Novinky

Nissan GT-R: nová generace nakonec (asi) nebude hybrid!

Musím říct, že mě Nissan docela překvapil. Ještě před dvěma týdny vysoce postavený manažer automobilky tvrdil, že se uvedení nové generace GT-R (R36) protahuje proto, že inženýři zvažují různé možnosti hybridního pohonu. Teď se nám ale dostává téměř přesně opačné informace!

Produktový specialista Nissanu pro GT-R Hiroshi Tamura v rozhovoru pro Motor1 přišel s poměrně překvapivým tvrzením, které se shoduje s informacemi od produktového plánovače Philippa Kleina snad pouze v tom, že inženýři zvažují různé možnosti. 😀

Podle Tamury se Nissan ještě nerozhodl, zda investuje do nového šasi, které by bylo schopné pojmout benzino-elektrický hybrid, nebo zda nepoužije to současné z R35, které zmodernizuje a změní design karoserie. Ba co víc – pravděpodobnější je prý ta druhá varianta! Asi by si manažeři automobilky měli ujasnit, co mají říkat. 😉

Důvod je jeden, zato ale zásadní – náklady. Nissan v současnosti nemá platformu, kterou by pro GT-R použil a musel by ji draze vyvinout. Nemá ani odpovídající hybridní systém a také by ho musel vyvinout. Proto zřejmě dojde k oprášení stávající techniky a její použití až do příchodu generace R37, která by podle Tamury neměla přijít dříve, než v roce 2027.

Tamura to ale nevidí jako problém, naopak. Je přesvědčen, že 99 % zákazníků nechce žádný hybrid a budou mnohem spokojenější s klasickým benzinovým sporťákem, takže to vlastně bude výhra jak pro automobilku, tak pro budoucí majitele R36. Nemá ani smysl nijak improvizovat, hybridní systém by ve stávající konfiguraci auta zvýšil hmotnost o zhruba 200 kg, což je s ohledem na to, že ani teď není GT-R žádný střízlík, nepřijatelné.

Tamura dále přiznal, že pokud by GT-R mělo mít podobný systém, Jako Honda NSX, muselo by stát přes 200 tisíc dolarů (to na NSX Honda musí s cenou od 157 tisíc slušně prodělávat) a z toho by asi klientela tohoto auta, zvyklá na spoustu výkonu za relativně málo peněz, asi neměla moc radost.

Otázkou je – neoddaluje Nissan nevyhnutelné? Co zmíněné R37? Ale nejspíš ne. Infiniti v současnosti pracuje na nové platformě pro elektrifikované modely a stejně tak vyvíjí i výkonné hybridní systémy, můžeme tedy očekávat, že GT-R bude z těchto technických základů vycházet.

5 komentářů: „Nissan GT-R: nová generace nakonec (asi) nebude hybrid!

  • To je dobře. Vývoj a ta hmotnost. Nsx by mohla sakra přijít ve verzi R taky bez baterek a za lepší cenu, tudíž by se mohla i dobře prodávat. Ovšem moc tomu nevěřím. Bohužel

    • Co jsem tak zaslechl, NSX-R nakonec baterky mít bude a bude se jen odlehčovat. NSX je tak provázané s hybridním pohonem, že by byla ekonomická sebevražda to překopávat.

      • King: vidím to stejně – NSX bez baterek je GT3 a předělat to na street-legal verzi by sice nebylo těžké, ale s cenou by to směrem dolů moc nehlo.

        Každopádně je to škoda, v tomto byla Honda sice svým způsobem napřed, ale co z toho. Už když se před lety začalo NSX řešit jako hybrid, psal jsem, že je to blbost a je to dnes vidět. Hybridní smetanu slízlo Ferrari a Porsche a jedou i jejich standardní benzínová auta. NSX nic zásadního nepředvedlo a na původní NSX navázat nedokázalo.

        Ale to už je teď fuk, u GT-R mě zase přijde, že je otázkou, nakolik bude benzínové R36 „trefa“. Neříkám, že bych to chtěl hybridní, ale s každým rokem, kterým to odkládají stoupá riziko, že to s benzínem bude out po stránce marketingu. V Ženevě byly hvězdy elektromobilní koncepty, GT-R od Italdesignu byl sice bezkonkurenčně nejkrásnější exemplář na stánku, ale krčil se beznadějně na okraji.

  • To Sky: GT 3 by to určitě nebylo, NSX je rychlejší už teď. Máš asi pravdu, když už je to hybrid tak ať Type R odlehčí a to by hodně pomohlo. Rovnou bych tomu dal facelift

    • Legend: tim GT3 nemyslim Porsche, ale NSX GT3, ktere je pochopitelne benzinova zadokolka.

Komentáře nejsou povoleny.