Suzuki se stává součástí impéria Toyoty

Japonský autoprůmysl už dnes lze rozdělit na pouhá tři uskupení – stále nezávislou Hondu, dále na Nissan a pod něj spadající Mitsubishi (které je s 15,6 % největším akcionářem Isuzu) a konečně na Toyotu. Ta nejen že kontroluje značky Daihatsu a Hino, ale je třetím největším akcionářem Isuzu a má též 16,8% podíl v Subaru a 5,1% v Mazdě, s nimiž také spolupracuje na (stále větším) množství projektů a ačkoli jsou obě značky nezávislé, Toyota už zasekla drápek a má na chod značek určitý vliv – a zájem.

Koncem srpna se automobilky Toyoty a Suzuki, které už spolupracují na několika projektech, nejen v oblasti hybridů, ale i běžných modelů, dohodly navíc i na finančním propojení. Suzuki za zhruba 48 miliard yenů koupí 0,2% podíl v Toyotě ve volně obchodovatelných akciích a Toyota za 96 miliard jenů získá 4,9% podíl v Suzuki.

Toto vzájemné propojení akcií bývá v Japonsku běžné při ztvrzení dlouhodobých partnerství, je tedy zřejmé, že má Toyota v plánu více či méně spojit síly s celým japonským autoprůmyslem s výjimkou Nissanu a Hondy.

7 komentářů: „Suzuki se stává součástí impéria Toyoty

  • 9.9.2019 (11:17)
    Permalink

    Na čtyři – o Mazdě je v článku řeč, ale nějak nedostala prostor. Přitom je daleko méně závislá než Nissan (ten patří z 43% Renaultu).

    Reagovat
    • 9.9.2019 (11:53)
      Permalink

      Jak vyplývá z výše uvedeného, Mazda už patří do zájmové sféry Toyoty. O ekonomickou závislost nejde, Suzuki je ještě nezávislejší, než Mazda, ale obě už jsou ve sféře vlivu Toyoty.

      Reagovat
      • 9.9.2019 (14:18)
        Permalink

        King: zájmová sféra není závislost, zatímco Nissan závislý je.

        Reagovat
        • 9.9.2019 (16:46)
          Permalink

          Ale článek se věnuje sféře vlivu v rámci japonských značek, ne tomu, jestli nějaká japonská značka patří někomu ze zámoří. 😉
          Zájmová sféra stvrzená finančním propojením určitě je formou závislosti, i když v této fázi symbolickou. Ale kdoví, jakou má Toyota dlouhodobou strategii. Při své síle a pozici na klíčových světových trzích určitě Mazdu, Suzuki ani Subaru nepotřebuje, takže hlavním cílem určitě je získat vliv a časem možná i kontrolu.

          Reagovat
    • 9.9.2019 (14:17)
      Permalink

      Well: proč nééé? Za pár let si díky tomu třeba koupíš BMW Swift a jak budeš spokojenej 🙂

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *