Elektromobily Honda: budou sportovnější, než běžné modely?

Snaha úředníků, ekoteroristů, neziskovek a různých zájmových skupin na co nejrychlejším přechodu ne elektromobily za každou cenu dělají starosti téměř všem motoristům, o entuziastech a petrolheadech nemluvě. A vývoj v posledních letech jim dává za pravdu. Ani masově vyráběné hybridy nejsou zrovna sportovní, o elektrických autech nemluvě. Ale Honda má v úmyslu tenhle trend zvrátit.

Už chystaný městský elektromobil Honda e vypadá podle dostupných informací, které výrobce v posledních týdnech postupně uvolňuje, docela slibně a podle podobné filozofie by měly vznikat i další bateriové elektromobily Honda v budoucnu.

Honda oznámila, že v roce 2025 bude mít hotovou speciální platformu pro elektromobily segmentů C a D, tedy nižší střední a střední třídy, které budou mít pohon zadních (popřípadě všech čtyř) kol a rozložení váhy blízké magickému poměru 50:50. Platforma bude natolik flexibilní, že dokáže nést širokou škálu vozidel “od crossoverů po sedany” s různě velkými akumulátorovými packy. Tyto automobily také budou sdílet řadu dalších komponentů, aby byly náklady na vývoj a výrobu co nejmenší.

Optimální rozložení váhy a pohon té správné nápravy by pak měl propůjčit elektrickým vozům lepší jízdní projev, než jakým se BEV zpravidla vyznačují a mohlo by se tedy stát, že se budou na silnici chovat lépe, než jejich sourozenci se spalovacími motory. Tedy přesněji řečeno s hybridy, bavíme se o roce 2025, kdy Honda plánuje masivní nárůst elektrifikace.

Nová BEV platforma ovšem v současnosti není jediná věc, která inženýry značky zaměstnává, souběžně se vyvíjí i nová platforma pro auta se spalovacími motory.