Honda Jazz 2020 bude hatchback i crossover

Honda patří ke značkám, které to s klasickými automobily ještě nevzdávají – stále má vedle SUV a crossoverů v nabídce i klasiku v podobě sedanů, hatchbacků, MPV a dokonce kupé, i když se jejich dostupnost trh od trhu liší.

Ale i přes všechny dobré úmysly se tahle auta musí měřit se stále populárnějšími crossovery a to může být problém. Aby nová Honda Jazz nedopadla třeba jako konkurent Nissan Note, musela se alespoň trochu přizpůsobit. Jak už naznačily nedávné špionážní snímky, Honda v současnosti vyvíjí dvě varianty jazzu – klasický hatchback a jeho lehce zvýšenou variantu s oplastovanými blatníky a střešními ližinami jako alternativu pro “crossoveristy”.

Zřejmě to dopadne lépe, než prapodivný pokus jménem Jazz X-Road, je ovšem otázkou, zda to bude stačit. Nový jazz, pokud můžeme soudit z dostupných informací v podobě špionážních fotek, nebude vypadat zrovna jako SUV, očekávejte spíše elegantní, jednoduché tvary s lehkým sportovním nádechem.

Každopádně už tak maximálně praktický model Hondy by měl své silné stránky ještě zvýraznit. Tenčí přední sloupky vylepší výhled vpřed, nižší spodní linie oken se postará o méně klaustrofobické poměry na zadních sedadlech, většinou obsazených dětmi a kabina by měla být ještě o něco prostornější. Palubní deska navíc bude vyvolávat méně kontroverze, jsou navrženy jednodušší tvary a kvalitnější materiály. Zatím ale není zcela zřejmé, zda si Jazz ponechá stávající platformu s nádrží pod předními sedadly, která umožňuje u současného modelu použití sedadel Magic Seats.

Zatímco hybridní systém i-MMD, převzatý (zřejmě bez větších změn) z Hondy Insight, je již potvrzen, tajemstvím zůstává druhá motorizace. Nabízel by se motor 1.0 VTEC Turbo z civicu, jenž zaručí dobré papírové i reálné hodnoty spotřeby, ale ten už byl prorokován současnému faceliftu a místo něj přišel famózní 1.5 i-VTEC ve verzi Dynamic. Ten by určitě slušel i čtvrté generaci jazzu, ale obávám se, že z pohledu emisí Hondě vyjde lépe ten litrový tříválec. Nabídka manuálu i variátoru by pro benzinový motor měla být zachována. Ve fázi spekulací je zatím teorie o bateriové elektrické verzi s dojezdem kolem 300 km (a technikou Hondy e?).

Premiéra auta by měla proběhnout ve druhé polovině letošního roku, zářijovým frankfurtským autosalonem počínaje a listopadovým L. A. Auto Show konče. Termín zahájení prodeje v Evropě si v tuto chvíli fakt netroufám tipovat, ale do poloviny roku 2020 by se to snad stihnout mohlo. 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *