Nissan X-Trail: downsizing pokračuje, je tu nový benzin i diesel

Říkalo se, že nová emisní norma WLTP rázně skoncuje s malými, downsizovanými motory, které byly stavěny na míru původním NEDC a reálné spotřeby ukazují jejich zbytečnost. Inu – nestalo se. Downsizované motory lámou rekordy ve statistikách spotřeby a pokud někdo opravdu nějaké to deci objemu přidal, tak spíš symbolicky.

To ale jako by neplatilo pro Nissan X-Trail. Japonci dost radikálně řízli do nabídky motorizací a vsadili také na skromné objemy nových aliančních motorů. Stotřiašedesátikoňová šestnáctistovka s 240 Nm je nahrazena benzinovým motorem 1.3 DIG-T, jenž má ale překvapivě mnohem zajímavější parametry. Výkon sice poklesl na 159 koní @ 5500/min, hravě to však vykompenzuje nejen točivým momentem 270 Nm @ 1800-3250/min, ale i sedmistupňovou dvouspojkovou skříní. Jsem si jistý, že to pojede výrazně lépe, než doposud. K dispozici bude pouze jako předokolka.

V případě turbodieselů došlo k ještě větší redukci. Končí oba motory
1.6 dCi 130 a 2.0 dCi 177 a místo nich přichází 1.7 dCi 150. Tam už to ale v jeho prospěch moc nehraje – má o poznání méně výkonu, než dvoulitr (150 k při 3500/min) i točivého momentu (340 Nm v rozmezí 1750-2750/min oproti 380 Nm). Takže v tomto případě to bude čistě o redukci emisí a spotřeby. Nafťák se nabízí s manuálem i CVT a s pohonem předních nebo všech čtyř kol.

Nabídka začíná na 595 tisících za diesel s manuálem a předokolkou, čtyřkolka s manuálem je ale už za 728 tisíc a ideální kombinace 4×4 a CVT vyjde nejméně na 783 tisíc korun. Nejdostupnější verze s výbavy s benzinovým motorem vás bude stát nejméně 698.000 Kč.