Nový sporťák Honda: bude vypadat jako supersporty?

Už je to pár let, co se prezident Hondy pochlubil se snem, že by chtěl, aby byla tahle značka první na světě, kdo bude současně prodávat tři sportovní auta s motorem uprostřed. Nojo, ale nějak to (zase…) neklaplo. Honda S660 se prodává jen v Japonsku a cenově dostupnější alternativa NSX, pro kterou do dokonce Acura registrovala označení ZSX, stále nikde, i když to jednu chvíli vypadalo fakt slibně. Mezitím má Honda nového šéfa a ten má teď spoustu jiných starostí, především přizpůsobit se novým (vynuceným) trendům v odvětví a skloubit směrování na elektrifikaci s úspornými opatřeními v souvislosti s očekávaným poklesem prodejů aut.

A tak nám Honda nám pomalu začíná koketovat s bateriovou elektromobilitou, už příští rok bude v Evropě prodávat městskou zadokolku Honda e a několikrát také zaznělo, že by na její platformě mělo vzniknout ještě minimálně jedno auto. A řada vlivných lidí v Hondě by (už zase 😀 ) byla ráda, kdyby to byl sporťák.

Jeho možnou podobu naznačila již studie Sports EV a určitě by se vůbec nikdo nezlobil, kdyby sporťáček vypadal právě takhle. Jenže nic asi nemůže být jednoduché. Teď si Honda u patentového úřadu v Japonsku nechala registrovat úplně nový design elektrospoťáku. Má opět pro EV koncepty Hondy typickou retro příď a záď, ale tentokrát dostal proporce supersportovního auta s motorem uprostřed. Prostě takové elektrické NSX. 😉

Ne, nebudu se tu sugestivně ptát, jestli se jedná o podobu vymodleného dalšího sporťáku značky Honda. 😉 , už od pohledu je to opět jen koncept, dost možná se ukáže v říjnu na autosalonu v Tokiu a smyslem jeho existence možná bude zjistit, jestli se lidem více líbí karoserie Sports EV nebo vizáž superauta. Já, ačkoli mám design supersportů rád, se zatím přikláním k tomu staršímu, ale s konečným názorem si počkám až na fotky reálného auta. Na druhou stranu auto na nejnovějších patentových nákresech by se mohlo prodávat jako targa – a pak by nebylo vůbec co řešit. Příznivci Hondy mimo Japonsko by určitě (polo)otevřený sporťák uvítali. 😉

Tak hlavně musíme doufat, že si to Honda nebude rozmýšlet tak dlouho, až to nakonec dá k ledu, v minulosti se to už stalo vícekrát, než bylo milé. Naposledy třeba slíbila, že bude dále rozvíjet projekt 2&4. A dopadlo to …jako vždycky.

3 komentáře: „Nový sporťák Honda: bude vypadat jako supersporty?

  • 29.8.2019 (12:46)
    Trvalý odkaz

    Připadá mi to jako prakticky jedno a totéž, jen s jinou zádí. Takže se přikláním k názoru, že jde o testování reakcí na různé formy karoserie.

    Současně mě přijde zajímavější (praktičtější, s potenciálem aspoň pro 2+2) shooting brake styl, akorát nevím, jaký o to může být zájem (když i VW zrušil Scirocco).

    Je to smutné, ale líp by Honda udělala, kdyby postavila sportovně střižené HR-V, které bude elektrickým konkurentem džouka. To má dle mého v dnešní době mnohem větší šanci na úspěch než něco připlácnutého k zemi, z čeho není pořádně vidět a do čeho se pracháčům, kteří mají adekvátní zůstatek na účtu, blbě poleze.

    • 29.8.2019 (22:46)
      Trvalý odkaz

      Motor vzadu a pohon zadních kol je dán, takže je asi jedno, jaký to bude mít kabát. Sports EV by bylo celkově praktičtější.

      Ne, že bys neměl pravdu, ale o to by byl takový projekt sympatičtější. 😉

  • 30.8.2019 (11:30)
    Trvalý odkaz

    no jako vidim v tom neco jako Lotus… masovka to nebude, ale proc ne.

Komentáře nejsou povoleny.