Novinky

Mazda MX-5: víme kolik stojí tovární zrestaurování NA

Mazda v srpnu 2017 oznámila vznik programu Roadster Restore Service na tovární renovace první generace sportovního roadsteru MX-5, vloni v ledu ukázala první zrestaurované exempláře na TAS a před rokem předala první zákaznické auto. Stále jsme ale nevěděli, kolik se za omlazení klasického sporťáku platí. Teď už to však víme a jedno je jisté – to už musíte mít svoje NAčko hodně rádi. 😉

A vypadá to, že ho Japonci rádi mají, zájem o služby programu Mazda Roadster Restore Service prý stoupá. Pokud ale budete chtít kompletní renovaci, bude vás to stát víc, než pořízení zbrusu nové MX-5 ND.

Základní balíček stojí 2,5 milionu jenů, tedy 550 tisíc korun. Auto vám odstrojí, zbaví rzi, vymění kapotu, dveře, víko kufru, střechu, 14″ kola a světla. Ten však nezahrnuje některé drobnosti. 😉 Za dalších 800 tisíc jenů (176 tisíc korun) dostanete repasi motoru a převodovky, za 700.000 (155k korun) vám udělají modernizaci interiéru a za 400 tisíc (90 tisíc korun) dostanete díly podvozku a brzdy. Celkem se tedy dostanete na skoro 980 tisíc korun.

Za necelých 640 přitom koupíte základní novou NX-5 ND a za 930 tisíc máte MX-5 RF v nejvyšší možné specifikaci. Jak říkám, bude to chtít hodně srdíčka, do toho jít. Asi nikoli náhodou je služba zatím dostupná jen pro japonské majitele, ale proslýchá se, že by se mělo Roadster Restore Service rozšířit i do USA. Při jejich cenách nových aut by ale byla restaurace NA už skutečně v absurdních výšinách.

2 komentáře: „Mazda MX-5: víme kolik stojí tovární zrestaurování NA

  • Cena je klasicky japonská. Je to originál Mazda, dát u nás motor na generálku do Auto Palace, tak pokud by to vůbec uměli, levné to nebude (co si pamatuju, nás stála generálka 65k a to byl jen motor bez převodovky – takže si dovedu představit, že v Mazdě by to bylo přes kilo a to jsme v ČR, v JP je třeba počítat s výrazně dražší prací).

    Současně to bude taky o tom, že kdo ví, kolik toho už dnes prakticky nepůjde koupit – ten béžový interiér je krásný, ale kolik se jich udělalo? Já teď hledal nějaké díly na miníka a něco už není ani na něj a to je o 10 let mladší a i ty, které jsou, jsou v některých případech pěkně drahé.

    Tím ale neříkám, že bych to dal, myslím, že kdyby se do toho člověk pustil sám a co neumí dal profíkům, dostane se někam k 300-400k. Ale nebude to s papírem od Mazdy.

    • Ano, cena je tak zhruba 2,5-3násobek ceny reálné, ale zase bude asi záruka, že je vše „jako z fabriky“, bude na to papír a v ceně spousta nových dílů originálních dílů. Bylo by pěkné takové auto mít, za předpokladu, že už má člověk doma 4-5 jiných a nemá problém jich ještě pár dalších koupit. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.