: nová 86 bude určitě vyvíjená se Subaru

  • Líbí se mi jak Japonci pálí mosty, po kterých by se dalo utéct 😀 Jsou to tvrdé rány škarohlídům, kteří prorokovali neúspěch a konec.

    Zatímco jinde…

    Majitelům je to jedno, ti jezdí. Ale informace vyhlíží, protože vždycky je co zlepšovat 🙂

    • O 86/BRZ se všeobecně tvrdí, že se moc dobře neprodává, dokonce mám pocit, že i samotné automobilky se v tom smyslu vyjadřovaly, i proto se před časem objevily ty spekulace, že skončí. Nevím, jaké byly představy a plány, ale mě každopádně překvapily statistiky, že se Toyobaru snad prodává víc, než Mazdy MX-5. Minimálně v Evropě a USA, takže asi celosvětově. Osobně mi to jako kabrioletomilovi nejde moc na rozum, ale je pravda, že 86 je prostě furt „normální auto“. Sice malé a drahé, ale má to (něco jako) zadní sedadla a kufr. To z něj přece jen dělá většího univerzála.

Komentáře nejsou povoleny.