Novinky

Toyota RAV4 nezvládla nezávislý losí test. Je nebezpečná?

Nouzový vyhýbací manévr s návratem do původního směru, známý také jako losí test, jenž má zásluhu na tom, že jsou už dlouhá léta zcela běžné systémy jízdní stability, uměl potrápit řadu aut v minulosti, ale i těch současných. Před nedávnem si na něm vylámal zuby třeba Jeep Grand Cherokee nebo, ať zabrousíme do známějších vod, Toyota Hilux, která kvůli němu prošla řadou úprav.

A teď losí test nachytal další toyotu, u níž bychom to asi úplně nečekali – novou RAV4 v benzinové i hybridní verzi. Test provedl (už notoricky známý) švédský magazín Teknikens Värld, jenž zatížil auto na maximální výrobcem povolenou hmotnost a vyrazil mezi kužely. Nejvyšší bezpečná dosažená rychlost byla 68 km/h, přičemž za spodní hranici považuje švédský magazín 70 km/h. Konkurenční Honda CR-V Hybrid prošla s rychlostí 72 km/h a třeba Nissan Qashqai zvládl tempo 84 km/h, i když to samozřejmě není auto stejné kategorie. Systém jízdní stability prý zasahuje pozdě a auto má „nebezpečné chování“ – několikrát se při vyhýbacím manévru dostalo na dvě kola.

Toyota se proti zjištěním Teknikens Värld ohradila, podle jejích interních testů RAV4 splňuje globální požadavky na bezpečnost a do procedur byly zahrnuty i ty, které používá Teknikens Värld:

„At Toyota, the safety of our customers is our number one priority, and to ensure their security, we apply strict safety tests during the development of all our products. Our internal tests fully meet the global standards for obstacle avoidance, and since 2016, we have updated our processes to also reflect the procedures used by Teknikens Varld

During its development stage, RAV4 successfully passed all internal tests, including the ISO 3888-2 and the Teknikens Varld Elk test. We give our assurance to all Toyota customers that they can be confident in the safety of their vehicles.“

Popravdě řečeno – Teknikens Värld má rád senzace a nějaká hranice 70 km/h je dost subjektivní, stejně tak mohla být stanovena na 65 a RAVka by prošla nebo na 75 a neprošlo by ani CR-V. Takže bez nádechu senzace – benzinové i hybridní RAV4 je v losím testu o 4 km/h pomalejší, než hybridní CR-V – a buď s tím dokážete žít, nebo si kupte hondu. 😉 Toyota RAV4 se nepřevrátila a losí test beztak běžný, netrénovaný řidič nemá šanci v krizové situaci vymyslet a zvládnout.

3 komentáře: „Toyota RAV4 nezvládla nezávislý losí test. Je nebezpečná?

  • Nemůžu si pomoct, ale už ten vínovej Hilux na začátku vypadá, že cílem bylo auto rozhodit – jinak si nedovedu vysvětlit, proč soudruh reportér mával volantem jak zmatený student autoškoly. Nejdřív zatočil doleva, pak nic, pak to strhl doprava způsobem, jakým nejspíš doufal, že to převrátí a ono hovno.

    Při jízde s RAVkou to stejné – nejdřív pohoda, zatočím doleva. Pak nic neřeším a pak s tím trhnu na druhou stranu v době, kdy už jsem měl dávno zatáčet, takže je jasné, že se tam prostě nemůžu normálně vejít a rozhodím si auto.

    Přitom na záběrech kvašáka nebo těch dalších je pauza mezi „doleva-doprava“ prakticky nulová a tím i prostor pro návrat mnohem větší a není tedy důvod s volantem tak prudce trhat. Na mě to působí jako záměr – těžko říct, co jim Toyota udělala, ale tím, že ty průjezdy jsou u jiných aut jeden jako druhý a u Toyoty zcela jiné jim jednoduše nevěřím.

Komentáře nejsou povoleny.