Honda přejde na jediný systém hybridního pohonu
Honda sice neměla oproti Toyotě příliš velké zpoždění v uvedení svého prvního hybridního systému IMA do prodeje, ale technika Intergrated Motor Assist, které se dnes říká mild hybrid, nemohla s full hybridem soupeřit ani spotřebou, ani image.
Od té doby ale Honda na hybridech trošku zapracovala a výsledkem jsou dnes už tři systémy pohonu. Tedy vlastně čtyři. Po menší auta se používá i-DCD, pro velká i-MMD a pro Acuru je vyhrazena benzino-elektrická varianta čtyřkolky SH-AWD, který má dvě varianty – s preferovaným pohonem přední nápravy pro běžné modely a s preferovaným pohonem zadní nápravy pro NSX.
Je samozřejmě finančně náročné vyvíjet souběžně tolik techniky, proto se Honda rozhodla k redukci. Acury se to samozřejmě týkat nebude, Super Handling All Wheel Drive pojede i nadále, ale Honda se rozloučí systém intelligent Dual Clutch Drive (i-DCD), kombinující full-hybrid s dvouspojkovou převodovkou. V budoucnu bude pro všechny modely používán iMMD, jenž se v Evropě poprvé objevuje v modelu CR-V (a v Americe už několik let slouží v Accordech).
Technicky velmi specifické řešení pohonu, fungující v zásadě jako elektromobil s range extenderem, vychází vítězně ze srovnávacích testů s THS od Toyoty a Honda mu do budoucna věří. U menších modelů ale samozřejmě nebude použitý dvoulitrový motor, ale něco menšího, zřejmě patnáctistovka. Prvním vozem s miniaturizovaným i-MMD bude nová generace Hondy Jazz, která do Evropy dorazí zřejmě zkraje roku 2021, ale možná i koncem příštího roku.
Plug-in hybridní techniky se redukce samozřejmě týkat nebude, zůstane v portfoliu i nadále.
Hybridný pohon, ktorý sa nedávno ukázal v CRV sa javí naozaj ako dibrá cesta v tomto pokrivenom automobilovom priemysle. Ak svet má spasiť táto cesta, tak toto riešenie je naozaj zatiaľ najlepšie čo automobilky ponúkli. Som veľmi zvedavý v akých parametroch ako výkonových tabuľkových, tak výkonových cestných bude setting novéhi Jazza. Tí z vás, čo chcete mať nesmrtelnú a ešte stále zábavnú atmosféru, utekajte pre súčasného Jazza Dynamic!
Do posledního písmene souhlasím s tím, cos právě napsal. 🙂
Dobrej test hybridního CRVéčka: https://www.youtube.com/watch?v=gu4_3InJzSU
Jak přesně bude vypadat iMMD příštího Jazzu je ještě ve hvězdách. Ovšem pokud jde o výše zmíněnou patnáctistovku iMMD, tak ta už existuje v aktuální Hondě Insight prodáváné v USA a Japonsku.
Ve hvězdách to není, Jazz by měl být představen už na podzim. 😉 Však právě proto o patnáctistovce píšu. 😉
Dost pochybuji o tom, že by Honda vyvíjela další motorickou verzi i-MMD, náklady by byly větší, než finanční výhoda osazení auta řekněme třeba dvanáctistovkou se stejným blokem.
Ano, patnáctistovka je pravděpodobná varianta. Brzo uvidíme 🙂 Šlo mi zejména o to, že se v textu píše, že Jazz bude prvním vozem s patnáctistovkou iMMD, což nebude (nemáte-li na mysli jen Evropu). Ale je to vlastně celkem detail 🙂