Honda NSX zajela traťový rekord okruhu Long Beach.

Honda posledních několik let prokazuje technickou vyspělost sportovního Civicu Type R stanovováním rekordů na slavných závodních okruzích, ale v případě supersportovního hybridu NSX to ale bohužel nedělá, takže máme z řady tratí k dispozici pouze časy, které zajeli soukromníci za podmínek, které nemusely být k zajetí optimální.

A to je trochu škoda, jsem si jistý, že by si marketing se stanovení kategorie, v níž by se NSX prezentovalo, určitě poradil, pro případ, že by auto nebylo rekordmanem v rámci (ne)přímé konkurence, což by zřejmě nebylo. Bylo by však určitě zajímavé vědět, jak si supersportovní hybrid s průkopnickým systémem pohonu stojí oproti podobným konvenčním autům. Doufejme, že se přístup Hondy změní s příchodem NSX Type R.

Nyní je sice NSX oficiálním držitelem jednoho traťového rekordu, ale pro srovnání je nám to zase k ničemu. Americký závodník Peter Cunningham zajel rekord městského okruhu Long Beach s časem 1 minuta a 35.663 s, který ale těžko někdo zopakuje. Long Beach je stejný “okruh” jako třeba ten v Monaku, vytyčuje se pouze za účelem pořádání závodů a po jejich skončení se zase ruší, nikdo se tedy nemůže do Kalifornie vypravit a poměřit tam síly.

Honda, tedy přesněji řečeno Acura má tuto výsadu coby nový sponzor Long Beach Grand Prix, při níž fungovalo dotyčné NSX na street-legal pneumatikách jako pace car. Čistě pro info – kvalifikační čas nejrychlejší Acury NSX (GTD Class) pro daný závod byl 1:27.725, produkční NSX tedy byla o 8 s pomalejší, což nevypadá špatně, na druhou stranu kvalifikační rekord Toyoty 86 z promo závodů Toyota Pro/Celebrity race z roku 2016 byl horší jen o 6,5 s, auto ale zase mělo řadu závodních úprav, takže opět není možné srovnání.

Jinými slovy – je to čistě marketingový počin, na druhou stranu to nelze Hondě zazlívat, automobilový rekord trati Isle of Man TT v podání Subaru STI je z úplně stejného těsta. 😉 Každopádně Civic Type R by tam určitě pouštět neměli. 😀