Mladí Američané kašlou na SUV. Jezdí v japonských sedanech

Celá řada automobilek v poslední době ukončuje prodej sedanů a zaměřuje se na crossovery a SUV. Je to opravdu dobré rozhodnutí? Vypadá to totiž, že měl Nissan pravdu a generace takzvaných mileniálů, kterým je nyní cca 22-37 let, opravdu tíhnou k sedanům. Ukazuje to alespoň průzkum QuoteWizard, jenž analyzoval vyhledávání pojištění automobilů této věkové skupiny. A co tedy zjistil?

V první desítce je osm sedanů (partu kazí jen pick-up Ford F150 a jeep Grand Cherokee) a z toho pět japonských. Nejčastěji je vyhledávána Honda Accord, následovaná Nissanem Altima a Hondou Civic. Ale ani Toyota nepřichází zkrátka – camry je čtvrtá a corolla osmá. Z toho se odvozuje, že tato věková kategorie vlastní vozy v následujícím pořadí.

1. Honda Accord
2. Nissan Altima
3. Honda Civic
4. Toyota Camry
5. Hyundai Sonata
6. Chevrolet Impala
7. Ford F-150
8. Toyota Corolla
9. Ford Focus
10. Jeep Grand Cherokee

Radost z těchto výsledků kalí jen dodatek výzkumu, že mileniálové možná jen řídí sedany proto, že si nemohou dovolit nic jiného. Průměrná cena jejich auta činí necelých 24 tisíc dolarů. Ale tím bych si vůbec nekazil, dají se přece koupit i podobně laciné crossovery. 😉

11 komentářů: „Mladí Američané kašlou na SUV. Jezdí v japonských sedanech

  • 26.3.2019 (9:37)
    Trvalý odkaz

    Kež by to pomalu začínalo oznamovat konec těch nepovedených léků na osobní mindráky 🙂

    • 26.3.2019 (11:24)
      Trvalý odkaz

      Spíš jde o to, že děti nechtějí jezdit v autech, které měly rodiče. Přesně tak dopadly minivany před 20 lety. Tak doufejme, že to tak opravdu bude. Otázkou je, co Evropa, tady sedany nikdy moc nejely. Ale kdyby se vrátila popularita kombíků, bylo by to fajn.

      • 26.3.2019 (12:09)
        Trvalý odkaz

        Koho zajímá Evropa? Pro automobilový trh nepodstatná lokalita… To Čína a USA dnes rozhodují co bude jezdit v EU…
        Smutný je, že ještě před 25ti lety snili mladí o tom, aby jezdili v coupe, či jiném sportovním modelu…a ne v konzervativním sedanu

        • 26.3.2019 (19:07)
          Trvalý odkaz

          Zas tak nepodstatná lokalita to není, možná pro Hondu. 😀 Ale na významu bude asi ztrácet čím dál víc.

      • 26.3.2019 (15:59)
        Trvalý odkaz

        King: vidím to úplně stejně, klasický generační vzdor. Jejich děti zase budou sedlat (elektro)SUV a podobné utilitární krabice, protože přece nebudou jezdit sedanem jak fotr.

        • 26.3.2019 (18:22)
          Trvalý odkaz

          Budou automatické kapsle, jenom budeš muset dávat pozor na svůj osobní kredit ovčana 😀

          • 26.3.2019 (19:07)
            Trvalý odkaz

            2bep: 😀

        • 26.3.2019 (19:08)
          Trvalý odkaz

          Skyline: Nebo že by Coupe? 😉 😀

    • 26.3.2019 (12:20)
      Trvalý odkaz

      Ja nevim, proc kdyz nekdo pouziva SUV, musi mit hned mindrak.
      Ja mam 185cm a v nizsi stredni mam problem s prostorem a malyma sedadlama a nasedanim, protoze ty nove auta maji uz temer pouze 1,4m na vysku. Muje kolega ma 1,9m.
      To je jako kdyby nekdo, kdo ma metr sedesat lezl do auta vysky metr deset. Si to vyzkousejte, jak je to pohodlne.
      Stredni trida je prostorove OK, ale uz se pohybuje nekde kolem 4.8 az 5m na delku, coz je z mnoha duvodu naprd. Tak je pro me proste idelani SUV nebo nejaky crossover, kde nemam problem s prostorem, ale auto se vleze do napr. 4,6m na delku jako CRV. Proc bych mel mit hned mindrak?

    • 26.3.2019 (15:59)
      Trvalý odkaz

      2bep: ale no tak, včera jsem jel s hybridním CR-V a že bych si tím jel léčit mindrák…? To mě teda nenapadlo, že by si někdo vůbec mohl myslet. Jako jo, chápu, když se drahá polovička směje prošedivělému seladonovi v těsně předdůchodovém věku v krevetě kabrio, co má vohoz jak dvacetiletej puboš. Ale neřekl bych, že za popularitou SUV stojí hromada lidí s mindráky.

      • 26.3.2019 (18:18)
        Trvalý odkaz

        to Skyline a civ: trochu nadhledu, pánové 😉 Ačkoliv se mi s novým hybridním CR-V jezdilo moc dobře, tak bohužel tento druh přemisťovadel nemám rád. Ikdyž uznávám, že za můj subjektivní názor nemohou ani tak ta auta samotná, jako spíš jejich majitelé a způsob užívání, se kterým jsem dnes a denně konfrontován v Praze. Většinou to sotva zvládá malej kompakt a v “bezpečném” SUV jsou o to víc nebezpeční a bezohlední vůči svému okolí 😉

        p.s. Sám mám 187cm a o problémech najít si konfekčně vhodné vozidlo klasické konstrukce vím z první ruky moc dobře 😉 O to víc, když mám rád kolmý posez 🙂 Ale dokud kolena i záda dovolí, tak proč si netahat zadek po asfaltu v DelSolce, C8G/C10G či Accordovi 😉

Komentáře nejsou povoleny.