Novinky

Honda na IAA 2019: elektrifikace i sport. Ale bez civicu…

Honda na frankfurtském autosalonu představuje produkční verzi elektromobilu Honda e, jenž je hlavní hvězdou expozice. Společnost mu budou dělat dva hybridní modely – CR-V i-MMD a NSX modelového roku 2019. Na sportovní notu bude hrát také aktuální Civic Type R s karbonovým exteriérovým paketem a model HR-V Sport se sadou doplňků.

Honda také představuje Civic 1.0 VTEC Turbo s paketem Sport Line a nezapomíná se pochlubit ani čerstvými úspěchy ve formuli 1, nechybí ani monopost Red Bull Racing s motorem Honda, jenž už se dnes může pochlubit označením „race-winning“. 😉

Trošku překvapivé je, že Honda ve Frankfurtu nepředstaví modernizovaný Civic X, přestože jeho americkou specifikaci už známe. Na něj si tak budeme muset počkat až na jaro příštího roku do Ženevy.

Honda zveřejnila k frankfurtskému autosalonu kvanta fotek, ale všechno to je (zatím) Honda e – pod plachtou, na točně, s nabíječkou, s nabíječkou, s nabíječkou, s nabíječkou, ve studiu, s nabíječkou, nabíječka bez Hondy e, ruka s nabíječkou atakdále. 😀 O fotogalerii ochuzeni nebudete, objeví se v dalším článku a o snímky dalších exponátů také nepřijdete, příští týden se japan-cars do Franfurtu chystá a nějaké obrázky snad přiveze. 😉

DOPLNĚNO: HONDA OZNÁMILA CENU ELEKTROMOBILU HONDA E!

Honda kupodivu nedělá s cenou novinky obvyklé tajnosti a rovnou to vybalila. 🙂 Základ na německém trhu bude 29.470 euro, tedy kolem 760 tisíc korun, pokud vezmeme klasický přepočet. Cena však zohledňuje německou vládní dotaci, takže v zemích bez podpory EV bude auto dražší. Prozatím je však cena určitě příjemné překvapení, s ohledem na to, že Honda auto koncipuje jako „prémiové EV“. Oproti ostatní konkurenci ho však bude trochu znevýhodňovat relativně malý jízdní dosah, tak uvidíme, jaká bude reakce kupujících. 😉

9 komentářů: „Honda na IAA 2019: elektrifikace i sport. Ale bez civicu…

  • Nabíječka v hlavní roli 😀

  • Takže ta „prémie“ bude stát stejně jako Peugeot e-208 s tím rozdílem, že ten má 50 kWh baterku a dojezd 340 km.

    Taky jsem zvědav, co na to lidi řeknou. Mě nemile překvapil především ten dojezd, jsem sice hlavně zvědav, jak to bude vypadat, až si doho toho (dle všeho ve čtvrtek) sednu, ale nejspíš je to pro nás místo Civika mimo mísu. A to přesto, že cena (pokud to nebude holátko) je velmi slušná a po dotaci by to dávalo dokonce i smysl, protože by to stálo cca jako warťas (628k bez DPH, dotace 37.5%, po dotaci bez DPH 392k, s DPH 474k).

    • tak misto civica to fakt nebylo mysleny… jinak je to palka no, bez dotace si to koupi jen bohatej fanda.

      • Proč ne? Auto na ježdění okolo komína. Stejně je nutné to koupit na firmu jako služebák, není možné to mít s dotací jako rodinné (dotace je pro podnikatele a firmy, ne pro soukromé osoby).

        Na větší ježdění by to nešlo, ale na to mám lexe. To je ten největší problém elektromobility, člověk potřebuje několik aut, aby se vůbec někam dostal. Se Civikem nebo Yarisem klidně do Prahy dojedu, ale s tím směšným dojezdem co má e je to naprosto mimo realitu.

        Brutálně drahými jednoúčelovkami vstříc zářné budoucnosti. To je tak, když politika má přednost před mozkem (pomíjím teď mozky, které si na tom nahrabou).

    • Ta první věta je konstatování nebo rýpnutí? 😀

      V tom přece tkví podstata luxusu a prémie – že si připlatíš za něco, co nepotřebuješ. 😉 Hodnota Hondy e je prostě jiná, než value for money. To je v pořádku.

  • No ale press release říká, že “Prices for Honda e will start from €29,470 in Germany (including local government subsidy)”, tzn. je to včetně německě dotace, která nevim, kolik je….

    • Beno: good catch, aktuálně je tam subsidy 2000 Euro. Od roku 2020 by to mělo být 4k na auta do 30k EUR a 2500 na auta od 30k do 60k Eur, ale nevím jestli je to schválené (našel jsem článek z letošního května a to zvýšení „chce ministr“, což nemusí nic znamenat).

      Takže je docela dobře možné, že ta cena je 31470 Eur.

    • Hmmm, když se informace objevila, ještě žádné press release nebylo. Každopádně i cena kolem 800 je stále dobrá, s ohledem na to, jak zákulisní informace strašily. Tedy pokud je ta dotace opravdu 2k.

  • V Británii je cena nastavená na £26.160, což zahrnuje £3.500 dotaci, takže cena „e“ startuje na £29.660…tedy na naše cca 880 tis. což je randál. A to je jen za základní slabší verzi se 134 HP, která bude navíc dostupná až začátkem příštího roku…ta silnější (a mírně lépe vybavená) má stát o £2500 víc…takže na naše zaokrouhleno 955 tis. UF.

Komentáře nejsou povoleny.