Novinky

Zakladatel automobilky Koenigsegg jezdí v Mazdě MX-5 NA!

Kdybyste vlastnili automobilku, vyrábějící opravdu hardcore supersporty, kolik aut vlastní produkce byste měli v garáži? Tak třeba rodina Koenigseggových nevlastní vůz Koenigsegg ani jeden. Každé vyrobené auto je prodáno – a to včetně vývojových prototypů.

To v konečném důsledku znamená, že manželka zakladatele firmy Halldora von Koenigsegg řídí Volvo XC90 a Porsche 911 Targa, zatímco sám Christian von Koenigsegg sedlá elektrickou Teslu Model S P85 a má objednaný také Model 3. A nejnověji se v jejich garáži objevila také Mazda MX-5 NA z roku 1992. Už zase…

Christian vlastnil před 27 lety černou MX-5 NA (a také vlasy, které mu mohla čechrat) s hnědo-žlutým interiérem, kterou samozřejmě po čase prodal. Toto auto, ve velmi udržovaném stavu, se náhodou povedlo vypátrat jednomu jeho zaměstnanci na výstavě na ostrově Öland. Ten pana von Koenigsegga kontaktoval a původní majitel se spojil s aktuálním. Christian připouští, že „trochu přeplatil“, aby ho dostal zpátky, ale povedlo se a teď už si zase může užívat s větrem na pleši. 🙂

A co ho vlastně láká na autě „téměř bez výkonu“, když jím vyráběné vozy patří k nejrychlejším na planetě? Stejně jako miliony dalších majitelů MX-5 oceňuje zábavnost auta, které pro intenzivní zážitky za volantem nepotřebuje extrémní stádo koní.

7 komentářů: „Zakladatel automobilky Koenigsegg jezdí v Mazdě MX-5 NA!

  • Tohohle cloveka fakt zeru a moc mu fandim. Dycky kdyz jsem ho videl v nejakym videu (rozhovor apod), tak to byl takovej skromnej sympatickej pohodar, se kterym by clovek zasel na pivo nebo se jel projet po serpentynach 🙂 Mam rad skromny lidi a navic kdyz jsou to miliardari, o to je to vzacnejsi.

    • bitkar: tak to teda nevím, proč chodíš sem, my jsme tady jinak samá neskromná socka 😀

      Každopádně je vidět, že elektro není z pohledu zábavy dobrá cesta – sice jako správnej „sociálně-environmentálně-zodpovědnej“ pracháč sedlá Teslu, ale stejně si koupí „hnus fuj smradlavej“ z doby kdy, kdy ekopošuci ještě byli na houbách, aby z těch prachů za volantem taky něco měl. Takové nepřímé potvrzení, že to spousta lidí vidí i dělá dobře, jakkoliv se dredatý smažky v bruseli snaží. Palec nahoru.

      • V tomto případě bych to spíš viděl na faktor sentimentu. Nevím sice, jestli bys jako potenciální prachatý výrobce supersportů sedlal teslu, ale kdyby někdo našel tvoje původní VTi ve stavu lepším, než šrot, asi by sis ho koupil taky. 😉
        Dají se určitě pořídit i jiné „hnusy fuje smradlavé“, ve kterých si svoje prachy užiješ, aniž bys musel pořizovat miatu, ze které bude za 3 roky veterán 😀

        • King: faktor sentimentu rozhodl o tom, že si koupil zrovna Miatu a ne to VTi nebo třeba 911, ale rozhodně se zpronevěřil ekochásce.

          Kdybych byl pracháč, kterej je vidět, tak mám nějaké elektro taky, jinak by mě média sežrala. Zvlášť v úchylné Skandinávii. Nejspíš i-Pace, ať to aspoň trochu vypadá.

      • haha, neskromna socka vs. skromnej prachac :DD to me pobavilo, vlastne z diskuze to casto vyplyva, je to pravda :))
        hele je to tak, spalovaci motory jsou proste zabavny. Sam nevim, jak to bude do budoucna, jestli budou vsechny auta elektricky, tak jestli i sportaky budou proste tichy nebo se tam bude reprodukovat zvuk spalovaku….??? Snad bude benzin co budu zivej.

        • bitkar: tak ono je to logický. Dokud nejsi pracháč, tak si myslíš, že prachů potřebuješ hafo, abys měl tohle a támto a taky tohle a ještě tamhleto. Jakmile prachy máš, zjistíš, že nic z toho žádné zásadní zlepšení životní situace nepřináší a začínáš investovat do úplně jiných věcí, typicky nehmotných. Však si všimni, co říkají různí rentiéři, úspěšní podnikatelé, kteří prodali firmu za nějaký ten (sta)milionek apod. O tom, že je nutné makat 16 hodin denně a mít nejnovější ajfoun a mercedes na lízačku nemluví nikdo z nich, to tě šťastným neudělá.

          Takže pak ze sentimentu koupí stoletou miatu 🙂

          Benzin bude, ale možná bude zakázanej, nebo povinně namontuješ různé omezovače, budeš se hlásit před každou jízdou v bruseli, kde si koupíš za dvacet litrů povolenku, zaplatíš zálohu milion na pokuty, za překročení rychlosti to mega nedostaneš zpátky a tak. Otázkou je, kam se naše společnost pohne. Zatím spěje k totalitě a může se to „povést“, může se to rozpadnout dříve či později a ten rozpad, dle toho, kdy nastane, bude mít vliv i na to, co bude jezdit na silnicích.

          • vsak ja to chapu.. taky se nezenu za kdecim… ja jsem taky spokojeny se svym 22 letym Civicem 🙂

            EU fandim v jeji cinnosti – sama dela pro svuj rozpad vse mozne. Cim driv, tim lip.

Komentáře nejsou povoleny.