Nissan GT-R: proč na nový čekáme tak dlouho? Už je to jasné…

Začínám mít pocit, že Nissan GT-R chce trumfnout Hondu NSX v počtu roků ve výrobě – ještě mu schází 3,5 a bude také na patnácti. 😉 Jedno je totiž jisté – Nissan nás neustále ujišťuje, že se jedná o důležitý imegeový model a rozhodně má v úmyslu vytvořit novou generaci, ale bude to ještě nějakou dobu trvat.

Nyní člen představenstva Nissanu pro plánování Philippe Klein v rozhovoru pro Top Gear vysvětlil, co se zadrhlo. Tím hlavním důvodem, o kterém se moc nemluví, je samozřejmě to, že se GT-R sice prodává docela dobře, ale ne tak dobře, jak plánovači automobilky čekali a prodloužení životního cyklu umožní snížit finanční ztrátu.

Klein ale má další – a vcelku rozumný argument. Elektrifikaci. „Zážitek z řízení je velmi vysoko na našem seznamu priorit. Elektromobily jsou velmi zábavné. A my vybavujeme naše benzinové motory hybridními systémy e-power. Chceme, aby regulace neubraly nic z toho, jak zábavné je sportovní auto řídit,“ vysvětluje Klein. A dodává ještě, že inženýři pracují na různých kombinacích technických řešení a zkoumají, které z nich bude pro supersport nejvhodnější.

Tohle se samozřejmě dalo čekat. Do záměrů automobilky zasáhl rychlý nástup elektrifikace a tak původní plán, že bude nové GT-R opět benzinové, vzal poměrně rychle za své. A vyvinout dobrý hybridní systém přece jen nějakou dobu trvá. Navíc Nissan zřejmě u GT-R postupuje v součinnosti se značkou Infiniti, která také plánuje výkonné hybridní verze svých modelů a technika GT-R by tak mohla být s tou pro Infiniti do značné míry spřízněná. To přinese levnější vývoj, ale je to časově náročnější – a Nissan stále odmítá byť jen naznačit, jak dlouho ještě budeme muset čekat.

Musíme prostě vydržet. Má to ale i své výhody. Pokud patříte z nějakých, dnes už těžko pochopitelných důvodů, k odpůrcům hybridních systémů, Nissan dává ještě dost času na to, koupit sporťák se starým dobrým benziňákem.