Nová generace GT 86 a BRZ přejde na platformu Toyoty

Zatímco současné Toyobaru, je spíše Baru, než Toyo (kromě motoru, převodovky a dalších komponentů spočívá také na výrazně modifikované platformě imprezy), u nové generace by se to mohlo otočit.

Celé Subaru totiž postupně přechází na novou platformu SGP (Subaru Global Platform) a ta vůbec nebyla koncipována na možnost pohonu zadních kol a takovou alternativu neumožňuje. Tvrdí to alespoň australský Motoring s odvoláním na nejmenovaného inženýra Subaru. Současně se nikdy neuvažovalo o tom, že 86 a BRZ mělo mít pohon všech kol, klasická koncepce zůstane i nadále. A stávající platforma už má svůj věk a nebude zřejmě zůstávat ve výrobě kvůli jedinému okrajovému modelu.

Nová generace Toyoty 86 a Subaru BRZ tak téměř jistě přejde na platformu Toyota TNGA, kterou dnes používá nejen corolla a RAV4, ale třeba i Camry. TNGA je lehčí a zároveň pevnější, než ta původní, z čehož samozřejmě budou oba sporťáky benefitovat.

Zatím není známo, zda 86 a BRZ do budoucna trošku povyrostou (což je docela pravděpodobné), ovšem pokud zůstanou na původních rozměrech, budou nejspíš o něco lehčí. Zdá se však, že přechod na platformu Toyoty nebude mít vliv na uvažovanou pohonnou jednotku, sporťák by i nadále měl být poháněn boxerem Subaru. Však víte – všeobecně se doufá ve zvýšení obejmu čtyřválce na 2,4 l.

A co je zajímavé, Motoring si myslí (je to samozřejmě jen teorie 😉 ), že náznak toho, co čekat v nové generaci japonských sporťáků, přinesl v roce 2017 koncept Gazoo HV – tedy konkrétně víceméně stejné rozměry, podobný design a jako bonus odnímatelný střešní targa-panel. Pokušení udělat z hachiroku hybrid snad Toyota protentokrát ještě odolá. 😉