Novinky

F1: Honda připravila pro GP Francie silnější motor. Bude to znát?

Honda v nadcházející Velké ceně Francie na okruhu Paul Ricard vybaví tři ze čtyř monopostů Red Bull a Toro Rosso novou pohonnou jednotkou. Tato verze je letos už třetí verzi pohonného systému Honda – a to nikoli proto, že by se předchozí neosvědčily, automobilka nasazuje inovace, prozatím nejrychleji ze zúčastněných dodavatelů motorů. Honda letos doposud nemá na kontě ani jedinou poruchu agregátu.

Předešlá verze byla zaměřena na zlepšení spolehlivosti, více výkonu prý nedávala, ale díky věší odolnosti bylo možné častěji využívat agresivnější režimy. Ta nejnovější už slibuje i zvýšení výkonu a to díky úpravám spalovacího motoru a turba. Honda i Red Bull ujišťují že nepůjde o žádný razantní skok a Mercedes s Ferrari stále mají náskok, ale auta by mohla být zase o něco konkurenceschopnější, zvlášť když Red Bull potvrdil také nějaké změny na šasi/aerodynamice.

Red Bull tedy nespíš GP Francie nevyhraje, ale Verstappen by mohl zase o něco více zlobit. Gasly je bohužel v Red Bullu marný. Nový motor dostane ve Francii ještě Kvyjat z Red Bullu (toho čeká penalizace), Albon přijde na řadu později. Tak doufejme, že to bude v závodě trošku vidět. 😉

Proslýchá se, že třetí evoluce bude nachystána na GP Japonska, respektive spíš na předcházející GP Ruska, aby se stáj před domácí velkou cenou vyhnula penalizacím. Tato modifikace by již měla přinést znatelné zlepšení parametrů a bude použitá jako výchozí specifikace pro přípravu motoru na sezonu 2020, kdy už by Red Bull asi rád bojoval o titul.

2 komentáře: „F1: Honda připravila pro GP Francie silnější motor. Bude to znát?

  • Zatiaľ plná spokojnosť, ak sa o ďalší krôčik posunú k lepšiemu, bude to super. Teším sa na GP Francuzska. Gasly je pre mňa tiež sjôr sklamaním. To asi preto, že sme mali väčšie očakávania, ktoré je schopný naplniť.

  • Je dobře, že motory šlapou a že Honda pořád inovuje. Stejně by mě zajímalo, co se oproti rokům u McLarenu tak změnilo, že má Honda najednou třetí nejlepší motor v poli. Jen doufám, že tyhle zkušenosti bude mít Honda možnost ještě zúročit v běžné produkci.

    Jaká teď vůbec platí pravidla pro nasazování motorů do závodů? Kolik musí jedna jednotka vydržet závodů/kvalifikací, jak často se mohou dělat úpravy? Jeden čas to bývalo hodně sešněrované a teď se mi to zdá zase volnější.

Komentáře nejsou povoleny.