Nissan: lepší, než 370Z? Nové elektrické SUV zvládne stovku pod 5 sekund

Už se nějakou dobu ví, že Nissan, povzbuzen zájmem o elektrický leaf, chystá další bateriový elektromobil. A že to bude – jak jinak – SUV, respektive crossover. Designově má vycházet ze studie IMx, respektive pozdější IMx Kuro a nejnovější informace tvrdí, že jeho příchod je blíž, než jsme si (možná) mysleli.

Minulý měsíc proběhla v USA dealerská konference, na níž prodejcům již byl nový crossover ukázán(!) a přestože se zatím můžeme jen domnívat jak moc se studii bude finální auto podobat, na veřejnost však uniklo pár technických informací. A když říkám pár, tak doslova – auto prý bude mít dojezd až 480 km, aby bylo na úrovni konkurence od Tesly nebo Jaguaru a (možná překvapivě) s nimi bude držet krok i dynamicky, z klidu na 96 km/h (60 mph) by se měl dostat za méně, než 5 sekund, což je hodnota, za kterou by se nemusely stydět ani sportovní auta.

Akorát je trošku mrzuté, že elektrická SUV s velkým dojezdem jsou taková trochu …obézní. Nicméně vůz by měl mít spíše kompaktní rozměry, velikostně se má podobat x-trailu, ale s kabinou zhruba o velikosti murana. Zatím není znám časový plán uvedení crossoveru na trh, ale mohl by být představen ve druhé polovině roku 2022.

8 komentářů: „Nissan: lepší, než 370Z? Nové elektrické SUV zvládne stovku pod 5 sekund

  • 17.9.2019 (11:26)
    Trvalý odkaz

    zacina se uz konecne mluvit o vodiku. Tak snad se hnou ledy a tahle bateriova slepa ulicka konecne pojde. Honda by mela trosku slapnout do marketingu ale. Vetsinou se mluvi o Toyote Mirai.

    • 17.9.2019 (12:39)
      Trvalý odkaz

      Bohužel v oblasti vodíku zatím nejsou žádné velké pokroky, na rozdíl od baterií. Do pěti let tu budou solid state, vodík se bude asi prosazovat hodně špatně. 🙁

      • 17.9.2019 (16:32)
        Trvalý odkaz

        rikam, ze se o tom zacina mluvit… nekdo i slibil vybudovani dalsich stanic apod. Takze to zacina. Automobilky tomu taky furt dle me veri. No a solid state baterie tu mely bejt uz pred 5 lety 🙂

        • 17.9.2019 (18:04)
          Trvalý odkaz

          O vodíku se mluví, co začalo jezdit FCX Clarity 😀 , ale od té doby se to moc neposunulo.
          Stanice na vodík se tu a tam nějaké postaví a další modely určitě budou následovat, ale zatím je to těžce v útlumu.

          • 17.9.2019 (20:09)
            Trvalý odkaz

            King: protože se z elektra stalo náboženství. Já se cestou do Frankfurtu hodně bavil o smyslu a bohužel je to tak, že zastánci elektra v tom vidí jasnou cestu – přitom dle mého to není jasná cesta, protože není vůbec vyřešený problém jménem baterky. Elektrikáři tvrdí, že “se to vyřeší”. Takových věci, které “se vyřeší” už pár bylo a už nejsou. Uvidíme, jestli se to opravdu vyřeší nebo jestli si nesmyslnou podporou slepé uličky podřežeme větev, protože na vývoj reálné alternativy už nebudou peníze…

      • 19.9.2019 (17:44)
        Trvalý odkaz

        No, po te co objevili ten hlinikovy prasek, diky kteremu se da “skladovat” vodik jakkoliv bezproblemove, tak uz to zacina vypadat realneji.

        • 19.9.2019 (18:02)
          Trvalý odkaz

          b-n-x: vodík měl na IAA Hyundai, jmenuje se to Nexo, na stránkách Hyundai tvrdí, že to “už brzy” bude i tady, tak jsem zvědav.

  • 17.9.2019 (20:15)
    Trvalý odkaz

    Na úrovni Jaguaru? Ten ujede tak 300 km. Kamarád to testoval a zatímco nejdřív ho v Jaguaru milovali, po zveřejnění výsledků už ho rádi nemají. A Audi mi svůj e-Tron vůbec nechce půjčit, protože to je dle všeho ještě horší (asi nejhorší dnešní elektro).

    Když popisoval jízdu s Jaguarem, tak jsem se dost pobavil – dojel domů po té, co se s tím ploužil po D1 90 km-h za kamionem a doma byl s dojezdem 1 km. Jinak cesta max 120 (tedy reálně by měl jet tak 110, aby se na konci vyhnul těm 90).

    Nissan by tedy radši měl udělat něco, co není “jako jaguar”. Spíš ať je to jako Tesla, ta žere podstatně míň a má lepší aerodynamiku. I to hnusné obrovské X žere míň jak jaguar a to o dost (říkal, že Jaguar standard tak 25-27 kWh, Tesla S 20-22, Tesla 3 v klidu kolem 15).

Komentáře nejsou povoleny.