Honda e: cena elektromobilu oficiálně. Teď už opravdu…

Došlo k politováníhodné situaci, která se stává jednou, maximálně dvakrát za měsíc. 😉 Prostě být rychlý, popřípadě nejrychlejší v přinášení informací o JPN autech, s sebou nese určitá rizika, jako třeba že informace nebudou vždy úplně přesné. A přesně to se stalo včera. Objevila se informace, že Honda e bude v Německu stát v přepočtu asi 760 tisíc korun. A to bylo opavdu překvapivé, protože se šuškalo, že chce elektrická honda konkurovat BMW i3.

Později došlo k upřesnění, že to je cena po započítání státní dotace, ale její výše nebyla zmíněna. Samozřejmě není divu, že se Honda v Německu snaží ukázat auto v tom cenově nejpříznivějším světle, došlo tím ale k informačnímu šumu. A jaká je tedy skutečná, bezdotační realita?

Základní cena v Německu činí 33.470 euro za slabší 134k verzi, což při současném kurzu znamená, že by se u nás mohla (za předpokladu jednotných cen, které však nebývají shodné s těmi v D) pohybovala kolem 870 tisíc korun – o 110k víc, než jak to původně vypadalo. To už není úplně málo, ale prapůvodní odhady byly ještě pesimičitější. 😉 Výkonnější verze pak už se bude nebezpečně blížit hranici jednoho milionu korun…

Vzhledem k velikosti auta i jeho akumulátorů to je cena opravdu prémiová (přestože BMW i3 je výrazně dražší), ale je zcela zřejmé, že elektroauta VW, Peugeotu (a dalších mainstreamových značek) a jejich cenová politika Hondu nechávájí v naprostém klidu. Za extra vynaložené peníze tak zákazník snad dostane kromě cool vzhledu i auto, co bude opravdu radost řídit. Kdoví, třeba se stane Honda e takovým mini elektrické éry.

17 komentářů: „Honda e: cena elektromobilu oficiálně. Teď už opravdu…

  • 12.9.2019 (17:00)
    Permalink

    A že se vůbec divíme… Vždy když má Honda šanci zazářit s nějakým autem, zabije ho cenou.
    S tímhle poměrem ceny a užitné velikosti a taky dojezdu to bude opravdu malý svátek to auto někde potkat…

    Reagovat
    • 12.9.2019 (18:05)
      Permalink

      Je to skoda, protoze kdyby se toho prodalo vic, mohl bys na tom postavit business. To auto ma tak hnusnej hadr na sedackach a ve dverich, ze upgrade na kvalitne usitou kravu by byl jistej 🙂

      Reagovat
      • 12.9.2019 (23:04)
        Permalink

        😀 To bude určitě nějakej eko-hadr, to teď hrozně frčí 😀
        Třeba Bentley se nedávno chlubil jako-kůží lisovaný z drcenejch dužin banánů nebo jakýho to bylo ovoce 😀

        Reagovat
        • 13.9.2019 (7:41)
          Permalink

          Ekobio to bude urcite. Clovek aby se zacal bat, ze mu krome kuny v motoru zacne interier okusovat vegan.

          Pritom nechapu, co je za problem s kuzi, je to prirodni a je to obnovitelne, zelenychcankari by meli byt nadseni.

          Reagovat
          • 13.9.2019 (9:42)
            Permalink

            😀 😀 😀

          • 13.9.2019 (12:25)
            Permalink

            No to právě kůže vlastně moc eko není, krávy prděním maj větší emise než naše plechový potvory 😀 Na její zpracování se používá mraky chemie…a hlavně je jí málo, protože poptávka po kůži za posledních 10 let víc jak zdvojnásobila. A té opravdu kvalitní je prostě málo. Možná právě proto automobilky hledají víc ekofujtajbl rádoby eko řešení a proto našedným majitelům eSklád prodávají jako Lédr-interier defakto čtvrt-lédr-interier a zbytek jsou koženky :-/

          • 13.9.2019 (14:52)
            Permalink

            Sopta: jasně, že je to eko, stejně jako těžba lithia a následná elektrolýza nebo masové vraždy okurek a rukoly 🙂

            Chová se prostě málo krav, stačí přistavět kravíny a bude kůže dost.

      • 13.9.2019 (12:00)
        Permalink

        A když pominu ty hadry, je z toho nějak cítit prémiovost? A vnitřní prostor je na úrovni Jazzu nebo větší?

        Obávám se, že e se ani v zemích s vyšší kupní sílou nebude dobře prodávat. Myšlenka byla dobrá a logická – nejvíc výhod má elektroauto ve městě, kde se uplatní jeho obratnost, nulová produkce zplodin, není potřeba nějaký extra dlouhý dojezd (a velká a drahá baterka. Jenže takové auto bude druhé nebo třetí v domácnosti a tomu (i pokud se snažím o prémii nebo subprémii), musí aspoň trochu odpovídat cena. A tou to Honda totálně zabila. Navíc ušetřila na baterkách, takže opravdu nebyl racionální důvod nastřelit ji takhle vysoko.

        Reagovat
        • 13.9.2019 (17:42)
          Permalink

          Carlos: prémiovost dělá “dřevo”, dokud člověk sedí vpředu a nekouká na dveře a na sedačku spolujezdce, je to fajn a když pohladí středovou konzolu, je to super. Prostornost je na úrovni Up-Citigo, kdepak Jazz, tohle není ani Yaris.

