Novinky

Lepší než Octavia: Honda Civic (2019) naprosto ovládla segment C!!!

Doufám, že mi pro jednou odpustíte ten ultramegahyperbulvární titulek, ale nemohl jsem si prostě pomoct, malý hejt občas nezaškodí. 😉 Mám k němu ale i pragmatické důvody – přece neprozradím všechno v první větě, navíc by byl ten nadpis hrozně dlouhý. Ale je to všechno pravda a nic než pravda. 😉

Asi víte, že automobilce Škoda snad všechny ostatní značky závidí její pozici na domácím trhu. V dřevních dobách měla podíl na česko-slovenském trhu nových aut více než 50 %, ale přece jen šlo o dost specifickou situaci. Jenže ačkoli postupem času poměr v České republice klesal, stále byl nevídaně vysoký a po určitém poklesu v poslední dekádě jde Šáde zase nahoru. Za loňský rok se podle oficiálního vyjádření značky vrátil téměř na třetinu (32,2 %)! Prostě každé třetí v Česku prodané auto je Škoda. Jak říkám, ostatní mohou jen závidět. Teď se ale Hondě povedl kousek, který Škodovku úplně vymazává – a to v 1,4miliardové Indii. 😉

Na tamní trh se vrací Honda Civic Sedan (v modernizované verzi MY2019), která si dala v roce 2012 pauzu poté, co nedokázala na tamním trhu zareagovat na raketově rostoucí poptávku do dieselových motorech a nemohla nabídnout adekvátní motorizaci v segmentu maloobjemových nafťáků – motor 1.6 i-DTEC byl představen až koncem roku 2012 a jeho lower-tech verze 1.5 i-DTEC pro rozvojové trhy ještě o rok později. Civic přitom byl do té doby na indickém trhu velmi úspěšný, holt Honda…

Každopádně nyní je Honda Civic Sedan (MY2019) zpět, prodej začal 7. března a auto naprosto rozdrtilo konkurenci ve třídě kompaktních executive sedanů. Tržní podíl za necelý měsíc činil těžko uvěřitelných 80 %, Honda prodala 2291 aut a druhý nejúspěšnější vůz kategorie, Toyota Corolla Altis (dnes už minulá generace corolly) pouze 229 aut, což bylo o 32 aut méně, než v únoru. Nedá se tedy asi říci, že by civic vyloženě sebral prodeje konkurenci, spíše přitáhl zákazníky z jiných segmentů, detailní přehledy je prakticky nemožné dohledat. Každopádně zástupce zmíněné české značky skončil v březnu třetí také s trojciferným výsledkem, poslední Hyundai Elantra už prodal jen 86 aut.

Pro srovnání – Škoda Rapid má v české kompaktní třídě 27% podíl, octavia je ve statistikách SDA našvindlovaná ve střední třídě (jasný konkurent Alfy Giulie, Mazdy 6 nebo Fordu Mondeo, že…), pokud bychom jí přidali tam, kam patří, měla by téměř rovnou třetinu segmentu C… Výsledek Civicu v Indii je tedy naprosto pohádkový.

Honda je v Indii brána jako prémiová značka, to ale de facto většina zahraničních automobilek s portfoliem, obvyklým ve vyspělých zemích, tomu u civicu odpovídají také zakoupené verze. Osm z deseti prodaných aut bylo podle Hondy v „high-end výbavách“. Zajímavé také je, že ačkoli jsou pro indické zákazníky diesely důležité, většina (blíže neupřesněno) pořídila benzinový motor. V Indii se stále prodává čtyřválec R18 SOHC i-VTEC s výkonem 141 k, točivým momentem 174 Nm a převodovkou CVT. Naproti tomu diesel 1.6 i-DTEC s parametry 120 k a 300 Nm se dodává pouze s manuálním šestikvaltem.

Analytici předpokládají, že silné prodeje civicu budou pokračovat i v následujících měsících, i když nemusí být tak drastické (pro konkurenci 😀 ), svůj vliv na březnový výsledek mělo jistě i 1600 předobjednávek z počátku roku.


9 komentářů: „Lepší než Octavia: Honda Civic (2019) naprosto ovládla segment C!!!

  • Pěkné, ale 2000 aut za měsíc mi přijde dost málo na 1,4mld lidí. Jinak samozřejmě Civic sedan je slušný auto s velkým kufrem ? a dá se pořídit pod 600 tisíc.

    • Nejde ani tak o ty miliardy (tedy výhledově samozřejmě ano 😉 ), ale o to, kolik toho v dané kategorii prodává konkurence. 🙂

  • jako ten sedan je krasnej proste… budu se opakovat – meli udelat liftback tohohle tvaru a dat do toho poradnej motor a byl bych hodne nahlodanej.

    • Vždyť udělali liftback tohoto tvaru, říká se mu Civic 5D. 😀
      Jinak já už dneska výklopnou záď nepotřebuju (doufám 😀 ), se sedanem bych klidně dokázal žít.

      • ne 5D ten zadek nema zdaleka tak protahlej, elegantni a „vodorovnej“, ikdyz uz se tam trosku blizime. Porad je ten sedan a koupe o dost hezci a velkej rozdil oproti 5D.

        • @bitkar Co máš proti 1.5T :-)? Podle mne je to super motor.

          • jeste jsem s tim nejel, ale spatny to asi nebude… ale porad je to pomalejsi nez 1.8 VTi, takze by to pro me nebyl upgrade 🙂

  • King: na to jsem prisel tak, ze mam jiny udaje nez ten tvuj porovnavac 🙂 za 8,5 0-100 fakt nemam. Ale spatna ta 1.5T neni, verim tomu. Jen je to turbo s dost podobnym vykonem, takze v tom nevidim zadnej posun. To nebude mit reakce a naturu NA motoru za podobnou dynamiku (jen s jinym prubehem). Kdyby v tom bylo tak 250 koni, byl by to sedan nebo jeste lip liftback ve tvaru sedanu, tak bych hodne premyslel. Jen si nedokazu predstavit, ze se zbavim svyho milacka a mit novyho civica jako druhy/zimni auto mi neprijde moc ekonomicky rozumny. Na to je lepsi Daihatsu 🙂
    Kdybych chtel turbo, tak oturbim svoji B18C4 a jsem zas uplne jinde. Kdyz turbo, tak s poradnym vykonem, jinak do 200 koni je jasne atmo lepsi volba.

Komentáře nejsou povoleny.