To byste nečekali! Lexus (a Toyota) bude využívat RWD techniku Mazdy!

Vzpomínáte, jak se začalo mluvit o tom, že některé modely Mazdy budou v budoucnu mít pohon zadních kol? Tenkrát jsem tomu moc nevěřil, protože Mazda potřebnou RWD platformu nemá a vyvíjet takovou by bylo finančně extrémně náročné a nejspíš by se to ani nevyplatilo.

Ale smysl by dávalo, že by Mazda brala potřebnou techniku od Lexusu, protože s Toyotou v posledních letech dost intenzivně spolupracuje. Jenže teď to vypadá, že všechno bude úplně jinak. Podle zákulisních spekulací, pocházejících přímo z Japonska, by Mazda údajně měla vyvíjet vlastní zadokolkovou platformu, kterou osadí vlastními řadovými šestiválcovými motory (včetně naftového!) a tuto techniku naopak bude dodávat značce Lexus a také některým modelům Toyota, jako je nástupce sportovního sedanu Mark X!

Lexus by měl na technice Mazdy postavit mimo jiné další kupé, které by vyplnilo mezeru mezi RC a LC, což je další překvapivá informace, protože tahle prémiová značka poslední dobou spíš naznačuje, že má těch kupé v nabídce zbytečně moc. To bych tedy bral s rezervou, ale nosná část informace o dalším outsourcingu Toyoty je velmi zajímavá. Každopádně nová generace sedanu IS a kupé RC bude využívat platformu TNGA a benzinové motory V6 a na komponenty Mazdy přejde až generace přespříští, někdy po roce 2025.

Pokud jde o Mazdu samotnou, první vůz s pohonem zadních kol a motorem I6 by měl vyjet na silnice v roce 2022, ale v tuto chvíli fakt těžko soudit, o jaký model půjde.