Toyota Prius Plug-in: nově i v pětimístné verzi

V létě začne Toyota prodávat plug-in hybridní verzi modelu Prius modelového roku 2020 a ta přinese pár zajímavých vylepšení. Tou nejzásadnější novinkou je vybavení auta třímístnou lavici, čímž se tento model poprvé stane (víceméně 😉 ) pětimístným. To by autu mohlo přivést další zákazníky, kterým byla dosavadní konfigurace se čtyřmi samostatnými sedadly málo.

Není zcela zřejmé, zda budou k dispozici obě verze, tedy 4místná a 4+1místná, ale nejspíš ano. Dále prvky interiéru, které byly doposud bílé, dostanou černou barvu pro „prémiovější pocit“. Pozměněn bude prodlužovací díl sluneční clony a změní se umístění ovladačů vyhřívání sedadel. Vzadu přibudou dvě nové USB zástrčky a auto už bude kompatibilní s Apple CarPlay.

Uvedené informace platí pro USA, ale je téměř jisté, že Prius Plug-In MY2020 dostane tyto modifikace celosvětově.

6 komentářů: „Toyota Prius Plug-in: nově i v pětimístné verzi

  • 7.5.2019 (9:20)
    Trvalý odkaz

    Prius plug-in u nás stojí od 990 900 Kč.

    Tesla ve výbavě standard-plus s dojezdem 415 km (WLTP), maximálkou 225 a zrychlením 5,6 s stojí v Německu EUR 44 500. Tedy asi 1 150 000 Kč.

    Servis už je v Česku otevřený. Prodeje (rozuměj deliveries do Česka) by měly začít relativně brzo. Můžete mi prosím říct jediný důvod, proč bych si měl koupit ten krám od Toyoty?

    • 7.5.2019 (9:39)
      Trvalý odkaz

      Napadá mě víc důvodů:
      1/ Dojezd 415 km je pouze teoretický a reálně budeš rád za těch 350. Ne, že by to bylo málo, ale budeš odkázán na řídkou síť tesláckých nabíječek. Počítám, že domácí nabíjecí sada také pár desítek tisíc stojí.

      2/ Ta základní cena je mírně vyšší, než uvádíš, koruna je na cestě dolů a ať se na to díváš, jak chceš, rozdíl 200 tisíc není úplně málo.

      3/…zvlášť když kupuješ auto od značky, proslulé svou nespolehlivostí. Nevím, proč zrovna u 3 by to mělo být jinak. Servis bude potřebovat často a bude drahý.

      Ale faktem je, že Prius Plug-In je docela drahý.

    • 7.5.2019 (17:07)
      Trvalý odkaz

      radek.m: mě napadá spíš opak – když můžu mít něco takového od spolehlivé automobilky, proč si kupovat krám od Tesly?

      Cena toho Priusu je sice vysoká, ale s ohledem na to, jaká je Tesla 3 zrůdička (vevnitř styl Trabant), tak to je ještě levná. Servisní síť neporovnatelná, dojezd neporovnatelný. Přišel by ti nějaký Linglang Electrocool za cenu Tesly při stejných parametrech jako dobrej kauf? Jestli ne, tak neuvažuješ racionálně. Chce to myslet, nejen fanaticky blbnout z Muska.

      • 8.5.2019 (9:46)
        Trvalý odkaz

        Ahoj, samozřejmě to byla trošku provokace :). Navíc tady celkem jednoduchá, protože Prius Prime mi z nové nabídky Toyoty přijde snad nejslabší (jinak si myslím, že nové portfolio Toyoty je teď pěkné).

        Pro úplnost – moje srovnání Tesla 3 vs Prius plug-in. Předpokládám, že člověk má doma garáž s nabíječkou. Bez ní je Tesla 3 kravina

        Spolehlivost – Jednoznačně Toyota, ale nemyslím, že Tesla 3 je tak špatná podle recenzí vlastníků a myslím, že je proti ní hodně nenávisti
        Použitelnost – Tesla 3 je praktičtejší – prostornost i kufr. Pokud nejsi obchodní zástupce, ale jezdíš většinou po městě a jednou dvakrát za měsíc delší cesty, tak je Tesla 3 výhodnější. Pokud jezdíš denně dálnice, samozřejmě ne.
        Design exteriér – Tesla 3
        Interiér – ve srovnání s Toyotou Prius Prime za mě Tesla 3. Ale s tím minimalismem to fakt přehnal. Aspoň head-up-display by se opravdu hodil
        Technologie – Tesla 3
        Bezpečnost – Tesla 3
        Podvozek, jízdní vlastnostni – Tesla 3

        Opravdu bych koupil Teslu. A to jezdíme přes 15 let jen japonci.

        • 9.5.2019 (8:27)
          Trvalý odkaz

          Není garáž s nabíječkou jako garáž s nabíječkou. Pro Prius ti stačí klasická zásuvka, u Tesly musíš mít jejich, protože z normální bys to nabíjel věčnost.

          Mně se třeba Prius líbí víc, než Tesla, je moc anonymní. Ale chápu, že je to tvůj žebříček. 😉
          Totéž platí pro interiér, podle mě je to neútulná ratejna a ten středový displej našroubovaný bez jakékoli invence do palubky je otřesný.

          Bezpečnost? Pokud vím, ani IIHS, ani Euro NCAP crashtest ještě nedělali. To věštíš z koule? 😉

          Já bych si z těchto dvou aut nekoupil asi ani jedno, nenávistí k Tesle netrpím, ale je mi vyloženě nesympatická, ať už svou pokryteckou zeleností, ekonomickým modelem existence nebo osobou a projevy ředitele.

        • 9.5.2019 (16:06)
          Trvalý odkaz

          radek.m: mě naopak přijde, že je to s tím hodnocením spíš fanatické ze strany muskovců, tj. jakmile někdo nehýká, že ten krám je vlastně super, tak „nenávidí“. Ale když někdo omlouvá, že tohle nebo tamto nefunguje apod., tak to je správně. Připomíná mi to iSheep – všechno je krám, všichni kopírují, ale 2 týdny starý iMac a HDD na sračky = „to se může stát každému, to nemá s kvalitou nic společného“.

          Otázkou u „použitelnosti“ je jak k čemu. „Výhodnost“ je taky „otazná“. Design je na úrovni Rapida, nuda bez nápadu, interiér fakt zrůdnost, za ty peníze doslova k smíchu. Technologie nevím, co tím myslíš a bezpečnost zatím nikdo neví. Podvozek nevím, nejel jsem ani jedním.

          Nekoupil bych si ani jedno, ale je zajímavé vidět, jak muskovci uvažují. Vlastně to zajímavé není, iSheep už jsem vzpomínal, je to jak přes kopírák, víra je mocná.

Komentáře nejsou povoleny.