Novinky

Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki se spojily kvůli společnému projektu!

Znáte to oblíbené úsloví harleyářů „Lepší ségra v bordelu, než brácha na japonský motorce“. Jenže to je proti vzájemné rivalitě japonských výrobců motocyklů jen takové laškovné popíchnutí, Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki si nedarují ani jediného zákazníka. Takže když se poprvé v historii rozhodly spolupracovat, bude to nejspíš velká věc.

A je tomu opravdu tak, i když to není nic pro příznivce staré školy. Silná japonská čtyřka, která de facto ovládá celosvětový trh s motocykly, se rozhodla vytvořit standard pro akumulátory elektrických motocyklů! To v praxi bude znamenat, že baterky z motorky jedné značky budou fungovat i v ostatních třech.

K čemu je to dobré? Motocykly jsou bity na elektrifikaci ještě mnohem víc, než automobily, u nich hraje váha mnohem větší roli a současně je problém, kam větší množství akumulátorů v subtilním rámu vlastně dát. Motorky se tedy nevyhnou tomu čemu se autoprůmysl zatím brání (a asi ubrání) – systému výměnných baterií. Kdykoli se kapacita aku přiblíží nule, bude možné zajet si do nejbližší půjčovny baterií a vybitý pack vyměnit za nabitý, bez nutnosti pídit se po tom, zda jsou k dispozici zrovna pro daného výrobce.

A vzhledem k tomu, jakou tržní sílu společně značky Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki mají, dá se předpokládat, že ostatní výrobci (nebo minimálně někteří z nich) na jejich standard přejdou také, jakkoli řada z nich v současnosti vyvíjí vlastní systémy. Honda už výměnné akumulátory představila v elektrickém PCX a je docela dobře možné, že právě ty budou základem, z něhož bude japonské konsorcium vycházet.

Jeden myslel na “Honda, Yamaha, Suzuki a Kawasaki se spojily kvůli společnému projektu!

  • no u aut by byl docela problem vyndavat nekde z podlahy 300 kilo baterek 😀 (nebo kolik). Je dobre, ze se dohodli…

Komentáře nejsou povoleny.