Civic Type R Challenge pokračuje: Jenson Button stanovil další traťový rekord

Vloni to vypadalo, že se Honda spokojila s pokořením traťových rekordů pro předokolky na známých evropských okruzích, ale šňůra zřejmě pokračuje. Zatímco my na Velikonoční pondělí chodili po vesnici s pomlázkou, do Austrálie přiletěl Jenson Button a na okruhu Mount Panorama Bathurst posunul laťku pro produkční předokolky.

Den poté, co se na 6,2km Bathurstu, proslaveném převýšením 174 metrů, konaly amatérské závody, v nichž dosáhl v kvalifikaci nejlepšího času pro předokolku Hyundai i30N s časem 2 minuty a 41.2 s a čtyřkolkový VW Golf R na semislicku 2 minuty a 36.9 sekundy, zajel Jenson Button na sériovém silničním obutí čas 2 minuty a 35.207 s. To je neoficiální rekord pro auta s pohonem předních kol a jde vlastně o další součást oslav 50letého působení Hondy na australském trhu.

Mimochodem – s tím to časem by ve své kategorii startoval z druhého místa na roštu. Stále se přitom bavíme o autě se standardními pneumatikami. 😉 CTR tím samozřejmě překonal i časy mnohem silnějších současných, ale i dřívějších legendárních aut (mj. například Fordu XY Falcon GTHO Phase III ze sedmdesátých let).

Traťový rekord na Mount Panorama Circuit je samozřejmě další ukázkou potenciálu Civicu Type R i současného jezdce japonské série Super GT, úřadujícího šampiona a ambasadora značky Honda, ale jinak má svým charakterem blíže spíš k nedávnému rekordu Hondy NSX na Long Beach pro produkční vozy. Okruh v Bathurstu totiž není stálou tratí, kam by se kdokoli mohl vypravit s autem a pokusit se čas překonat, trať je tvořena běžnými silnicemi a otevírá se jako celek pouze párkrát za účelem konání různých motoristických akcí, jako je Bathurst 1000, Bathurst 12 Hour a Bathurst Six Hour. Ale řekl bych, že o schopnostech CTR už dneska nikdo nepochybuje. 😉

15 komentářů: „Civic Type R Challenge pokračuje: Jenson Button stanovil další traťový rekord

  • 9.5.2019 (9:30)
    Permalink

    tehle kluk proste umi, dycky umel…

    • 9.5.2019 (16:21)
      Permalink

      Na to, že se mu vlastně s Hondou nikdy moc nedařilo, je s ní docela spojený. 🙂

      • 9.5.2019 (16:48)
        Permalink

        je to paradox…

  • 9.5.2019 (16:09)
    Permalink

    Jo, kdyby k nám Jenson dojel na Miata Cup, taky bych si na semislickách moc nefandil, i kdyby jel se sériovou NA na linglongách 😀

    • 9.5.2019 (16:20)
      Permalink

      Toho šampónka bys zpráskal. 😀

      • 9.5.2019 (21:49)
        Permalink

        S prstem v nose, donutil bych ho vratit ridicak 😀

  • 9.5.2019 (17:10)
    Permalink

    Pokud zapátráte v paměti a minulosti ohledně komentářů ke stylu Buttonova řízení a závodění, tak zjistíte, že přesně tenhle styl “závodění” mu vyhovuje. Nikdy nebyl dobrý pod tlakem, v provozu, předjíždění, atp. Měl rád, když mohl nikým nerušen kroužit, i tlačit na pilu, nikým nerušen.

    • 10.5.2019 (0:51)
      Permalink

      Zas až tak to v paměti nemám, ale minimálně titul v Super GT, proslulého závodní skrumáží, značí, že pokud tomu tak bylo, tak se to nejspíš změnilo. 🙂

      • 10.5.2019 (22:53)
        Permalink

        No taky ze ta obava tam bude, ale to vse, co muzu pro to udelat, je Faradaiova klec v podobe plechovky od piva na klicek 😀 necham striknout spodek kvuli zime, necham udelat celopolep transparentni folii proti oderum, kydancum, desti, kaminkam atd…. a necham nainstalovat security VAM R1, sice to bude krabicka na vic, ale bez ni nikdo s autem neodjede + GAP u pojistovny a myslim, ze budu moct v noci klidne spat 🙂 vsak prave, koukam na nabidky aut, co bych si jako poridil s poradnym motorem, manualem, bez baterek a neco, co opravdu funguje, jak na draze, tak na bezny silnici a CTR nema konkurenci. Jinak u nas parkuje WRX STI, Skoda RS, Alfa Romeo Giulleta, obcas Subaru BRZ, Lancer X a zatim kazdej majitel spi v poradku 🙂

        • 11.5.2019 (12:48)
          Permalink

          Nemyslel jsem ani tak ukradení, to se pořešit dá, spíš závist… 🙁

          • 11.5.2019 (21:06)
            Permalink

            …at si každy koupi to, co se mu libi 😀 ne každej ma mega na karu, ja taky ne, tak neco z kapsy a neco uver, každy mame volbu a zavist at si strči každej za klobouk 😀

      • 13.5.2019 (15:26)
        Permalink

        Super GT 2018…
        Titul vyhrál díky poslednímu závodu, ale i to se počítá…:-)

        • 14.5.2019 (6:39)
          Permalink

          V SGT se většinou vyhrává až v posledním závodě. Podniků je málo a bodů v nich hodně, aby to bylo napínavé do poslední chvíle. Nevzpomínám si, kdy by měl někdo titul jistý už před posledním závodem, a to Super GT sleduju docela dlouho.

  • 10.5.2019 (8:55)
    Permalink

    To je neskutečny, co tohle auto dava a už dlouho jsem nebyl tak nadšen, jak jsem posledni rok 🙂 …prišti rok to uver jisti, tohle mi musi parkovat na parkovišti, škoda jen te garaže, ale co 😀

    • 10.5.2019 (10:44)
      Permalink

      Nechávat to na parkovišti, to bych se bál. 🙁 Ale jinak ti rozumím, obávám se, že taková auta už za chvíli nebudou…

Komentáře nejsou povoleny.