Honda e: cena elektromobilu oficiálně. Teď už opravdu…
Došlo k politováníhodné situaci, která se stává jednou, maximálně dvakrát za měsíc. 😉 Prostě být rychlý, popřípadě nejrychlejší v přinášení informací o JPN autech, s sebou nese určitá rizika, jako třeba že informace nebudou vždy úplně přesné. A přesně to se stalo včera. Objevila se informace, že Honda e bude v Německu stát v přepočtu asi 760 tisíc korun. A to bylo opavdu překvapivé, protože se šuškalo, že chce elektrická honda konkurovat BMW i3.
Později došlo k upřesnění, že to je cena po započítání státní dotace, ale její výše nebyla zmíněna. Samozřejmě není divu, že se Honda v Německu snaží ukázat auto v tom cenově nejpříznivějším světle, došlo tím ale k informačnímu šumu. A jaká je tedy skutečná, bezdotační realita?
Základní cena v Německu činí 33.470 euro za slabší 134k verzi, což při současném kurzu znamená, že by se u nás mohla (za předpokladu jednotných cen, které však nebývají shodné s těmi v D) pohybovala kolem 870 tisíc korun – o 110k víc, než jak to původně vypadalo. To už není úplně málo, ale prapůvodní odhady byly ještě pesimičitější. 😉 Výkonnější verze pak už se bude nebezpečně blížit hranici jednoho milionu korun…
Vzhledem k velikosti auta i jeho akumulátorů to je cena opravdu prémiová (přestože BMW i3 je výrazně dražší), ale je zcela zřejmé, že elektroauta VW, Peugeotu (a dalších mainstreamových značek) a jejich cenová politika Hondu nechávájí v naprostém klidu. Za extra vynaložené peníze tak zákazník snad dostane kromě cool vzhledu i auto, co bude opravdu radost řídit. Kdoví, třeba se stane Honda e takovým mini elektrické éry.
A že se vůbec divíme… Vždy když má Honda šanci zazářit s nějakým autem, zabije ho cenou.
S tímhle poměrem ceny a užitné velikosti a taky dojezdu to bude opravdu malý svátek to auto někde potkat…
Je to skoda, protoze kdyby se toho prodalo vic, mohl bys na tom postavit business. To auto ma tak hnusnej hadr na sedackach a ve dverich, ze upgrade na kvalitne usitou kravu by byl jistej 🙂
😀 To bude určitě nějakej eko-hadr, to teď hrozně frčí 😀
Třeba Bentley se nedávno chlubil jako-kůží lisovaný z drcenejch dužin banánů nebo jakýho to bylo ovoce 😀
Ekobio to bude urcite. Clovek aby se zacal bat, ze mu krome kuny v motoru zacne interier okusovat vegan.
Pritom nechapu, co je za problem s kuzi, je to prirodni a je to obnovitelne, zelenychcankari by meli byt nadseni.
😀 😀 😀
No to právě kůže vlastně moc eko není, krávy prděním maj větší emise než naše plechový potvory 😀 Na její zpracování se používá mraky chemie…a hlavně je jí málo, protože poptávka po kůži za posledních 10 let víc jak zdvojnásobila. A té opravdu kvalitní je prostě málo. Možná právě proto automobilky hledají víc ekofujtajbl rádoby eko řešení a proto našedným majitelům eSklád prodávají jako Lédr-interier defakto čtvrt-lédr-interier a zbytek jsou koženky :-/
Sopta: jasně, že je to eko, stejně jako těžba lithia a následná elektrolýza nebo masové vraždy okurek a rukoly 🙂
Chová se prostě málo krav, stačí přistavět kravíny a bude kůže dost.
A když pominu ty hadry, je z toho nějak cítit prémiovost? A vnitřní prostor je na úrovni Jazzu nebo větší?
Obávám se, že e se ani v zemích s vyšší kupní sílou nebude dobře prodávat. Myšlenka byla dobrá a logická – nejvíc výhod má elektroauto ve městě, kde se uplatní jeho obratnost, nulová produkce zplodin, není potřeba nějaký extra dlouhý dojezd (a velká a drahá baterka. Jenže takové auto bude druhé nebo třetí v domácnosti a tomu (i pokud se snažím o prémii nebo subprémii), musí aspoň trochu odpovídat cena. A tou to Honda totálně zabila. Navíc ušetřila na baterkách, takže opravdu nebyl racionální důvod nastřelit ji takhle vysoko.
Carlos: prémiovost dělá „dřevo“, dokud člověk sedí vpředu a nekouká na dveře a na sedačku spolujezdce, je to fajn a když pohladí středovou konzolu, je to super. Prostornost je na úrovni Up-Citigo, kdepak Jazz, tohle není ani Yaris.
