Novinky

Mitsubishi: další značka vrací do Japonska diesely

Jestli jste byli někdy v posledních letech v Tokiu, určitě jste si všimli, že i přes extrémně hustou dopravu v tamních ulicích se lze bez problémů nadechnout, bez dušení, oblaků kouře a štiplavého smradu. Japonsku jsme totiž mohli dlouhá léta závidět emisní limity, díky nimž byly ze hry páchnoucí turbodiesely.

Jenže technika pokročila a současné nafťáky už japonské limity splnit umí. Toho se chytila zejména Mazda, která na domácí trh vrhla v posledních letech spoustu dieselových motorizací. S jakým úspěchem, není známo, ale nejspíš s ne moc velkým, jinak by se pravidelně chlubila. Je samozřejmě také otázkou, co lze vlastně považovat za úspěch. 😉

Nicméně teď už není sama. Mitsubishi v Japonsku začalo nabízet model Eclipse Cross, vybavený čtyřválcem 2,2 l o výkonu 145 koní při 3500 otáčkách a točivém momentu 380 Nm při 2000/min, což je o trošku méně, než v případě evropské specifikace (148 k, 388 Nm). Dodává se výhradně s osmistupňovým automatem se sportovním módem a pohonem všech kol. V této variantě má papírově jezdit za rovných sedm litrů nafty. Emise jsou OK, smrad zůstává…

Alternativou je i nadále benzinový 1.5 Turbo s CVT a parametry 150 k (5500/min) a 240 Nm (2000-3500/min) s pohonem předních nebo všech čtyř kol.

Jeden myslel na “Mitsubishi: další značka vrací do Japonska diesely

  • To snad nemyslí vážně ? Tímhle u mě klesly obě značky. Čistý diesel? Ale jak dlouho? 5 let? Tady jdou vidět zkušenosti Toyoty a Hondy s hybridní technologií. Ostatní značky jsou koukám trochu vedle.

Komentáře nejsou povoleny.