Blog

Jaké auto vlastně sebralo Civicu Type R titul nejrychlejšího FWD Nordschleife?

Určitě víte, že CTR už není nejrychlejší předokolkou Severní smyčky Nürburgringu, o cca 4 sekundy (7 min 40.1 s) ho porazil Mégane R.S. Trophy-R, jenž se tak stal (v první řadě) nejrychlejší dvoumístnou předokolkou na Ringu. 😉 Ba co víc – Francouzi jsou při chuti a už smázli (dost výrazně) i rekord Civicu Type R ve Spa. Popravdě řečeno mě to nechávalo (až překvapivě 😉 ) v klidu – jak už jsem psal posledně, renault je dvoumístný polozávodní speciál z omezené série a porážka od takového vozu asi u někoho, kdo chápe hot-hatche jako víceúčelová auta, kombinující praktičnost a výkon, asi moc jásotu nevyvolá. Jenže titul na Ringu prostě vypadá v papírech dobře, marná sláva. Každý se jím rád chlubí…

Posledně ještě nebyly k dispozici o R.S. Trophy-R všechny informace. Co kdyby byl po závodních úpravách podobně drahý jako CTR, rozdíl u minulé generace nebyl až tak propastný. Pak by to nebyla pro civic úplně dobrá vizitka. Jenže teď už se o MRST-R ví všechno …a jestli nesedíte, tak se na to posaďte, protože tahle fakta vás srazí do kolen. Je mi jasné, že zase píchnu do vosího hnízda a v luftě budou lítat fanatici a zaslepenci, ale jsem toho názoru, že by to zaznít mělo.

Že je Trophy-R o 130 kg lehčí, než výchozí auto, se vědělo. Podle zepfers má 1306 kg – tedy o 74 kg méně, než honda. Při výkonu 300 koní při 6000/min má výkonovou hmotnost 4,6 kg na koně (civic 4,7 kg), a 3,3 kg na Nm (civic 3,5), což vypadá ještě vcelku vyrovnaně, tedy když nebereme v úvahu prostý fakt, že menší váha je prostě lepší, bez ohledu na nějaké poměry. Ovšem teď přijdou na řadu detaily. Rekord zajelo auto, osazené příplatkovými karbonovými koly (-8 kg neodpružených hmot), Li-Ion baterií, skořepinami Sabelt se šestiboďáky a dostalo také Nürburgring Record Pack v podobě karbonkeramických brzd a o 2 kg lehčího přímého sání. V této specifikaci se vyrobí pouhých 30 exemplářů…

OK, proč ne, můžete namítnout, že Honda také mohla nabídnout takovou výbavu a nenabídla, její problém a o titul prostě tím pádem přišla. Ale to nejlepší teprve přijde. Cena…

Důkladné odlehčení si v Dieppe nechali krvavě zaplatit. Základní cena Mégane R.S. Trophy-R činí v kontinentální Evropě (konkrétně Francie) 55 tisíc euro!!! Ne, nedělám si legraci, Civic Type R startuje tamtéž na necelých 39 tisících euro. Ovšem pozor, za ty peníze nedostanete auto, které to CTRku napráskalo. Ani zdaleka… To byla „plná palba“ se všemi dostupnými vylepšujícími extras, za kterou Renault chce… fakt sedíte? … €78,724!!! To je v korunách něco přes dvě mega. Pro zajímavost – čistokrevné sportovní Porsche 718 Cayman GT4 (které dalo Ring mimochodem za 7 minut a 42 s), je na Západě jen o 3500 euro dražší. 😀 Hmmm, Trophy-R nebo doplatit 90 tisíc na GT4 , těžké rozhodování… 😀 A což teprve rozhodování, jestli Trophy-R nebo …dva CTR a ještě skoro 1000 euro k dobru na benzin? Udělat takové auto Honda (Toyota, Nissan), všichni novináři by si ťukali na čelo, to mi věřte.

Nebudu říkat, že bych chtěl vidět toho šílence, co vyplázne přes dvě mega za dvoumístný kompaktní <>, ale …chtěl. Naprosto upřímně a bez špetky jízlivosti. Jen se prostě zeptat na motivaci, důvody. Kvůli čtyřem sekundám v podání profi jezdců na Ringu nebo pěti ve Spa to asi nebude. Zapálení pro značku? Já bych tedy v takovém případě rozhodně koupil alpine… Už CTR je na můj vkus dost drahé auto, natož pak tenhle nesmysl. Renault měl problém prodat celou edici předešlého Trophy-R, jsem zvědav, jak to dopadne tentokrát. Každopádně je zcela zjevně rozhodnutý na téhle legrácce neprodělat.

Stále někomu CTR a MRST-R přijdou jako srovnatelná auta? Respekt Renaultu, že do toho šel, ale je to úplně jiný svět. Ale znova opakuji – tabulky časů na okruzích se neptají na detaily.