„Elektrikáři“ uvažují úplně jinak než lidi, kteří jezdí normálními auty. Nicméně hlavním tématem v autě je „dojedem tam?“ a naprosto nechápu, jak zrovna tohle mohla Honda vyignorovat. Navíc Honda je známá tím, že její auta málo žerou. E má v papírech spotřebu přímo šílenou. Protože prakticky všechno žere víc než co říká techničák (v tomto se oproti benzínu nic nemění), je dost možné, že to Honda brutálně schytá až se s tím někdo projede. Jak jsem psal níž, e-Niro žere reálně na dálnici 16.6 a není to tím, že by člověk jel 100 se staženým zadkem a hypnotizoval palubák – zapnutý tempomat kopec nekopec. Mimo dálnici to jezdí za 13-14 bez problému.
S Teslou 3 se dá jezdit dálnice za míň – přestože má mnohem vyšší výkon a je větší, je na oplátku mnohem lépe tvarovaná. Podobně i Ioniq jezdí v průměru za 14.5 a jsou šetřílci, schopní s tím jezdit za 11. Jestli e bude skutečně jezdit za 18-20, tak to bude ostuda jak vrata.
Prodává se i3 za mnohem šílenější peníze, ale je pravda, že je větší a že to bylo v době, kdy jsi mohl mít víceméně buď BMW nebo Nissan, teď už konkurence rychle přibývá a s ní i možností výběru.
Nepochybuji, že se bude e prodávat dobře, hlavně tam, kde jsou EV dotovány. Bude ho prodávat design (jeho schopnosti na silnici asi moc ne) zvlášť jestli to Honda nepodcení s doplňky, bude to chtít kvanta polepů a slušný merch.
drahé ? až to bude za 450-500 CZK tak mě to bude možná zajímat. Blbci to zase zku..í cenovkou. Za tyhle prachy je CRV hybrid a to je úplně někde jinde i přes to že to žere trochu benzínu. Celkově z těch EV dělají něco nadpřirozeného nebo něco co by snad ještě vydělávalo peníze ? Zase nesmysly pro vyšší třídy a ještě s pokulhávající užitnou hodnotou. Ale abych jenom neklel, je to hezké a sympatické vozítko do města budoucnosti bez emisí, ALE!
Za 430k to ted prodava Skoda. Citygo je sice hnusne jak noc, ale baterku i kufr to ma vetsi a vevnitr je mista stejne (tj. vzadu malo). Akorat clovek musi prezit „design“.
BEV ale je neco nadprirozeneho… neni to prirozeny vyvoj uplne. 🙂
To by me zajimalo jak to ted vidi ti, co si to uz predobjednali 🙂
Ti, co to objednali, věděli, že to bude drahé. Klientela EV uvažuje trošku jinak a hlavně – je zvyklá. 😀
b-n-x: kdybys jel do Frankfurtu Kiou e-Niro a jako spolujezdce měl dva elektrikáře, tak by ses takhle neptal 🙂 Cena je fuk, stejně to řeší dotace. Horší je dojezd, to je fail jak blázen v dnešní době. Ono se zdá, že těch 220 km je dost, ale to není 220 km.
Navíc to má strašidelnou spotřebu – 18-20 kWh je příšerný. To e-Niro jezdí za míň a je to kisna se 150 kW motorem a 64 kWh baterkou. Normovanou má 15.9 kWh na 100, z Brna do Frankfurtu jsme s tím jeli za 16.6. Většinou 125 na tempomat, když byla nabíječka blízko a kapacity dost, jeli jsme 130. Pokusy o maximálku (177 GPS, udávaná 167) a zrychlení (7.5 na 100, udávané 7.8) už jsou „v ceně“. Přesto je realita taková, že dojezd je okolo 320-350 km max. Je totiž moc pěkné, že to údajně ujede 455 km, jenže to musí být baterka na 100% a to je utopie (měli jsme to jen při výjezdu z Brna, na nabíječkách už nic takového nehrozilo, max jsme měli lehce přes 80, protože dobytí do 100 je otázkou extra hodiny a něco a je možné jen v případě, že je u hotelu nabíječka a bude to na ní viset přes noc, což nebyla). Takže Honda se svou 35.5 kapacitou (to je ještě otázka, jestli je to nominální nebo využitelná, ta je nižší) a spotřebou 18-20 na 100 vůbec někam dojede – pro 80% už je dojezd jen okolo 160-170 km a to není mnoho.
Já jsem původně psal, že by to stačilo, protože Civic nikdy dál než 100 km od baráku nebyl. Jenže u e to znamená, že tak daleko se nedostane a pokud ano, musí tam být nabíječka nebo vhodný jistič, např. na chalupě, ale v jeden den tam a zpět nereálné, bohužel – s Kiou by to nebyl problém. Nějaké výlety, jaké běžně děláme, e nedá.
Ale je to fuk, protože je to tak mrňavé, že se do toho nevejdeme – reálně menší než Mini cabrio. Kufr zhruba stejný, možná o pár litrů větší.
No tak ted snad jedine pockat na nejake dalsi Honda EV. 🙁
Skoda 🙁