Honda Civic Si (2020): horší spotřeba ve prospěch dynamiky!

Však to znáte – automobilky kvůli honbě za co nejnižšími emisemi a spotřebou salámovou metodou neustále ořezávají dynamické schopnosti aut – tu přijde snížení výkonu, tam se objeví pomalejší odezva elektronického plynu, jindy zase delší převody. Takže je příjemné slyšet, že Honda teď šla opačnou cestou. Sice jen u sportovního Civicu Si na americkém trhu, ale každá drobnost se počítá.

Honda Civic Si s karoserií kupé a sedan má pro modelový rok 2020 sice stále motor 1.5 Turbo o výkonu 209 koní a točivém momentu 260 Nm, ale inženýři autu zkrátili stálý převod o 6 %, což má za následek “zlepšený pocit z akcelerace”. Daní za to však je zhoršení spotřeby o 2 mpg ve všech režimech, nově tedy 26/36/30 v módech město, dálnice a kombinace. Předpokládám, že to asi budoucí majitele aut trápit nebude a raději si budou užívat lepší dynamiku.

Další novinkou je (mimo dalších drobných změn ve výbavě) Active Sound Control, jenž pouští při sportovní jízdě hutnější zvuk motoru z reproduktorů, vylepšená sedadla, nový design 18″ kol a …bohužel i poněkud kontroverzní stylingové lamely v kapsách obou nárazníků, které se nám tak líbí na pětidveřovém liftbacku MY2020. A jak už je u Hondy zvykem, zase o trochu povyrostla cena…

5 komentářů: „Honda Civic Si (2020): horší spotřeba ve prospěch dynamiky!

  • 24.8.2019 (20:04)
    Permalink

    “Active sound control” – kdo takové pikačoviny vymýšlí? Chápete to někdo?

    • 24.8.2019 (20:23)
      Permalink

      Je to levnější a praktičtější řešení, než laďák. 😀 Dělá ti to hluk, jenom když chceš.

      • 25.8.2019 (0:01)
        Permalink

        Ne. Mě tohle mozek prostě odmítá pochopit.
        Když jsme se v HČR kdysi ptali, proč Honda nemůže do CR-V namontovat “tlačítko” na uzavírání 4×4 (jako některé jiné značky), bylo nám řečeno, že mají spočítané, že by se vývoj takového systému nezaplatil. Ale zajímavé, že na totální kraviny jako je fake zvuk motoru prachy jsou.

      • 26.8.2019 (16:51)
        Permalink

        jakoby nejaka klapka ve vyfuku byl technicky problem pro automobilku.

  • 26.8.2019 (11:20)
    Permalink

    To jsou pořád samý novinky MY2020 pro USA, ale pro EU je ticho po pěšině ?.

Komentáře nejsou povoleny.