          “Elektrikáři” uvažují úplně jinak než lidi, kteří jezdí normálními auty. Nicméně hlavním tématem v autě je “dojedem tam?” a naprosto nechápu, jak zrovna tohle mohla Honda vyignorovat. Navíc Honda je známá tím, že její auta málo žerou. E má v papírech spotřebu přímo šílenou. Protože prakticky všechno žere víc než co říká techničák (v tomto se oproti benzínu nic nemění), je dost možné, že to Honda brutálně schytá až se s tím někdo projede. Jak jsem psal níž, e-Niro žere reálně na dálnici 16.6 a není to tím, že by člověk jel 100 se staženým zadkem a hypnotizoval palubák – zapnutý tempomat kopec nekopec. Mimo dálnici to jezdí za 13-14 bez problému.

          S Teslou 3 se dá jezdit dálnice za míň – přestože má mnohem vyšší výkon a je větší, je na oplátku mnohem lépe tvarovaná. Podobně i Ioniq jezdí v průměru za 14.5 a jsou šetřílci, schopní s tím jezdit za 11. Jestli e bude skutečně jezdit za 18-20, tak to bude ostuda jak vrata.

          Reagovat
    • 13.9.2019 (9:52)
      Permalink

      Prodává se i3 za mnohem šílenější peníze, ale je pravda, že je větší a že to bylo v době, kdy jsi mohl mít víceméně buď BMW nebo Nissan, teď už konkurence rychle přibývá a s ní i možností výběru.

      Nepochybuji, že se bude e prodávat dobře, hlavně tam, kde jsou EV dotovány. Bude ho prodávat design (jeho schopnosti na silnici asi moc ne) zvlášť jestli to Honda nepodcení s doplňky, bude to chtít kvanta polepů a slušný merch.

      Reagovat
  • 12.9.2019 (18:53)
    Permalink

    drahé 😂 až to bude za 450-500 CZK tak mě to bude možná zajímat. Blbci to zase zku..í cenovkou. Za tyhle prachy je CRV hybrid a to je úplně někde jinde i přes to že to žere trochu benzínu. Celkově z těch EV dělají něco nadpřirozeného nebo něco co by snad ještě vydělávalo peníze 😂 Zase nesmysly pro vyšší třídy a ještě s pokulhávající užitnou hodnotou. Ale abych jenom neklel, je to hezké a sympatické vozítko do města budoucnosti bez emisí, ALE!

    Reagovat
    • 13.9.2019 (7:45)
      Permalink

      Za 430k to ted prodava Skoda. Citygo je sice hnusne jak noc, ale baterku i kufr to ma vetsi a vevnitr je mista stejne (tj. vzadu malo). Akorat clovek musi prezit “design”.

      Reagovat
    • 13.9.2019 (10:48)
      Permalink

      BEV ale je neco nadprirozeneho… neni to prirozeny vyvoj uplne. 🙂

      Reagovat
  • 13.9.2019 (8:33)
    Permalink

    To by me zajimalo jak to ted vidi ti, co si to uz predobjednali 🙂

    Reagovat
    • 13.9.2019 (9:44)
      Permalink

      Ti, co to objednali, věděli, že to bude drahé. Klientela EV uvažuje trošku jinak a hlavně – je zvyklá. 😀

      Reagovat
    • 13.9.2019 (15:12)
      Permalink

      b-n-x: kdybys jel do Frankfurtu Kiou e-Niro a jako spolujezdce měl dva elektrikáře, tak by ses takhle neptal 🙂 Cena je fuk, stejně to řeší dotace. Horší je dojezd, to je fail jak blázen v dnešní době. Ono se zdá, že těch 220 km je dost, ale to není 220 km.

      Navíc to má strašidelnou spotřebu – 18-20 kWh je příšerný. To e-Niro jezdí za míň a je to kisna se 150 kW motorem a 64 kWh baterkou. Normovanou má 15.9 kWh na 100, z Brna do Frankfurtu jsme s tím jeli za 16.6. Většinou 125 na tempomat, když byla nabíječka blízko a kapacity dost, jeli jsme 130. Pokusy o maximálku (177 GPS, udávaná 167) a zrychlení (7.5 na 100, udávané 7.8) už jsou “v ceně”. Přesto je realita taková, že dojezd je okolo 320-350 km max. Je totiž moc pěkné, že to údajně ujede 455 km, jenže to musí být baterka na 100% a to je utopie (měli jsme to jen při výjezdu z Brna, na nabíječkách už nic takového nehrozilo, max jsme měli lehce přes 80, protože dobytí do 100 je otázkou extra hodiny a něco a je možné jen v případě, že je u hotelu nabíječka a bude to na ní viset přes noc, což nebyla). Takže Honda se svou 35.5 kapacitou (to je ještě otázka, jestli je to nominální nebo využitelná, ta je nižší) a spotřebou 18-20 na 100 vůbec někam dojede – pro 80% už je dojezd jen okolo 160-170 km a to není mnoho.

      Já jsem původně psal, že by to stačilo, protože Civic nikdy dál než 100 km od baráku nebyl. Jenže u e to znamená, že tak daleko se nedostane a pokud ano, musí tam být nabíječka nebo vhodný jistič, např. na chalupě, ale v jeden den tam a zpět nereálné, bohužel – s Kiou by to nebyl problém. Nějaké výlety, jaké běžně děláme, e nedá.

      Ale je to fuk, protože je to tak mrňavé, že se do toho nevejdeme – reálně menší než Mini cabrio. Kufr zhruba stejný, možná o pár litrů větší.

      Reagovat
      • 17.9.2019 (10:29)
        Permalink

        No tak ted snad jedine pockat na nejake dalsi Honda EV. 🙁
        Skoda 🙁

        Reagovat

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *