Toyota Proace City: další Francouz v portfoliu

U Toyoty se nám nějak ve velkém vrací éra badge-engineeringu, jenž byl koncem devadesátých v Japonsku naprosto běžnou věcí. Nějaká auta má Toyota od Mazdy, jiná od Subaru, další od BMW. No a některá i od PSA… Ta první dvě jmenovaná asi příznivcům značky moc vadit nebudou, u toho zbytku už bych to tak jednoznačně neviděl. Každopádně teď se nabídka francouzských aut u Toyoty dále rozšiřuje o Proace City.

Malá dodávka není ničím jiným, než sourozencem Citroenu Berlingo a Peugeotu Rifter, ale také Opelu Combo a v rodném listě má španělskou továrnu PSA ve městě Vigo. Zepředu Proace City se snaží vypadat alespoň trochu jako toyota, zbytek už je ale evropská konfekce.

Toyota Proace City se bude prodávat ve dvou verzích délky (4,4 m a 4,7 m) a ve třech verzích karoserie (panel van, crew cab van a kombi Verso). Nabídne tak varianty pro dva, pět, ale i sedm lidí. Nákladní verze spolkne až 4,3 m3 nákladu (nebo dvě europalety), předměty o délce až 3,4 m a váze až 1000 kg. Vás ale asi bude zajímat v první řadě velikost kufru. Tu Toyota zatím neuvádí, ale modely PSA mají v pětimístné verzi zavazadlový prostor 597 l, v sedmimístné pak jen 65 litrů na zubní kartáček a kreditku.

K pohonu budou sloužit francouzské benzinové a naftové motory s výkony od 75 do 130 koní v kombinaci s pěti- a šestistupňovým manuálem nebo – což je docela luxus – osmistupňovým automatem. Standardem bude banda asistentů i slušný zástup příplatkových prvků. Prodej Proace City bude zahájen zkraje příštího roku.

Jeden myslel na “Toyota Proace City: další Francouz v portfoliu

Komentáře nejsou povoleny.