Novinky

Honda NSX-R: hardcore verze už na podzim?

Přestože prodejní výsledky nejsou úplně podle očekávání, Honda NSX stále vyvolává spoustu pozornosti. Nevěřili byste třeba, kolik dotčených reakcí vyvolá nevinná 😉 zmínka o tom, že nejnovější ferrari použilo stejný systém hybridního pohonu jako právě NSX. 😀 A je naprosto jasné, že hlavním předmětem zájmu je právě hybridní pohon, přece jen je to stále něco nového a fascinace technikou na jedné straně se bije s předsudky a nedůvěrou na straně druhé. Tedy minimálně v případě Hondy, u ostatních je to naprosto v pořádku…

Navíc, bez ohledu na to, že je NSX supersport, stejně jako první generace je to primárně „supersport na každý den“, ne nekompromisní okruhové náčiní, jakkoli je údajně režim Track dostatečně ostrý. Ale Honda už před několika lety naznačila, že u jedné verze nezůstane a že se (mimo jiné) pokusí z auta dostat ještě víc prostřednictvím sportovní verze Type R.

Právě původní NSX bylo prvním autem značky, které neslo označení R, takže zopakování tohoto kroku je docela logickým krokem a samozřejmě se rozvířila spousta spekulací. Nejdivočejší byla asi teorie, že NSX-Type R bude de facto „ustrojené“ NSX GT3 a že auto přijde kompletně o hybridní pohon SH-AWD a stane se lehkou zadokolkou s výkonem na úrovni McLarenu 650S. To by se nám všem určitě líbilo, ale nemyslím si, že tohle je něco, co by Honda chtěla. Když už je NSX hybrid, tak by měla i ve verzi R předvést, co dokáže právě s pomocí elektromotorů.

Jak to nakonec dopadne, se ale můžeme zatím jen domnívat. Co ale vypadá docela slibně, je načasování příchodu NSX. Důvěryhodný magazín Forbes totiž přišel s informací, že se NSX-R představí letos v říjnu na Tokyo Motor Show! Neuvedl sice zdroj a Honda (samozřejmě) odmítla tuto informaci potvrdit, ale Forbes nepatří zrovna k těm, kdo by vypouštěl do světa neověřené informace. Podle nich by NSX Type R mělo mít výkon 650 koní a odpovídajícím způsobem zvýšený točivý moment. Vzhledem k tomu, že i nadále nejspíš zůstane hybridem, lze očekávat snížení váhy o pár desítek kilo očesáním výbavy, izolace a použitím většího množství karbonu a dalších lehkých materiálů, upravený podvozek, aerokit, silnější brzdy a nejspíš i agresivnější naladění hybridní části agregátu, jakkoli koně navíc půjdou nejspíš k dobru motoru V6 3.5 twin-turbo.

Ostré NSX je samozřejmě dalším dílkem do skládačky budování image nejen NSX, ale i celé Hondy, potažmo Acury, ale prodejní hit to určitě nebude. Forbes odhaduje cenu kolem 200 tisíc dolarů, tedy o třetinu vyšší, než v případě NSX. To by v evropských cenách znamenalo zhruba 6,7 milionu korun! Supersportu Hondy se sice díky faceliftu povedlo nalákat více zákazníků, než vloni, ale prodeje by určitě zvýšilo spíš rozšíření nabídky o roadster. I o něm se čas od času hovoří, ale kdoví, jak to s ním nakonec dopadne. Ono také dost záleží na tom, jak dlouhý životní cyklus bude NSX mít, roadster může být trumfem pouze pro několik posledních let výroby…

2 komentáře: „Honda NSX-R: hardcore verze už na podzim?

  • super by bylo, kdyby tam dali ten 5.0 V10 atmo z minulyho prototypu. Sakra skoda toho motoru, ze nikde neni.

    • To se určitě nestane, ale bylo by to super. Je ho strašná škoda, byl komplet dokončený. 🙁

Komentáře nejsou povoleny.