Novinky

Mazda nabídne v Americe diesel ve dvou modelech

Na autosalonu v New Yorku Mazda před dvěma týdny oznámila příchod svého prvního turbodieselu na americký trh a to v SUV modelu CX-5. Asi nemusím opakovat, že je to v době, kdy to s nafťáky v USA evropské značky už vzdaly …a ostatní japonské to ani nezkoušely. Současně jsem se v předešlém článku ptal sám sebe, kdo by si asi diesel, výrazně dražší a o poznání slabší, než přeplňovaná benzinová dva-pětka, v Americe asi koupil jen kvůli spotřebě nižší o 15 %. Odpovědět jsem si nedokázal.

O to víc překvapí, že Mazda potvrdila naftový čtyřválec 2.2 Skyactiv-D s výkonem 170 koní při 4000/min a točivým momentem 393 Nm při 2000 otáčkách i pro sedan Mazda6. Tedy ono to samozřejmě nepřekvapí, protože pokud si už automobilka dala tu práci, naladit motor tak, aby splňoval přísné americké regule, je logické, že ho bude chtít prodávat ve větším množství, ale u aerodynamičtější, úspornější a celkově luxusnější šestky dává (ve srovnání s benzinem) nekultivovaný nafťák ještě menší smysl, než u CX-5.

Mazda zatím neupřesnila, kdy se 2.2 Sky-D objeví pod kapotou šestky, ale musím opět vyjádřit svou zvědavost, jak se motor v Americe chytne. Nemohu se zbavit pocitu, že to byly vyhozené peníze, místo kterých mohla třeba vzniknout nějaká další sportovnější verze některého z modelů. Těch by se možná prodalo i víc…

Jeden myslel na “Mazda nabídne v Americe diesel ve dvou modelech

  • Musím souhlasit, totálně stupidní rozhodnutí. Soudím, že si chtějí v manažerském kruhu Mazdy něco dokazovat. Doufám, že ten motor nastavily správně, je to odvážný krok, jelikož jak to bude mít 100 tisíc mil za sebou, už to tak „čisté“ nebude, (aktivisté pro zelenou Kalifornii jim to rádi dají později najevo) Velice špatné rozhodnutí, tohle je může stát ještě mnoho problémů navzdory malým prodejům.

Komentáře nejsou povoleny.