Mazda2: decentní facelift pro Japonsko, v Evropě za půl roku

Mazda minulý měsíc představila na domácím trhu modernizovaný subkompaktní hatchback Mazda Demio, jenž půjde do prodeje na podzim. Asi nejzásadnější novinkou je jeho přejmenování – teď mu výrobce říká Mazda2 jako ve zbytku světa. Autíčko se dále chlubí přídí ve stylu řady 6 – doško ke změně masky chladiče, použití užších světlometů s LED technikou a nového nárazníku s přepracovanými nasávacími otvory. Změněn byl také zadní nárazník a optika zadních svítilen. Mělo by také dojít ke zlepšení komfortu jízdy díky přepracovanému podvozku, doplněnému o G-Vectoring Control Plus(GVC Plus).

Kabina je vybavena novými předními sedadly a k dispozici jsou též nové barevné kombinace. Interiér by měl mít také lepší odhlučnění, zpětné zrcátko s automatickým zatmavováním a nejnovější verzi infotainmentu Mazda Connect. V prvcích příplatkové výbavy se objevuje systém pro pomoc s udržováním v jízdním pruhu (LAS), adaptivní LED světlomety, rozpoznávání dopravních značek (TSR) a adaptivní tempomat s funkcí stop & go.

V Japonsku k pohonu auta slouží atmosférická patnáctistovka se 110 k a 141 Nm a turbodiesel 1.8 Skyactiv-D se 105 k a 250 Nm. Na výběr je šestistupňový manuál nebo automat a u některých verzí výbavy i pohon všech kol. K benziňáku si lze objednat i systém regenerativního brzdění i-Eloop.

Modernizovaná Mazda2 se začne v Evropě prodávat zkraje příštího roku, avšak výhradně s benzinovým 1.5 Skyactiv-G, jenž bude k mání ve dvou výkonových verzích se 75 a 90 koňmi, přičemž silnější specifikaci bude možné objednat i s automatem. V obou případech bude součástí pohonného systému mild-hybridní systém Mazda M Hybrid.