Mazda MX-5: po ND zase sama, 124 Spider skončí

Aktuální generace roadsteru MX-5 určitě udělala účetnímu oddělení Mazdy radost. Vyvíjet a vyrábět takový typ auta není pro automobilku jako je Mazda určitě nic jednoduchého a tak rozhodně přišla vhod nabídka Fiatu, že s vývojem ND pomůže – dvojče MX-5 mělo jezdit s logy a designem Alfy Romeo.

V mezičase si to však Fiat rozmyslel s tím, že Alfy budou výhradně Made in Italy, ale smlouva už byla podepsaná, takže oživení Fiatu/Abarthu 124 Spider bylo nouzové řešení, jakkoli oběma značkám rozhodně neublížilo. Jenže Abarth stále ještě není úplně zavedený brand (a je otázkou, jestli se stávající nabídkou modelů vůbec kdy bude) a současní zákazníci Fiatu mají jiné starosti, než kupovat sportovní roadster. Když k tomu přidáme dost vysokou cenu obou aut, nastalo nevyhnutelné – 124 Spider se neprodává moc dobře, jakkoli automobilka tvrdí, že je ziskový…

Takže není až tak překvapivé čerstvé prohlášení Fiatu, že se nástupce 124 Spider neplánuje. Fiat se namísto toho soustředí na městská auta a další rozšiřování rodiny 500. Otázkou je, proč bude model zrušen, když přináší zisk, byť třeba i malý, je to jediné auto, díky němuž se o Fiatu ještě občas v komunitě autonadšenců mluví. Předpokládám, že Mazda by se dlouhodobější spolupráci nebránila.

Každopádně hirošimská značka vyslala jasný signál, že je ochotná se o svou techniku a výrobní kapacity rozdělit, takže je naděje, že po malém roadsteru zatouží nějaká jiná automobilka. 😉

4 komentáře: „Mazda MX-5: po ND zase sama, 124 Spider skončí

  • 26. 8. 2019 (10:41)
    Trvalý odkaz

    Skoda, videl jsem obe auta nazivo a musim rict, ze Fiat vypada podstatne lepe.
    Podle me to na zacatku zabili cenou. Kdo se tesil, toho to odradilo a ztratil zajem nebo poridil neco jineho. Co naplat, ze se ted da sehnat za smesne penize.

    • 28. 8. 2019 (8:17)
      Trvalý odkaz

      Ale oni prý nemají problémy se ziskovostí, prostě už to jen nechtějí mít v nabídce. Je to na hlavu. 🙁

      • 28. 8. 2019 (9:21)
        Trvalý odkaz

        Tak jestli je zisk na autě malý, že to nestojí za ty starosti kolem, tak ano, stále je to zisk a automobilka nelže, ale prostě jim to za to nestojí.
        Osobně si myslím že se měli vyprdnout na přehnanou cenovku, Fiaty vždycky byly levný a tak měli udělat levnej roadster, kterej by hezky doplnil portfolio…a ne nasadit ambiciózní cifru, která je automaticky posunula do cílovky, která si za ty peníze prostě raději koupí něco s hodnotnějším rodokmenem než je zrovna Fiat…

    • 28. 8. 2019 (12:01)
      Trvalý odkaz

      civ: vidíš, mě se fiat vůbec nelíbí, navíc mě ani neláká motoricky.

      Spíš mám trochu obavu, co to udělá s příští MX-5. Ne, že by to člověka muselo nějak zvlášť zajímat k dnešku (ještě tak jeden facelift a 5-6 let před sebou má), ale Mazda bude určitě řešit, jak to udělat, aby se to hlavně vyplatilo jí. Fiat určitě pěknou část vývoje zaplatil.

Komentáře nejsou povoleny.