Novinky

Mitsubishi eK X a eK Wagon: rebel nebo šedá myš?

Mitsubishi uvádí na domácí trh dva nové miniautomobily kategorie kei, vyvinuté společně se svým vlastníkem Nissanem – modely eK X a eK Wagon. Jejich technika v podobě 0.66litrového přeplňovaného tříválce o výkonu 52 koní při 6400/min a točivém momentu 60 Nm při 3600 otáčkách je stejná, v obou případech je jedinou možností převodovka CVT a volit lze pouze mezi pohonem předních a všech čtyř kol.

Motor dále disponuje takzvanou mikro-hybridní technikou, což znamená, že alternátor je při akceleraci odpojen a elektřinou po tuto dobu zásobuje auto silnější akumulátor. To umožňuje dostat při akceleraci ze skromného tříválce maximum.

Ba co víc, stejný je dokonce i interiér a vlastně i karoserie. To, co dělá obě auta tak odlišná, je rozdílné ztvárnění přední a zadní části auta. Zatímco eK X je v SUV stylu – vyzývavé, agresivní, s maskou Dynamic Shield a masivním nárazníkem, eK Wagon nemá ani jedno z toho – snaží se vypadat nenápadně, až neviditelně.

Mitsubishi tak jedním autem osloví dvě naprosto odlišné cílové skupiny zákazníků, přičemž je jasné, která z variant plní roli imageového auta. Verze ek Wagon totiž nemá standardně ani litá kola, tím méně střešní spoiler a další exteriérové prvky jako je možnost dvoubarevného lakování.

Už i v této kategorii minivozů jsou povinností všemožné bezpečnostní asistenty a infotainment a u obou eK nechybí nic z toho, co dnes nabízí konkurence.

2 komentáře: „Mitsubishi eK X a eK Wagon: rebel nebo šedá myš?

  • no moc se mi to zluty teda nelibi…

    • Taky to není krásný, je to krásně ošklivý 😀 😀

Komentáře nejsou povoleny.