Honda e: produkční verze elektromobilu představena

Honda v předstihu před zahájením frankfurtského autosalonu oficiálně představuje svůj první elektromobil pro Evropu. Bude se nabízet ve dvou výkonových verzích s dojezdem na jedno nabití až 220 km, ale co je nejdůležitější – od prototypu se liší pouze reálným logem H s modrým podbarvením namísto původních displejových. Takže zůstává vše od designu kol po bezrámové dveře, o cool interiéru nemluvě! Podrobnosti níže v tiskové zprávě:

************

Společnost Honda zveřejnila první oficiální fotografie svého nového elektromobilu Honda e. Tento vůz je dalším krokem na cestě ke splnění ambice společnosti Honda, podle které mají mít do roku 2025 všechny její vozy prodávané v Evropě elektrifikovaný pohon. Oficiální premiéra bude na frankfurtském autosalonu 2019, kde Honda rovněž představí další elektrifikované a sportovní automobily. 

Honda e – podrobnosti k modelu
Model Honda e byl navržen s důrazem na jednoduchý design a účelnost. Díky hladce integrované konektivitě a výjimečné jízdní dynamice dokonale odpovídá požadavkům moderního životního stylu ve městě. Čisté linie karoserie elegantně doplňuje systém zpětných kamer, který nahrazuje klasická boční zrcátka miniaturními kamerami. Záběry z nich jsou v reálném čase přenášeny na dvě šestipalcové obrazovky v interiéru vozidla. Uvedené technické řešení s kamerami, první v segmentu kompaktních vozů, přináší výrazné výhody z hlediska stylu, bezpečnosti a aerodynamiky. 

 Nový vůz je z profilu charakteristický plynulými, elegantními obrysy, které jsou doplněny „vyskakujícími“ klikami. Tak je zajištěn dokonale jednolitý vzhled. Uvnitř se nachází digitální přístrojová deska nové generace přes celou šířku vozu. Ta obsahuje pět displejů a propojený informační a zábavní systém. Tyto prvky tvoří součást pohodlné, moderní kabiny, v níž jsou uplatněny decentní soudobé materiály. 

 Největší plochu digitální přístrojové desky přes celou šířku vozu Honda e zabírají dva dotykové LCD displeje o velikosti 12,3 palce. Tyto displeje fungují jako hlavní obrazovky informačního a zábavního systému. Usnadňují přístup k řadě aplikací a propojených informačních a zábavních služeb, díky nimž se vůz jednoduše a nenápadně stává součástí moderního městského životního stylu majitele. Bez ohledu na to, zda vůz jede, parkuje nebo se dobíjí, si mohou řidič i spolujezdci vychutnat vždy stejnou konektivitu a pohodlí.

Honda e – technické údaje

 Vůz Honda e je vybaven vysoce výkonným elektromotorem, který je k dispozici ve dvou výkonnostních variantách – 100 kW (136 k)* a 113 kW (154 k)* – a s působivým točivým momentem ve výši 315 Nm*. Akumulátor o kapacitě 35,5 kWh patří v této třídě k nejkompaktnějším. Zároveň přitom umožňuje dojezd až 220 km* na jedno dobití – skvělá hodnota pro každodenní provoz v městském prostředí. Díky funkci rychlého nabíjení lze akumulátor dobít na 80 % kapacity již za 30 minut*. Výkonný elektromotor s pohonem zadní nápravy je příslibem sportovní jízdy. Model je zárukou zábavných zážitků, pohotové odezvy a pocitu propojení s vozem. Honda e se pyšní mimořádnou akcelerací. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne přibližně za 8 sekund*. 

Honda e – propojené služby a umělá inteligence
Propojené služby a aplikace, které jsou dostupné prostřednictvím dotykové obrazovky, lze ovládat také pomocí osobního asistenta Honda za použití hlasových příkazů. Intuitivní osobní asistent Honda je důmyslná funkce řízená umělou inteligencí (AI), která využívá jedinečné kontextuální porozumění s cílem navodit přirozenou konverzaci a zajišťuje přístup k celé řadě služeb online.

 Unikátního osobního asistenta Honda aktivujete slovy „OK, Honda“. Následně položíte otázku nebo vydáte pokyn. Pomocí „strojového“ učení tato technologie časem zvyšuje porozumění hlasu dané osoby a na základě toho poskytuje přesnější reakce. I když není majitel zrovna ve voze, může zůstat ke svému elektromobilu Honda e připojen na dálku prostřednictvím aplikace My Honda+ v chytrém telefonu.

