Toyota Supra: hybrid? Určitě ne. Motor z BMW M3? Možná…

Když tak nějak neoficiálně (a pak i oficiálně) vyšlo najevo, že Toyota Supra bude mít turbomotor 3,0 l naladěný jen na výkon 340 koní (i když realita na dynotesterech často ukazuje i o 40 koní víc), objevily se spekulace, že roli top motorizace převezme benzino-elektrická hybridní verze, samozřejmě tentokrát už Toyoty.

Ale nestane se tak. Šéfinženýr supry Tada v rozhovoru pro australský Motoring tuto variantu rázně vyloučil. A důvodem není jen váha navíc v podobě akumulátorů, ale hlavně problémy s packagingem – takový systém není v supře kam umístit.

Zajímavé stanovisko ale ke spolupráci s Toyotou zaujala divize BMW M. Jeho šéf Markus Flasch v rozhovoru pro Autocar nevyloučil, že by Japonci mohli mít přístup k novému motoru S58, jenž dostane i chystané BMW M3 a M4. Tedy řekl přesně “never say never”, ale už to něco znamená. 😉

BMW podle slov Flasche Toyotě motor od BMW M nenabídlo a ani Toyota prý doposud o tuto možnost nepožádala, ale je to prý “zajímavý nápad”. BMW M sice nedodává motory třetím stranám, protože je považuje za hlavní trumf aut, která tato divize produkuje a pokud by došlo k dohodě mezi BMW a Toyotou, mnoho lidí z M by to prý “obtížně akceptovalo”, zvlášť když je S58 tak nový. Na druhou stranu Supra není zase tak “cizí”, ne?

A proč se o tom vůbec mluví? Toyota už totiž slíbila, že Supra A90 dostane i GRMN verzi a motor z M3 by se do ní skvěle hodil. Je ale také docela dobře možné, že se Japonci pokusí ještě něco vymáčknout z dostupného BMW B58, rezervy určitě má…

5 komentářů: „Toyota Supra: hybrid? Určitě ne. Motor z BMW M3? Možná…

  • 4.9.2019 (11:22)
    Permalink

    Moc tomu nevěřím. GRMN se dá postavit i na stávajícím motoru, ofiko 380-400 hp a hotovo. BMW sice “nikdy neříká nikdy”, ale že by svůj trumf dali Toyotě do sporťáku, který by tak prakticky tutově o kus těžší a větší eMka vykostil na okruhu, no nevím…

    Reagovat
    • 4.9.2019 (14:20)
      Permalink

      M3/M4 dneska zpráská kdekdo, takhle by z toho alespoň měli nějaké prachy. 😀 Singleturbo bude mít oproti ostré konkurenci s biturbem těžko řešitelný handicap.

      Reagovat
      • 4.9.2019 (14:49)
        Permalink

        King: a kdo je ta “ostrá konkurence”? Cayman S má 2.5 čtyřvál 366 hp a z toho, co se píše o Supře nebude problém mít GRMN s 380-400 hp ani se stávajícím motorem.

        A je rozdíl, jestli M3 předjede nějaké poladěné Audi nebo jestli dostane na prdel od auta se stejným motorem. První, s čím se Supra srovnává je Z4 a jakmile v tom bude motor z M3, první, kdo dostane nakládačku bude to M3. Třeba překvapí, ale já si to nemyslím.

        Reagovat
        • 5.9.2019 (8:13)
          Permalink

          Cayman má dnes i GTS a GT4, tak si vyber libovolnou verzi. Yaris GRMN byl asi naprostá špička své třídy, je otázkou, kam bude cílit GRMN Supra, ale že to bude stačit na Cayman S asi stačit nebude.

          Samozřejmě si to nemyslím taky, ale dotáhnout se na špičku se singleturbem prostě bude vyžadovat kompromisy, které autu budou v přímém srovnání škodit.

          Reagovat
          • 5.9.2019 (15:36)
            Permalink

            King: hele než něco napíšeš, zkus se aspoň podívat do specifikací. GTS má stejný výkon jako S. Jestli na to bude GRMN stačit s jakýmkoliv motorem je otázka, protože Supra je o 150 kg těžší.

            GT4 bych do toho vůbec netahal.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *