Le Mans 24 Hours: Toyota má double

Zachytil jsem na internetu názory, že kdyby se v Le Mans vrcholná kategorie LMP1 nejela, vůbec nic by se nestalo. A je to pravda. Poté, co to kvůli finančním problémům zabalil Peugeot a později dost neočekávaně skončilo i Porsche, zůstal jediný tovární tým Toyoty a ten letos (opět) jasně ukázal, že jezdí úplně jinou třídu, než privátní LMP1 týmy.

“Dramatický” závod vyhrál vůz Toyota TS050 Hybrid s posádkou Buemi/Nakajima/Alonso, jenž v poklidu odkroužil 385 kol. Necelých 17 sekund za ním proťala cílovou čáru posádka druhé toyoty Conway/Kobayashi/Lopez a za nimi dlouho nic. Tím dlouho myslím 6 kol pro třetí auto na pódiu, respektive 9 a 15 pro čtvrtého a pátého.

Nevím, jestli (kromě Alonsa) alespoň někoho u Toyoty těší, že tímto stylem sbírá tituly, mně to připomíná éru Audi ve stejné třídě, která dominovala za stejných podmínek… Já vím, že to není vina Toyoty, ale to nemění nic na tom, že je posledních pár let LMP1 fraška. A trošku se bojím, aby to v kategorii Hypersport nedopadlo příští rok stejně, Toyota má jako rivala potvrzeného pouze Aston Martin, jenž rozhodně nedisponuje stejnými finančními zdroji, moc se neprosadil ani v GT3.

Pokud jde o další japonskou stopu v Le Mans, nevím, jestli jsem na někoho nezapomněl (klidně mi můžete pomoci 🙂 ), ale zdá se, že startovalo pouze jedno LMP1 stáje ByKolles Racing s prototypem, osazeným motorem Nismo. Ten ale skončil po ujetí 163 kol.

1 komentář: „Le Mans 24 Hours: Toyota má double

  • 26.6.2019 (9:27)
    Permalink

    Přesně jak píšeš, je to fraška jako dříve Audi a jejich TDI neomezené vs. velmi znevýhodněné benzínové motory, které vlastně neměli díky TDI lobby předem žádnou šanci. Jak se něco jede pod FIA tak mám pocit, že to už nemá se závody moc společného. Spíše okruhové závody. Viz. F1 a tragické pneumatiky Pirelli, které sedí jenom mercedesu. Tragikomedie.

Komentáře nejsou povoleny.