F1 2019 Monako: čtyři Hondy v první osmičce!
Sice tentokrát trošku se zpožděním, ale pro ty, kteří třeba F1 nesledují i přesto, že to v souvislosti s Hondou už zase dává docela smysl. 😉 Byla to totiž velkolepá bitva. 🙂 Velká cena Monaka je asi nejprestižnější závod sezony a obě stáje Red Bullu se letos zapsaly velmi pěkně – a to i přes získané penalizace.
Max Verstappen se v kvalifikaci dostal hned za oba Mercedesy a nechal za sebou Ferrari, týmový kolega Pierre Gasly se kvalifikoval pátý, na osmém místě na startu se objevil Daniil Kvyjat z Toro Rosso a Alex Albon si vyjel desáté místo. Jenže Gasly v kvalifikaci zbrzdil Grosjeana a posunul se o tři příčky dozadu, nebyla to přitom jeho vina, neinformoval jej tým. Neuvěřitelné, kolik chyb letos Red Bull dělá…
Monako je prostě Monako, takže předjíždění mnoho nebylo, ale už od prvních kol byla jasná jedna věc – Mercedes, Ferrari, Red Bull, ale i Toro Rosso jeli úplně jinou ligu, než ostatní stáje. Naopak týmu Renaultu, kterým docela vyšla kvalifikace, působily v průběhu závodu v poli jako špunty – pomalejší, než auta a nimi, ale bez možnosti je předjet. Bohužel pro Toro Rosso byl špunt Sainz před nimi (a špunt Ricciardo daleko za nimi), takže se muselo spokojit se sedmým a osmým místem, ale i to představuje jeden z nejlepších monackých výsledků týmu v historii a STR se dostalo v průběžném pořadí z devátého místa na sedmé – před tovární Renault. 🙂
Ještě zajímavější ale bylo dění před Sainzem. Po startu se Verstappen Mercedesů bez problémů držel a ani Gasly na Vettela neztrácel. Jenže pak musel na trať safety car a Mercedes si usmyslel, že provede v jednom kole dvojitý pit stop. Bottas tedy začal za SC zpomalovat Gaslyho, aby se obě auta mohla vystřídat v boxech. Vyšlo to ale jen velmi těsně – Hamilton se vrátil na první místo, ale Bottas se pár okamžiků zdržel, hned za něj se nalepil Vettel a přestože Red Bull zvládl Verstappenovu zastávku rychleji, výjezd z pit-stopu už byl ale údajně za hranou (osobně si to nemyslím, Max byl bez pochyb vpředu) a posouzen jako nebezpečný – s autem Bottase se střetli a Bottas musel do boxů ještě jednou.
Max byl tím pádem druhý, ale čekal ho trest. Za ním jezdil Vettel a Bottas byl čtvrtý. A Verstappen začal na vedoucího Hamiltona tlačit. Ten se neúspěšně pokoušel zrychlit, což vedlo ke stále se zhoršujícímu stavu pneumatik, ale přestože Max za ním jezdil prakticky půl závodu v odstupu 0,5-0,9 s, nedokázal se před něj dostat. Dojel tedy druhý, ale po pětisekundové penalizaci za incident v boxech se odsunul na čtvrté místo. I tak ale udělal dobrý dojem.
A to se později ukázalo, že jel v režimu motoru se sníženým točivým momentem, určeným pro rozjezd do zaváděcího kola, který si zapomněl přepnout do závodního. Kdoví, se závodním by třeba bylo pokusů o předjíždění víc a nějaký se mohl povést. Nebo také nemusel a mohlo to skončit havárií. 😀 No a Gasly si před Renaultem vyjel takový náskok, že si komfortně dojel pro sadu měkkých pneumatik a vylepšil si konto bodem za nejrychlejší kolo závodu. Letos už podruhé.
P. | Pilot | Tým | Čas/ztráta | Kola | Body |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:43:28.437 | 78 | 25 |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 2.602 | 78 | 18 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 3.162 | 78 | 15 |
4 | Max Verstappen | Red Bull | 5.537 | 78 | 12 |
5 | Pierre Gasly | Red Bull | 9.946 | 78 | 11 |
6 | Carlos Sainz Jr. | McLaren | 53.454 | 78 | 8 |
7 | Daniil Kvyat | Toro Rosso | 54.574 | 78 | 6 |
8 | Alexander Albon | Toro Rosso | 55.200 | 78 | 4 |
9 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:00.894 | 78 | 2 |
10 | Romain Grosjean | Haas | 1:01.034 | 78 | 1 |
11 | Lando Norris | McLaren | 1:06.801 | 78 | |
12 | Kevin Magnussen | Haas | 1 kolo | 77 | |
13 | Sergio Pérez | Racing Point | 1 kolo | 77 | |
14 | Nico Hülkenberg | Renault | 1 kolo | 77 | |
15 | George Russell | Williams | 1 kolo | 77 | |
16 | Lance Stroll | Racing Point | 1 kolo | 77 | |
17 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 1 kolo | 77 | |
18 | Robert Kubica | Williams | 1 kolo | 77 | |
19 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1 kolo | 76 |
Z môjho pohľadu sa Honda v F1 po spojení s RedBull-om posunula o niekoľko svetelných rokov k lepšiemu. Samotné výsledky sú toho dôkazom. Ja som veril v spojenie Hondy aj RedBull a aj keď som Honda Positive, doterajšie dosahované výsledky predčili moje očakávania, čo je veľmi príjemným prekvapením. Len tak ďalej!!!
Tohle asi nečekal vůbec nikdo. 😀 Dělají dobrou práci.