Novinky

Nissan GT-R: majitelé (prý) odcházejí k …Jeepu!

Nissan GT-R je bez nadsázky jednou z ikon světa sportovních aut. Ve své době supermoderní stroj, dneska už spíš mastodont ze staré školy, jenž za relativně směšné peníze poskytuje svým majitelům možnost zpráskat i mnohem dražší superauta věhlasných značek.

Dalo by se tedy očekávat, že jeho majitel bude mít dost omezené možnosti, k jaké značce případně přejít, aby si polepšil nebo alespoň výrazně nepohoršil. Napadá vás Ferrari, Lamborghini, Porsche, McLaren? No, možná… Teď ale přišel v rozhovoru pro magazín MuscleCars&Trucks s překvapivým tvrzením šéf automobilky Jeep pro Severní Ameriku Scott Tallon.

Tvrdí, že se na dealery Jeepu obrací stále víc majitelů superaut, kteří chtějí dát na protiúčet svá sportovní auta a nejčastěji se jedná právě o vlastníky Nissanů GT-R. A jaké auto pořizují nebo chtějí pořídit? Jeep Grand Cherokee Trackhawk!

Tohle superSUV má pod kapotou přeplňovaný motor V8 6.2 o výkonu 707 koní při 6000 otáčkách a točivém momentu 875 Nm při 4800/min. Váží sice 2430 kg, ale jeho akcelerace musí být i tak drtivá, jak ukazují mnohá videa z drag race.

Zákazníky GT-R tak podle Tallona láká dynamika, spojená s praktičností – velkým kufrem a schopností převézt pět dospělých. Jedním z důvodů, proč se rozhodují pro změnu, je také fakt, že nepotřebují další garážové stání, pokud chtějí ke GT-R pořídit něco praktičtějšího. Je to prostě divná doba…

Samozřejmě majitelé GT-R, kteří auto používají na okruhu, asi za jeep měnit nebudou, ale nedělejme si iluze – řada z nich na uzavřené trati nikdy nebyla a jezdí pouze po běžných silnicích. Pak má pro některé z nich Grand Cherokee Trackhawk určitě svůj půvab.

5 komentářů: „Nissan GT-R: majitelé (prý) odcházejí k …Jeepu!

  • Řekl to šéf Jeepa, to snad nepotřebuje další komentář. Jednou se někde na salónu objevilo GT-R, protože majitel se jel podívat na Wranglera a marketing hned vymyslel, že by se to dalo využít. A je vidět, že to zafungovalo skvěle. Kolik lidí o blbině jménem Trackhawk nikdy neslyšelo a najednou je to nejspíš něco jako F1, když majitelé GT-R jezdí a houfně za to mění své Nissany?

    Good job, Jeep marketing guys!

    • Jasně že je to chytré PR, o Trackhawku se už dlouho nemluvilo. Na druhou stranu v dnešní SUV kalamitě bych se nedivil, kdyby takoví zákazníci opravdu existovali. Nejen v USA… 🙁

      • King: však právě proto to marketing vymyslel a chytl ses na to taky, protože „tomu by ses ani nedivil“. Já bych se tomu docela divil, kdyby se to dělo jakkoliv jinak než ojediněle a článek by si o to u mě nezasloužilo.

        • Tady přece nejde vůbec o to, jaké téma si zaslouží článek. 😉

          • King: zbytečná reklama pro Jeep a jejich kisnu 😉

Komentáře nejsou povoleny.