Novinky

Nissan GT-R 50th Anniversary Edition: pocta generaci R34

Nissan neslaví letos jen 50 let působení modelů Z v Americe, což bylo důvodem ke vzniku limitky 370Z 50th Anniversary Edition, ale také půlstoletí existence modelů Skyline GT-R a GT-R. Takže se na N.Y. Auto Show ukázala také další heritage verze GT-R 50th Anniversary Edition.

Největší novinkou je návrat slavného jména modrého laku Bayside Blue (v tomto případě čtyřvrstvého), jenž je zkombinován s bílým rychlým pruhem, vedeným středem auta tak, jak to měl svého času Skyline GT-R R34. Pokud ale nejste na modrou, pak vězte, že k dipozici bude padesátka i v barvě Pearl White s červeným pruhem a Super Silver s bílým.

S karoserií ladí též modrá kola a prstýnky koncovek titanového výfuku, do kabiny se ale už nedostala, ta je vyvedena v kombinaci bílé a šedé, okořeněné dekory z tmavého chromu. Šedou já v autech nemusím, ale tak tohle GT-R beztak není pro mě. 😀 Na středovém tunelu je umístěna nezbytná plaketa s pořadovým číslem a nelze si rozhodně nevšimnout výrazného nápisu v zadní části kupé.

Na rozdíl od zmíněného 370Z by mělo být výroční GT-R k dispozici na většině trhů. Výkon a točivý moment zůstávají na 573 koních/633 Nm, ale Nissan provedl na motoru v rámci modelového roku 2020 drobné úpravy, ne nepodobné těm u GT-R Nismo MY2020.

Nová turbodmychadla zajistí rychlejší odezvu v nízkých otáčkách a spolu s optimalizovaným výfukem sníží spotřebu benzinu o 5 %. Přepracováno bylo také adaptivní pérování, které zajistí současně hladší jízdu i větší stabilitu v zatáčkách. Rychlejší nástup budou mít brzdy a zlepší se linearita a odezva řízení.

Mimochodem – když už je řeč o GT-R, novinky přináší i verze Track Edition MY2020. Motor V6 3.8 dostává totiž poprvé stejné parametry, jako vrcholné GT-R Nismo a je osazena i nismáckými karbonkeramickými brzdami. Bez příplatku je k dispozici též karbonová střecha.