Honda vyvinula nový typ airbagu, použije ho napřesrok

Automobilky v současnosti pracují velmi intenzivně hlavně na aktivních bezpečnostních systémech, které mají riziko havárie snížit. A když už k ní nakonec dojde, pomoci mají stále důmyslnější deformační zóny nebo pár klasických airbagů navíc.

Honda ale oznámila, že vyvinula vylepšený vzduchový vak pro spolujezdce, jenž má omezit riziko poranění krční páteře a mozku při čelních nárazech z různých úhlů. Hlavním rozdílem oproti tradičnímu jednokomorovému vaku je použití tří komor, středové a dvojice bočních. Dalším rozdílem je tvarování airbagu do tvaru písmene V, které umožní nafouknutí blíž pasažérovi.

Konstrukce vaku má snížit rychlost rotací hlavy až o 75 %, ale více také pomáhá přenést sílu nárazu z bezpečnostního pásu a omezit tak riziko poranění hrudníku. Honda zatím neuvedla, které auto dostane bezpečnostní novinku v premiéře, ale sdělila, že si nechce nechat nový airbag jen pro sebe, ostatní automobilky jej mohou zařadit do výbavy prostřednictvím dodavatele Autoliv.