Novinky

Honda NSX, Toyota Supra a Nissan GT-R: nové nebo vylepšené speciály Super GT 2020

Automobilky Honda, Toyota a Nissan představily na okruhu Suzuka závodní speciály pro příští ročník japonského šampionátu gétéček. Honda NSX, Nissan GT-R a nově Toyota Supra nyní už budou v rámci pravidel Class One plně kompatibilní s modely DTM a doufejme, že některé z nich v DTM 2020 také uvidíme.

Zatímco NSX a GT-R vypadají, že mají pouze lehké změny aerodynamiky, supra je nováčkem, protože střídá dosavadní Lexus LC 500. Ve skutečnosti ale technika zůstává a pouze se vyměnila karoserie. Bude tedy nutné vyladit aerodynamiku, ale nejde vlastně o nové auto.

Novým vozem naproti tomu je (asi překvapivě 😉 ) Honda NSX. Inženýrům se u dosavadní verze povedl skutečně husarský kousek – nacpali motor před zadní nápravu, jak to má i produkční verze (pokud jste viděli rám auta, pochopíte, že to nemohlo být vůbec snadné), protože si prezident Hondy Ito přál, aby auto závodilo ve stejné konfiguraci, jakou má silniční specifikace. Jestli to při závodech byla výhoda nebo ne, je těžké říci, nicméně teď Hondě kvůli sjednocení pravidel s DTM výjimka skončila a motor musel dopředu. Auto tedy bude mít jiné rozložení hmotnosti i chování, tak uvidíme, jak se ho povede připravit na sezonu 2020.

Super GT 2020 pokračuje, stejně jako letošní DTM, s motory 2,0 l, přeplňovanými jedním turbodmychadlem, mají výkon kolem 610 koní a maximální otáčky omezeny na 9500/min.

3 komentáře: „Honda NSX, Toyota Supra a Nissan GT-R: nové nebo vylepšené speciály Super GT 2020

  • sakra ta NSX je pořád úžasná ?? Supra se mi osobně super nelíbí a GT-R je taky pecka. Už se těším na závody Super GT s vozy DTM.

    • Souhlas, Supra je divná, taková rozkydlá. Nesluší jí to asi podobně, jako když udělali Prius pro GT 300. Měli nechat LC. 🙁

      • asi tak. LC vypadalo mnohem lépe, možná i lépe než GT-R

Komentáře nejsou povoleny.