Honda e: potvrzeno nenápadné světové prvenství

V současnosti už je velmi těžké se od konkurence něčím odlišit nebo ji alespoň v něčem předstihnout. Poté, co se ukázalo, že technika Hondy NSX inspirovala samotné Ferrari, tu máme další malý primát – Honda potvrdila, že elektrická Honda e bude mít sériově dodávané kamery místo zpětných zrcátek. Jiným slovy – ani jednu Hondu e neuvidíte s klasickými vnějšími zpětnými zrcátky. A tak zatímco se značky Lexus a Audi přetahovaly o to, kdo je bude mít v autě jako první (u Audi šly dříve objednat, ale Lexus je dostal rychleji na silnice), v obou případech jsou k dispozici pouze za příplatek. Honda jim ale s jejich dodáváním v základní výbavě trošku vypálila rybník, i když se začne dodávat prvním majitelům až za tři čtvrtě roku.

A protože se zase určitě najdou tací, co budou na tuto zcela zjevnou skutečnost pyskovat, berte to tak, že Honda e bude první malé auto s kamerami, popřípadě první vůz mainstreamové značky s kamerami, pokud Hondu ještě na poslední chvíli někdo nepředběhne. 😀 Takhle to dopadá, když prémiová značka chce ze svých majitelů vyždímat každou korunu, Audi e-tron klidně také mohlo mít kamery ve standardu…

Podrobnosti ke kamerám Hondy e v následující tiskové zprávě:

SPOLEČNOST HONDA POTVRDILA SYSTÉM ZPĚTNÝCH KAMER   JAKO  STANDARDNÍ VÝBAVU U MODELU HONDA E

  • Systém zpětných kamer zlepšuje design, bezpečnost a aerodynamické vlastnosti
  • Obrazy z kamer jsou přenášeny na vnitřní displeje umístěné ergonomicky do zorného pole řidiče
  • Na vybraných evropských trzích byly právě zahájeny rezervace prioritních objednávek vozů Honda e

Společnost Honda potvrdila, že systém zpětných kamer, který je vidět na prototypu nového elektrického městského vozidla Honda e, bude se zahájením výroby automobilu zařazen do standardní výbavy. Tato technologie, první v segmentu malých vozů, přináší významné zlepšení stylu, bezpečnosti a aerodynamických vlastností.

Systém zpětných kamer nahrazuje běžná zpětná zrcátka kamerami kompaktních rozměrů, které přenáší živý obraz na dva šestipalcové displeje uvnitř vozidla. Tyto displeje jsou integrovány do obou krajů palubní desky a jsou ergonomicky umístěny tak, aby zajistily řidiči přirozený pocit a přehled.

Technologie kamer nové generace pomáhá vozu udržet si moderní, čistý a jednoduchý design a doplňuje plynulé přední sloupky a zapuštěné „vyskakovací“ kliky dveří, jež budou u sériové verze modelu Honda e rovněž použity. Na rozdíl od běžných zrcátek nezvětšují kamery šířku vozu a nepřesahují podběhy kol.

Výsledkem je zlepšení viditelnosti a kamery kompaktních rozměrů navíc snižují aerodynamický odpor o přibližně 90 % ve srovnání s běžnými zpětnými zrcátky – to znamená přibližně 3,8% zlepšení pro celé vozidlo, což je přínosem pro úspornost a dojezd vozidla. Kromě toho bylo dosaženo výrazného snížení aerodinamyckého hluku, který je obvykle vytvářen bočními zrcátky při vyšších rychlostech.

Kryty kamerových jednotek jsou také záměrně tvarovány tak, aby se zabránilo zachytávání kapek vody na objektivu . Hydrofobní vrstva na povrchu čoček navíc zabraňuje jakémukoli hromadění zbytkové vody.

Optimální polohování zpětných kamer poskytuje řadu bezpečnostních výhod. Řidič si může prostřednictvím nastavení ve vozidle volit mezi „normálním“ a „širokým“ pohledem a rozšířit pole výhledu dále, než u běžných zpětných zrcátek a snížit mrtvé úhly přibližně o 10 % při normálním pohledu a přibližně o 50 % v širokém pohledu. Další výhody lze vidět při zařazení zpátečky, na bočních obrazovkách se kromě rozšířeného úhlu kamery, který zlepšuje viditelnost, objeví vodítka.

Úrovně jasu na vnitřních displejích se automaticky upravují podle aktuálních světelných podmínek. Bylo provedeno rozsáhlé testování a vývoj s cílem zajistit, že systém zpětných kamer poskytuje vynikající viditelnost za špatných povětrnostních podmínek, při slabém osvětlení a v nočních podmínkách bez oslnění při prudkém světle. Tím za všech podmínek poskytuje řidičům větší přehled a povědomí o okolních objektech než u běžných zpětných zrcátek.

Nový kompaktní elektromobil společnosti Honda je pro společnost smělým krokem z hlediska designu a technologie a je součástí strategie značky zavést elektrifikovanou technologii do roku 2025 do všech vozidel prodávaných v Evropě. Vyznačuje se vynikajícím dojezdem přes 200 km a funkcí rychlého nabíjení, díky níž lze 80 % kapacity akumulátoru nabít za pouhých 30 minut.

Prostorný a moderní interiér navozuje dojem pohodlného salónku, jemuž vévodí intuitivní a nastavitelný dvojitý dotykový displej, který umožňuje posádce být neustále ve spojení se svými přáteli.Sportovně laděný pohon zadní nápravy vozidla, pokročilý elektrifikovaný pohon a vysoce výkonná baterie poskytují požitek ze zábavné a dynamické jízdy.

Na vybraných evropských trzích byly právě zahájeny rezervace prioritních objednávek vozů Honda e.

5 komentářů: „Honda e: potvrzeno nenápadné světové prvenství

  • 3.6.2019 (13:51)
    Permalink

    no prvni mainstream to taky nebude 🙂 tohle nebude uplne mainstream. A za ty prachy, co za to budou chtit to bude uz proste v cene. Ikdyz audi taky nebude levny a uz to mohlo mit.
    Ale jsem zvedavej, jak dobre v tom pujde videt v noci.

    • 3.6.2019 (14:48)
      Permalink

      Taky jsem schválně napsal “mainstreamové značky”. 😀
      Noc mají předpokládám vyřešenou, předpokládám, že to bude díky sw úpravám obrazu lepší, než zrcátka.

  • 4.6.2019 (9:45)
    Permalink

    V článku mě zarazila zmínka o zapuštěných vyskakovacích klikách, to bude co? Současné bezpečnostní předpisy zapuštěné kliky nedovolují, ne?

    • 4.6.2019 (10:27)
      Permalink

      Nevím o tom, že by byly zakázané, má je celá řada supersportů, NSX nevyjímaje.

      • 5.6.2019 (16:53)
        Permalink

        tam to jde nejak zmacknout rucne a otevrit ne? neni to jen zavisly na nejaky elektronice.

Komentáře nejsou povoleny.