Novinky

Rodí se další luxusní značka! Mazda slíbila šestiválce a platformu pro větší auta.

Vzpomínáte ještě, jak Honda před lety tvrdila, že chce v Evropě konkurovat prémiovým značkám? No – úplně to nevyšlo. Když nemáte odpovídající nabídku motorů, převodovek, typů aut a měkké palubní desky 😀 , je to předem ztracený boj. Nyní chce být jejich určitou alternativou na horním okraji mainstreamu, což už jí vcelku jde.

Ale nějaký čas tu už máme dalšího zájemce o skalpy prémiových značek – Mazdu. Tu netrápí „globální schizofrenie“, kdy se v různých částech světa musí profilovat různě – na všech trzích patří k okrajovým značkám a může se tedy snáz přizpůsobovat situaci. A pro Mazdu je posun vzhůru jedinou cestou, jak přežít, silných mainstreamových výrobců je spousta a brzy se do hry vloží ještě čínské automobilky – a to teprve začne být v auto branži horko…

Ale stejně předpokládám, že jste to Mazdě moc nevěřili. Její atmosférické čtyřválce bodují spíš spotřebou, než dynamikou a to i ve srovnání s mainstreamovými turbomotory, záliba v dieselech je trošku zvrácený anachronizmus a ignorování imageových modelů, ať už jde o hot-hatche nebo sportovní vozy také není cestou, jak dosáhnout prémiové prestiže. Na tohle prostě samotný design Kodo nestačí.

Jenže Mazdu bychom asi opravdu měli brát vážně! Sice zatím stále není oficiálně potvrzeno, jestli Mazda6 opravdu v nové generaci přejde na pohon zadních kol, ale vypadá to, že ano. V březnové zprávě pro investory se totiž objevily jiné, hodně zajímavé informace o technice pro příští období.

Zpráva v první řadě slibuje novou „velkou platformu“, uzpůsobenou pro mild hybrid i plug-in hybrid, pohon všech kol a – pozor! – podélně uložené motory!!! Není samozřejmě žádný důvod, dávat do auta čtyřválce podélně, takže nám tím hirošimská značka vlastně potvrdila návrat šestiválců. Zatím těžko soudit, zda vidlicových nebo řadových, ale v kurzu jsou teď ty posledně jmenované a bylo by tedy dobré se toho držet.

Samozřejmě zmíněná „Large Architecture“ dále naznačuje, že by Mazda ráda měla i větší auta, než je šestka, což je v prémiovém segmentu nezbytné. Auta s novou technikou se začnou objevovat v období 2020-2025 a do tohoto plánu spadá i nová platforma pro elektrická auta, vyvíjená společně s Toyotou. Tohle všechno musí znít příznivcům Mazdy jako rajská hudba, ale má to jeden háček – spolu se šplháním automobilky vzhůru se budou zvedat i ceny aut, ostatně kritika cenové politiky se objevila už v souvislosti s novou trojkou a to Mazda stále není na úrovni prémiových značek. Pro řadu stávajících zákazníků se tak asi stanou auta jejich oblíbené značky nedostupná.

9 komentářů: „Rodí se další luxusní značka! Mazda slíbila šestiválce a platformu pro větší auta.

    • To by musely německé automobilky ten byznys dávno zavřít. 😀
      Je to samozřejmě nepříjemné, ale automobilky málokdy uznají svou chybu. A v Evropě chybí orgán, jako je NHTSA, který by dokázal na výrobce zatlačit.

  • No… a nebude to spíš platforma pro velké SUV s V6 pro ameriku? Zpráva, že bychom měli RWD Mazdu 6 s inline6 motorem je nějaká podezřele dobrá…

    • Ale k čemu by velkému SUV byl motor podélně? 🙂
      Nevím, dávám dohromady střípky skládačky, třeba to nakonec bude tak, jak říkáš. 😀 Ale větší SUV už zpravidla využívají stejnou platformu jako midsize sedany.

  • Zase kopie Acury precision conceptu ? to fakt neumí navrhnout něco svého???

    • Legend: jeste si tak uvedomit, ze tohle bylo pred PCP, ale jinak dobrej pokus.

      • To nemáš pravdu. Acura PCP byla v lednu 2016 a Mazda Vision Coupe v říjnu 2017. 😀 Ale vzájemná podobnost obou aut mi nikdy nepřišla. Jsou to ostré hrany a linie oproti zaoblenému Kodo bez téměř bez ostrých hran a prolisů. Podobné jsou jen proporce.

        • Tak snad nebudem slovickarit, je to jen trochu rozvinuty RX Vision a ten byl 2015.

          Naopak spousta lidi pod novym RDX psala, ze je to kopie mazdy.

          • Tak aby byl ordnung, né? 😉
            Já vím, RDX taky byla červená. 😀
            Lidi toho namluví. Mně opravdu Kodo a Precision podobné nepřipadají. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.