Jsem proto opravdu zvědavý, co Honda pro CTR chystá v rámci podzimního faceliftu, protože to vážně vypadá, že se ladí odlehčená verze, pokud si to tedy Japonci ještě nerozmyslí, protože Renault-way mi v tomto ohledu nepřijde jako následováníhodný počin (jo, projekty jako Renault 5 Turbo nebo Clio V6, to byla trochu jiná liga). Pokud opravdu bude CTR-Lite 😉 , vznikl proto, aby si vzal titul zpátky nebo je to jen způsob, jak ze zákazníků dostat nějaké euro navíc za karbonový styling pack? Podle mě by A/ mělo být správně, bez toho by jeho existence (v kontextu existence Trophy-R) neměla moc smysl, tohle nebude auto, zrozené na četná přání zákazníků, mělo by vzniknout s cílem urvat titul zpět. Jak moc odlehčené bude? Bude také pro dva? A kolik bude stát? To zjistíme určitě už během podzimu. 😉

7 komentářů: „Jaké auto vlastně sebralo Civicu Type R titul nejrychlejšího FWD Nordschleife?

  • Uvidíme, kdo ten titul chce víc. Rencek na tom dle mého prodělá v každém případě, vývoj všech těch blbin nemůže pár prodaných kousku zaplatit, ani za ty šílené ceny. Celé se to odepíše někde v rámci vývoje a marketingu.

    Honda bych si tipnul ví, jestli těch pár sekund na smyčce dá s odlehčeným autem nebo ne. Pokud ano, dává smysl udělat zase nějakou „Race“ edici, která MRS pošle zpátky kam patří, i když se toho moc neprodá, ale taky to nebude nic stát. Pokud ne, je čas se na to vybodnout, přetahování donekonečna už nikoho stejně nebaví. Aspoň mě už to při těch krocích, které je třeba udělat, aby to jelo rychleji, nezajímá vůbec, protože se tím ta auta dostávají zcela mimo můj záběr – vykuchaná předokolka za dvě mega? Taková Ultima bude za ty peníze na okruhu úplně jiná liga a na okresce a v garáži jsme u Porsche, Supry a já nevím čeho všeho, co bych bez váhání upřednostnil oproti tajpáru nebo rencku. Jestli to pak ještě prodá víc kusů těch standardních verzí těžko říct, čím je jim to vzdálenější, tím bude efekt menší. To už je lepší budovat image přes motorsport, tam nikdo neřeší, jak moc je to co vyhrálo podobné káře v garáži (a jak to přitom dokáže zvednout hrdost majitele, ať už je to kreveta, něco z DTM nebo Viper na Le Mans).

    • Honda už s příchodem minulého CTR prohlašovala, že chce být na Ringu nejrychlejší, nenechá si to vzít a udělá pro to vše, co bude potřeba, což následně párkrát zopakovala. Takže asi chce. Ale známe ty její problémy s kontinuitou a konzistencí produktové strategie. CTR s karbonovými díly každopádně jezdí, takže uvidíme, jaké má ambice.

      Čas na Ringu je blbost, ale CTRku to docela fungovalo.

      Jinak jak říkáš – za dvě mega koupíš opravdu kdeco, tak proč megana? Kombinace budování image v motorsportu s nějakým dobrým odpovídajícím produktem je fajn – pokud to zrovna není nicneříkající F1. 😀 Tady myslím dobře fungují právě cesťáky, GT nebo rallye.

      • King: vím, že to prohašovali, ale počítali i s tím, že Rencek udělá vykuchanej krám za dvě mega? Jedna věc je strašit na dálku konkurenci a druhá to pak reálně řešit. Uvidíme. Když budou chtít, rychleji to zajedou, o tom nepochybuju, CTR má ještě spoustu nadváhy, kterou je možné shodit.

        Čas na Ringu není blbost, pokud to auto můžeš mít doma – nakonec tohle se děsně kritizovalo u Seata, že ten jejich „rekordman na týden“ nebo jak dlouho jim ten titul vydržel není v nabídce. Blbost ale je, pokud se auto vlivem úprav tomu „můžu to mít doma“ vzdálí. Ano, ten rencek můžu mít doma, ale proč? Podle mě je v hlavě zájemce o standardní MRS těžké vytvořit pojítko „nejrychlejší na ringu – moje auto“, když to „moje auto“ nestojí ani půlku toho, co zajelo rekord.

        Oproti tomu u tajpára to funguje, protože to auto je TO AUTO, které ten rekord může dát. Když na ringu potkám majitele MRS, tak vím, že on má plečku a já rekordmana:-)

        U brandingu přes motorsport už funguje jen to prosté spojení „vyhrála Honda – mám Hondu“ a je jedno, že vyhrál Verstappen v F1 a já mám doma Jazze. Nakonec kolik Citroušů Berlingo jezdilo se samolepkou „značka vítězů rally“. Tam už nikdo neřeší tu podobnost s tím v telce a tím v garáži. A snaha urvat rekord pro konkrétní typ způsobem, který odpovídá motorsportu je podle mě kontraproduktivní.

        Ale třeba se pletu a u rencka teď stojí davy.

  • Nevíte, jestli příští měsíc bude ve Frankfurtu bude představen i Civic po face pro EU? Zatím Honda ofiko mluví pouze o tom elektrickým vozítku E. Dokonce ani dealer neví, jak bude vypadat, ale sedan MY2020 objednat šel. Prý jim z importu řekli, že se máme podívat na FL americké verze ?.

    • Měl by ve Frankfurtu být, ale oficiální to zatím není. 🙁

      • Tak doufam, že bude, brousim si zoubky na jeden Civic 🙂

  • Tak jako jeste muze byt verze Mugen nebo Modulo RR 🙂 Tam je prostor historicky.

Komentáře nejsou povoleny.