Civic Type R už není nejrychlejší FWD Nürburgringu. Vezme si rekord zpět?

Dva roky vydržel aktuální generaci Hondy Civic Type R rekord Severní smyčky Nürburgringu pro auta s pohonem přední nápravy, jenž měl hodnotu 7 minut a 43,8 s. Včera Renault oznámil, že speciální edice vozu Mégane R.S. s označením Trophy-R zajela Ring (Bridge to Gantry) za 7 minut a 40,1 s. Čas hondy tedy překonal o skoro 4 sekundy.

Mohlo by to vypadat jako pořádná prohra civicu, který si na svém výkonu na Nordschleife dost zakládal, ale když si dáme tento (jistě úctyhodný) výkon francouzského hot-hatche do souvislostí, není se asi zač stydět. O novém MRS Trophy-R zatím nejsou k dispozici podrobnosti, auto bude představeno při Velké ceně Monaka formule 1 tento víkend, ale už teď víme dvě podstatné věci – přeplňovaná osmnáctistovka je nafoukána na výkon 300 koní stejně jako R.S. Trophy, ale brutálním způsobem šla dolů váha – o 130 kg oproti výchozímu Méganu R.S., což je bez ohledu na finální číslo obrovský rozdíl, značící, že Trophy-R bude nefalšovaný holobyt, naproti tomu CTR je plně vybavený sériový model… A to ještě můžeme očekávat řadu dalších extrémních úprav (na videu se objevila opět loga Öhlins a Akrapovič a něco speciálního upeklo zjevně i Bridgestone).

Ovšem pozor – určitě víte, že se po Ringu nedávno proháněl i maskovaný prototyp faceliftovaného Civicu Type R s karbonovou střechou a dalšími doplňky a Honda se již dříve nechala slyšet, že titul nejrychlejšího FWD nehodlá pustit a udělá pro to do budoucna maximum. Takže je docela dobře možné, že rekord MRS Trophy R už v tuto chvíli vlastně neexistuje. 😉 Navíc všichni tvrdí, že úseky s novým asfaltem jsou po rekonstrukci trati o trošku rychlejší. 😉 Ale nepředbíhejme, premiéra CTR by měla proběhnout až v září na frankfurtském autosalonu. Ovšem jestli bude mít předokolkový rekord Ringu už brzy hodnotu pod 7:40, nechaly by ostré hatche za sebou auta jako Porsche 911 GT3, Lambo Murcielago nebo Mercedes SLS AMG. Tak uvidíme… 😉

…a ještě video pro srovnání obou předokolkových rivalů.

11 komentářů: „Civic Type R už není nejrychlejší FWD Nürburgringu. Vezme si rekord zpět?

  • 22.5.2019 (9:08)
    Permalink

    Myslím, že někdo může být rád, že Honda nakonec do CTR dala dvoulitr a ne jen 1.6 🙂 Renault už nemá moc co s motorem udělat – 300 koní je na 1.6 hodně a ani na Trophy-R si netroufli to zvednout, takže nezbylo, než to odstrojit. Honda díky dvoulitru má pořád možnosti obě – zvednout výkon i vytrhat sedačky, tapecírunk a klimu. Pro stejný litrový výkon jako rencek by Honda musela mít 375 koní a nemyslím, že je nutné to tak ždímat. Přifouknou nějakou Type-R NR350 na 350 koní, dají lepší brzdy a rekord je zpátky, i ta klima a sedačky můžou zůstat, marketingově i prodejně by to bylo lepší, než to odstrojit, takové auto sice “umí” rekordy, ale nikdo to nechce, v běžném provozu je to pak k ničemu.

    Navíc rencek potřebuje ty drahé oehlinsy, dle mého by to Honda s o trochu vyšším výkonem a-nebo nižší váhou zajela na sériovkách bez problémů, má je vymakané dost. Jen možná ještě bych dal nějakou agresivní směs na brzdy, ale to kvůli 4 sekundám nebude nutné. Rencek je prostě v pasti, rekord dal, ale není divné, že to tajili do poslední chvíle, taky mohla být v Monaku sranda, kdyby v den představení rekordu ohlásila Honda svůj.

    • 22.5.2019 (9:46)
      Permalink

      pekne vystihnutá realita, čokoľvek k tomu písať je už zbytočné

    • 22.5.2019 (16:17)
      Permalink

      pokud tě můžu opravit, tak Renault používá 1.6 u Clia R.S, Megane dostal 1.8, je to popsaný i v článku 😉

      • 22.5.2019 (19:21)
        Permalink

        Já už to opravil, moje chyba, nevím proč jsem měl vsugerováno, že použili motor z Clia. 🙁

    • 22.5.2019 (23:26)
      Permalink

      Když o tom zpětně přemýšlím, tak máš pravdu, on to byl trošku overkill i v éře atmosfér a teď je to ještě víc. Byla by to taková póza, která by dohromady nic nepřinesla.

      Jinak ale nějaký přepočet výkonu na litr tady už moc nefunguje, možnosti přeplňování jsou téměř neomezené.

      • 23.5.2019 (6:22)
        Permalink

        King: přepočet funguje pořád, ono je sice možné to přeplňovat skoro do aleluja, ale už to pak nejde prodat zákazníkovi se zárukou. A že zrovna rencek už to dál nepřifoukl, ale raději z toho udělal holobyt o něčem svědčí. Mimo jiné i o tom, že je mnohem levnější vyrazit na auto se šroubovákem než ladit motor, ale z pohledu uživatele je to postup na houby.

        Co si budem povídat, prodeje CTR8G Race nebo jak se to jmenovalo si myslím ještě pamatujem, z nabídky to šlo do dvou let, protože to nikdo nechtěl. Takže doufám, že Honda ukáže, že to dá i se zapnutou klimou 🙂

        • 23.5.2019 (9:12)
          Permalink

          Jasně, je to jedno s druhým – větší turbo, více výkonu, ale horší reakce, na druhou stranu zase lze použít různé antilag systémy, elektrická turbodmychadla a další věci, ale zase je to dražší. Takže možností je celá řada a záleží na ochotě výrobce, do čeho půjde. Cesta šroubováku je nejlevnější, ale má určité nevýhody. 😀

  • 22.5.2019 (9:53)
    Permalink

    Renault má 1.8.

    • 22.5.2019 (16:17)
      Permalink

      engine: díky za upozornění, bral jsem data z článku a rencka nekontroloval – ale 1.8 už má i základní RS 280 hp. V tom případě Honda už takovou rezervu nemá, 1.8 300 hp odpovídá 2.0 333 hp a to už není daleko to současných 320.

      Beru tedy zpět, že destičky není třeba měnit – určitě bych dal něco agresivnějšího 🙂

      • 22.5.2019 (20:26)
        Permalink

        Já jsem zvědavej na cenu tý specifikace, co zajela ten rekord a jestli to vůbec bude použitelný pro normální provoz.

        Jinak si myslím, že Honda už má zajetej lepší čas a zveřejní ho s představením faceliftu. 🙂

        • 22.5.2019 (23:28)
          Permalink

          Taky myslím, ale kdyby s tím časem přišli už v pátek před premiérou v Monaku, jak píše Skyline, tak by si to Renault mohl jít hodit. 😀

Komentáře nejsou povoleny.