Tato mobilní služba byla představena v roce 2017. Od té doby byla upravena, aby nabízela širší škálu funkcí. Umožňuje snadné zobrazení podrobných informací o stavu vozidla, dálkové ovládání klimatizace, monitorování zabezpečení a sledování polohy. Mezi další funkce typické pro elektromobil patří řízení nabíjení akumulátoru a sledování dojezdu. Zároveň lze z mobilního zařízení předat vozu údaje o dobíjecích stanicích a navigační pokyny.

Vůz Honda e je rovněž přístupný pomocí digitálního klíče. Lze jej poté zamykat a odemykat prostřednictvím aplikace ve smartphonu. 

12 komentářů: „Honda e: produkční verze elektromobilu představena

  • 4.9.2019 (15:04)
    Permalink

    Hmm, jsem zvědav na reálný dojezd a hlavně cenu.

    “Akumulátor o kapacitě 35,5 kWh patří v této třídě k nejkompaktnějším. ” – pěkný eufemismus pro “malý”, ale chápu, že je potřeba to nějak omluvit. Peugeot e-208 má taky 100 kW, ale baterku 50 kWh a dojezd 340 km. Stojí od 30k EUR, takže “jen” nějakých 780k, což je sice šílenost (v porovnání s benzínem), ale jestli bude Honda stát podstatně víc a přitom bude mít horší parametry, nevím, jak budou lidem vysvětlovat, že oni jsou ta prémiovka. Zadní náhon? Uvidíme, jestli zrovna u tohoto typu auta to bude nějaká výhra. Hlavně, že limuzíny a sporťáky jsou FWD, ale do prcka co nedojede ani na okruh budou cpát zadní náhon…

    Uvidím, jak se v tom sedí, jestli budu příští týden ve Frankfurtu.

    Reagovat
    • 4.9.2019 (21:44)
      Permalink

      Podle mě na ten ústní náhon záměrně aby lépe dokázali přenést ten vysoký točivý moment, který je u elektromotorů typicky k dispozici prakticky od nulových otáček. Mít to pohon na předek, bude každý druhý na křižovatce nechávat černý kouř 😁

      Reagovat
      • 5.9.2019 (7:30)
        Permalink

        Sopta: pažout je předokolka, leaf taky. V tom problém nebude. Navíc kdyby bylo, tak hodně štěstí v zimě s tím RWD…

        Reagovat
        • 5.9.2019 (8:08)
          Permalink

          To záleží také na rozložení hmotnosti, ne jen na poháněné nápravě. 😉
          Zima díky stabilizaci a kontrole trakce už problém nepředstavuje. Spíš by mě zajímalo, co všechno elektronika tomu RWD dovolí. Jestli to je primárně kvůli rozložení váhy nebo si to také dokáže hodit zadkem. Albon toho zatím moc neukázal. 😀

          Reagovat
    • 5.9.2019 (8:05)
      Permalink

      Těch prémiových pokožek je tam víc, ne jen RWD. Rozložení hmotnosti, jízdní dynamika, bezrámové dveře, cool interiér a v neposlední řadě zajímavý design. Jak se to nakonec všechno promítne do ceny, se nechme překvapit.

      FWD u Hondy je historicky daná koncepce, koneckonců právě to jí umožnilo se prosadit v době ropné krize. RWD je u benziňáků těžko udržitelné i pro drahá auta prémiových značek, kde už se dnes nabízí pouze od střední třídy výš. Hondy byly vždycky koncipované sportovně, ale s FWD. Honda samozřejmě ví, jaký pohon kol je ten správný a když je možnost začít od nuly s čistým štítem (a nestojí to o nic víc), je super, že si to uvědomila a jde do toho. Dneska je fakt těžké se odlišit od hlavního proudu.

      Reagovat
      • 5.9.2019 (8:18)
        Permalink

        King: jasně, že je těžké se odlišit. Proto mi odlišení se malým akumulátorem přijde přitažené za vlasy.

        Reagovat
        • 5.9.2019 (9:31)
          Permalink

          dyk je to mrnavy auto do mesta. Na co vetsi dojezd? To neni, abys jel na otocku za babickou za moravu nebo na dovolenou. Tohle si dle me budou kupovat jako druhy auto pro manzelku (i sebe) do mesta a okoli.

