Toyota Supra: bez BMW by stála jako Nissan GT-R

Toyota nepolevuje v úsilí, ospravedlnit před světem, proč místo vývoje vlastního sportovního auta raději upravila BMW Z4. Šéf vývoje supry Tetsuya Tada podstoupil výslech auto-webu Jalopnik, v němž řekl spoustu zajímavých informací, v nichž některé si trošku protiřečí a je asi vhodné brát celý rozhovor trošku s rezervou. 😀 V jalopniku jsou navíc notoričtí grafomani, tak jestli se tím chcete prokousat, přeji hodně štěstí, je to však docela zajímavé čtení, pokud třeba studujete public relations. 😉 Mě ale i přesto zaujalo pár informací, s nimiž bych vás rád seznámil.

Tak předně – Tada tvrdí, že vyvinout Supru vlastními silami by znamenalo, že by se prodejní cena v Americe mohla dostat přes hranici 100 tisíc dolarů, což je suma, na které začíná technicky podstatně komplikovanější Nissan GT-R ( u nás 2,7 milionu korun) a vývoj by trval ještě o dva až tři roky déle. Může být – všichni vědí, že Nissan na GT-R prodělává. Ale kde je napsáno, že je nutné na imageovém modelu vydělat?

Takto je supra údajně “dostupná” (Tada-san asi neviděl český ceník, 😀 v Americe však začíná kousek za hranicí 50 tisíc dolarů) a tlak na cenu také způsobil, že auto nevyužívá žádné drahé, “exotické” materiály, jako je karbon. A nejvíce pyšný je šéfinženýr v dnešní době utlumených přeplňovaných motorů na zvuk německého řadového šestiválce. Prostě Toyota nově jako tuningová firma, já to říkal…

Mimochodem věděli jste, proč má Toyota 86 a Subaru BRZ motor boxer? Prý nikoli proto, že zajistí autu co nejnižší těžiště, ale proto, že je krátký a Toyota chtěla, aby 86 nebylo dvoumístné, ale 2+2místné auto! Tak nevím. Některé informace by možná měly zůstat utajené, tohle mi trošku zavání tou starou Toyotou. A řadový šestiválec BMW je zase důvodem, proč nová supra je pouze dvoumístná, zatímco doposud byla vždy 2+2místná, u tohoto typu motorů je prý “packaging” vždy problém. Takže to určitě nemá nic společného s pevně danými proporcemi výchozího bavoráku. 😉

Víte, čemu se divím? Proč se pana Tady ještě nikdo nezeptal na to, proč nebyla pro vznik nového sporťáku Toyota použitá technika Lexusu a jestli by nebylo lepší mít sportovní auto, co by se třeba nejmenovalo Supra, ale kompletně vyvinuté vlastními silami…

11 komentářů: „Toyota Supra: bez BMW by stála jako Nissan GT-R

  • 14.5.2019 (11:05)
    Permalink

    Tady je neco spatne… nejvetsi automobilka sveta neumi vyrobit za nejakou normalni cenu auto a i prebrandovany auto stoji hodne.

    • 14.5.2019 (19:25)
      Permalink

      Je to celé takové zvláštní… 🙁

      • 15.5.2019 (11:45)
        Permalink

        Nemáš jiné reference na toho pána? Jestli ho vůbec brát vážně.

        • 15.5.2019 (14:19)
          Permalink

          Jako hlavního inženýra projektu Supry (a GT 86) bychom ho asi vážně brát měli. 😀 O to je to divnější. 😉

  • 15.5.2019 (7:54)
    Permalink

    Toyota nemá žádnou úroveň a i ten Lexus zaostává za německou konkurencí. Rychlokvaška. Toyota a Lexus jsou Něco jako dřevostavba a luxusní dřevostavba, tj. nikdy nebudou mít úroveň zděné stavby. Bohužel.

    • 15.5.2019 (10:07)
      Permalink

      Lexus je pecka. Kdybych vyhral ve sportce a chtel pohodlny auto, tak si koupim Lexus, ne BMW, ne MB. A to uz jsem jel v nekolika Lexusech. Rozhodne to neni zadna nalestena bida. To mozna tak Audi.

      • 15.5.2019 (16:41)
        Permalink

        Tak to s tebou rozhodně nesouhlasím. Například MB je někde jinde a jde to i vidět. A jel jsem s těmi auty.

    • 15.5.2019 (11:43)
      Permalink

      Dřevostavba NAŠTĚSTÍ nikdy nebude mít úroveň zděné stavby. Haterům zdar 🙂

    • 16.5.2019 (6:37)
      Permalink

      Legend: presne naopak. Proto mam GS. Za me jedina lepsi znacka nez Honda. Mam rad infiniti, ale to neni tak vymakane, Acura je taky jen lepsi Honda.

  • 16.5.2019 (10:33)
    Permalink

    Být pyšný na zvuk motoru, který jsem nevyrobil, to je teda úlet. Si snad budu muset přečíst originál rozhovor, tohle přece nemohl říct 🙂

    Jinak s tou cenou bych se vůbec nedivil – svého času stála Supra stejně jako GT-R nebo třeba Mitsu 3000GT. Dražší byla akorát NSX kvůli tomu, že byla přecejen zacílena proti Ferrari a měla hliníkovou kastli a další vychytávky, které “obyč” japonské sporťáky neměly.

    Z pohledu ceny to smysl rozhodně dává, ale taky Supra spadla o kategorii níž a je to teď souputník Caymana a nikoliv 911 jak dřív.

    • 19.5.2019 (8:57)
      Permalink

      Přesně, v kontextu doby to byl konkurent 3000GT a GT-R, teď je to spíš 370Z. V současnosti by na to potřebovala přes 500 koní a to by zase cenu zvýšilo. Nová Supra prostě není nová Supra vůbec v žádném ohledu.

Komentáře nejsou povoleny.