Novinky

Acura: NSX se 630 koňmi pro Pikes Peak (a ty další :-) )

Luxusní značka Hondy si vcelku oblíbila asi nejslavnější závod do vrchu Pikes Peak (PPIHC). Sice se neúčastní honby za rekordem trati v nejvyšší kategorii s tisícikoňovými monstry, ale i tak se jí v jednotlivých kategoriích docela daří. A nebude chybět ani letos – právě oznámila, s jakými vozy se zúčastní v tomto ročníku.

Asi nejzajímavější bude hybridní SUV Acura MDX s několika drobnými změnami. Původně SUV se třemi řadami sedadel bylo kompletně vykucháno, místo motoru V6 3.0 dostalo šestiválec 3,5 l ze standardního, nehybridního MDX, jehož objem byl dále zvětšen na 3,7 l. Společně se třemi elektromotory dává MDX výkon 405 koní a točivý moment 475 Nm. Sedmistupňová dvouspojková převodovka posílá sílu agregátu na všechna čtyři kola prostřednictvím systém SH-AWD. Auto má dále „race tuned“ podvozek a ochrannou klec a pojede v Exhibition Class.

Vloni celkově třetí (a první ve třídě) Acura TLX GT s motorem V6 3.5 twin-turbo bude v Open Class startovat i letos a společnost mu bude dělat ještě trojice dalších modelů.

Acura RDX A-Spec (vloni 3. ve třídě Exhibition Class) s lehce upraveným motorem 2.0 VTEC Turbo (větší turbo + elektrický kompresor), desetistupňovým automatem a na zadní kola více nastaveným pohonem SH-AWD s vektorováním točivého momentu dává 355 koní a 447 Nm. I v tomto případě se odlehčovalo v kabině, přibyla ochranná klec, kovaná 19″ kola HRE, slicky Pirelli a silnější přední brzdy Brembo.

Produkční Acura NSX pro třídu New Vehicle Entry má pouze ochranný rám, závodní sedadla se čtyřbodovými pásy a hasící systém. To NSX Time Attack (pro třídu Time Attack 1), která vloni zajela rekord pro hybridní auta, je modifikována trošku více. K zadnímu křídlu a přednímu splitteru patří větší turba, která nafoukají 3,5litrový šestiválec na zhruba 630 koní. Došlo k úpravám elektroniky SH-AWD a odlehčení, vykuchaný interiér doplňují kovaná kola HRE se slicky, celkem auto zhublo vítaných 90 kg.

A aby těch Acur na PPIHC nebylo málo, produkční NSX bude sloužit také jako oficiální pace car celého podniku.