          Reagovat
          • 5.9.2019 (10:38)
            Permalink

            bitkar: co to je za argument? Ma snad Yaris nadrz na 10 litru?

        • 5.9.2019 (15:16)
          Permalink

          odpovidam na to nize, tam to nejak nejde:
          Skyline: to nemuzes porovnavat, ackoliv vlastne mas pravdu yaris nebo nejaky pidiauto taky nema 80 litrovou nadrz a najezd 1500 km na jeden zatah, ale treba 30 l (treba moje daihatsu je taky spis do mesta a ma jen 25l nadrz ujede pres 400 km). Kazdopadne tam jsou to uplne jine problematiky — udelat nadrz vetsi je jen o mistu,… udelat vetsi baterie je ale dost ekonomicka vec, protoze by byly drazsi a druhak by to auto bylo tezsi, no a za treti i to misto, protoze by to opravdu zabiralo jeste vic mista (vetsinou se davaj do podlahy a pokud uz je plna, tak uz to neni kam dat a nikdo nechce mit podlahu vysoko.
          Kazdopadne myslim, ze to spatne vnimas, BEV proste budou dycky jiny a pristup k nemu bude jiny nez ke spalovaku. Je vic nez u spalovaku o nejakym kompromisu a vyvazeni. Muzes tam dat mraky baterek, ale pak to bude drazsi, tezsi… a uz to jede. A pritom proc na takle malym aute?

          Reagovat
          • 5.9.2019 (15:30)
            Permalink

            bitkar: můj přístup jako uživatele je k autu stále stejný. Specifika daná nízkým dojezdem na straně jedné do určité míry vyváží možnost nabíjení doma na straně druhé.

            Srovnávat to samozřejmě nejen můžu, je naprosto normální to dělat. Výsledkem srovnání je rozhodnutí, zda e ano nebo ne (ten název je tak debilní, že by to jeden pohledal, když napíšu “civic má spotřebu XY”, tak je to přecejen jaksi čitelnější než “moje e žere XY”).

            Last but not least – argumentace složitostí je nesmyslná ve chvíli, kdy konkurenční a stejně velký pažout má o půlku vyšší kapacitu i dojezd.

          • 5.9.2019 (16:10)
            Permalink

            Elektromobil je složitý furt stejně, je jedno, kolik má baterek (pokud tedy třeba nevyžadují extra chlazení), ale malé baterky nejsou jen “fujky” kvůli kratšímu dojezdu, jejich nízká váha je na druhou stranu výhodou pro jízdní vlastnosti. Takže pokud mám malé, stále ještě vcelku lehké auto s pohonem zadních kol a rozložením váhy 50:50, celé do docela dává smysl. Budeš moci jezdit v městském a příměstském provozu s autem, které asi bude bavit.

            Označení je to stejně (záměrně) debilní jako GS, LS, TLX, RDX, CLA nebo ATS. Aby ti ostatní rozuměli, musíš říct i značku. 😉

  • 8.9.2019 (10:29)
    Permalink

    Právě o hmotnosti to je i u Elektro vozů, s hmotností souvisí spotřeba energie a samotný dojezd. Pokud má Peugeot 50 kWh a dojezd 300 tak má. Honda je v tomhle jako vždy striktní, ber 200 km po městě nebo si kup úplně jiné auto k tomu více určené. Podívejte se třeba na Audi Q8 etron, tam si taky zákazník musí jasně vybrat jestli chce 2,8tuny vážící v zatáčkách ne příliš dobře fungující auto bez jakýchkoli ambicí na záživnou jízdu ale se slušným i když na tuto třídu nedostatečným dojezdem ca.350km. Je to o tom, že budoucí auta budou vyžadovat určité chování zákazníka, tzn. přizpůsobení se. typu auta natolik aby to fungovalo co možná nejefektivněji. Chorvatsko na jeden zátah nedáte, ale ve městě 200 už znamená jistotu a nemusíte přemýšlet zda dojedete domu do garáže k nabíječce. U paneláku samozřejmě žádná není. Je to cílené v prvé řadě na majitele rodinných domů, tzn. movitější obyvatelstvo. Masivně se to bude rozvíjet v přímé úměře k infrastruktuře, to je jasné.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *