Novinky

Honda vyvíjí novou platformu a chystá redukci nabídky o 66 %!

Vše zatím naznačuje tomu, že automobilový průmysl už má svá nejlepší léta za sebou, analytici i výrobci předpokládají, že teď budou prodeje už jen klesat, popřípadě stagnovat. Navíc v souvislosti s nezájmem zákazníků o okrajové modely je konkurence mezi automobilkami v rámci hlavní modelové nabídky stále ostřejší a Honda, která vloni po desetiletích růstu ve fiskálním roce 2018 zaznamenala pokles provozního zisku o 13 %, chystá řadu radikálních opatření, k nimž patří i již oznámené uzavření tří továren v Británii, Turecku a Japonsku.

Jedním z klíčových kroků bude dokončení nové globální platformy Honda Architecture. Zatím nebylo upřesněno, zda na ní budou postaveny všechny klíčové modely, přece jen by musela být hodně flexibilní, aby mohla nést auta od Jazzu po Pilot, ale měla by samozřejmě být kompatibilní s nadcházejícími nároky na elektrifikaci. První model postavený na Honda Architecture bude představen v roce 2020.

Jakkoli je prezident Hondy Takahiro Hachigo zatím skoupý na technické informace, oznámil, že auta, postavená na nové platformě, budou navzájem sdílet zhruba 70 % komponentů, které nejsou vidět, tedy mimo jiné motorový prostor, kabinu nebo prostor pro zavazadla. Nová platforma také sníží náklady na lidské zdroje, potřebné pro vývoj nových modelů, do roku 2025 o 30 %.

Druhým zásadním krokem bude redukce dostupných verzí. Honda sice i nadále zachová stávající nabídku modelů (dokonce předpokládám, že s nástupem elektromobilů se jejich počet ještě mírně zvýší), ale dramaticky omezí kombinace výbav a motorizací. Zní to až neuvěřitelně, ale u nosných modelů Jazz, Civic, Accord, HR-V a CR-V (které dohromady tvoří 60 % prodejů značky) bude k dispozici pouze třetina(!) současné nabídky. Omezí se škála barev karoserie i kombinace výbav. Jak moc se bude omezovat škála pohonných jednotek, Hachigo nezmínil. Ale ta už asi moc ořezat nejde. Vzhledem k plánu mít v Evropě vše do roku 2025 elektrifikované budeme rádi, když budou v nabídce v každém autě dva hybridy…

Redukce se dotknou samozřejmě i dalších, lokálních modelů, Honda navíc některé regionální modely v nových generacích navrhne tak, aby se daly nabízet na více trzích. Automobilka také zjednoduší výrobu zejména továren v severní Americe, kde bude preferovat co největší specializaci jednotlivých provozů na konkrétní modely.

10 komentářů: „Honda vyvíjí novou platformu a chystá redukci nabídky o 66 %!

  • „ale dramaticky omezí kombinace výbav a motorizací“ – jachacha! 😀 😀 😀
    To jo. Ta kombinace vybav a motorizaci je silena, a bezny clovek se v tom tak akorat ztraci.
    No a jsem zvedav, jestli to honda takhle uskrti (60%) i u nas v Evrope. Momentalne se prodavaji 4 modely (Jazz, HRV, Civic, CRV). Kdyz se to teda omezi tim predpokladanym zpusobem, zustane 1-2 modely. A protoze 2 jsou asi jeste porad mnoho, nechal bych tady jen jeden. Takze asi Civic, nebo CRV. Predpokladam, ze tu nechaji CRV. Tim lze nahradit vse 🙂

    • CRV v hybridu, jedné výbavě a červené, černé a bílé barvě. Jak geniální strategie! 😀

      • Víš, jak se ti zjednoduší rozhodování? Mně se třeba CTR líbí snad ve všech barvách. 😀

        • aj mne, ale rozhodnúť sa bolo treba…

          • áno jasné, ešte v auguste

          • Tak to je super. A barva?

          • čierna, prepadol som jej už pri predchadzajúcom aute, tošku náročnejšia na údržbu, ale o to krajšia na efekt ? (pozri FB – Slovakia Type R, je tam pár fotiek)

    • Špatně jsi četl. Redukovat se nemají modely, ale výbavy. 😉
      Škála verzí se liší v závislosti na typu auta, HR-V a Jazz mají čtyři (včetně sportovních), Civic a CR-V jich má třeba 7. Takže po novu bude mít třeba HR-V a Jazz po dvou (jedna verze asi nebude) a Civic a CR-V třeba tři.

  • CRV je na bezneho cloveka v EU drahe ,dle mne zustane hlavne civic a bude nejspis 1.8 hybrid a 1.5ka turbo a dalsi az CRV ,jazz se tolik zas neprodava hlavne v hybridu … otazka je jakej ten hybrid v civiku bude ,ten co ma HR-V nebo CR-V ,doufam ,ze ta druha varianta ..

Komentáře nejsou povoleny.